Terve. Onko kenelläkään kokemuksia tällaisen tai vastaan käytetyn auton verotuskäytännöstä Suomessa, jos rekisteröin henkilöautoksi? Vero.fi verotusarvoja ja verotuspäätöksiä kun katselee näistä (ei montaa ollut) ja vastaavista, niin ei oikein saa mitään tolkkua.
En osaa sanoa veron määräytymisestä, tuskin kukaan osaa, koska menetelmä on edelleen stetsontyyppinen. Naveja en oo nähny kuin kevytkuorkkeina koska kilot riittää , toisin kuin escalaadeissa. Valistunut arvio on että samoissa lukemissa on verot kuin vastaavassa Escaladessa. Verrokkiautoksi varmaan ottavat jonku ison maaturin , GL mesen tai vastaavan, ehkä.. 7800€ oli vero 07 escaladella helmikuu-17 verotaulukossa, varaudu +8 tonnin veroon
Navin "sos.dem." sisaren Expeditionin veron määräytymiseen käytettiin saman ikäistä kasikoneista Grand Cherokeeta, veikkaisin että saattaa Navissakin käyttää.
Kiitoksia kommenteista. Lisääkin saa laittaa, jos on. Taitaa olla niin, ettei ihan viidellä tonnilla selviä.
Ja se kannattaa muistaa, että vaikka rekisteröi henkilöautoksi niin vaaditaan silti C kortti. Tämä siis mikäli kokonaispaino yli 3500. Eli jos on jo kuorkki niin ei hyödy juuri mitään. Järkyttävä käyttömaksu vaan riesaksi... Tietysti jos ei saa kuin henkilöautoksi niin...
Aika huonoa tuuria, että ajoneuvokohtaisesta rajoituksesta pelkästään kärähtää. Itse ajelen kuorkilla lähes rajoitusten mukaan eli 80 alueella 80-90 ja satasen alueella rapiat 100. Eipä oo tuon takia vielä koskaan pysäytetty. Motarilla vähän varovammin ajellu, muuten tulee jo äkkiä 40-50 ylitystä ajoneuvokohtaisesta
Minkäs takia näitä ei ole Suomessa myynnissä kuin 2009 tai vanhempia. Onko uusissa sitten tapahtunut jotain ettei saa rekisteriin vai miksi kaikki myynnissä olevat ovat melko vanhoja?