Lincoln Sure Trac.-72

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja nimat-13, 1.2.2021.

  1. nimat-13

    nimat-13 Gearhead

    Onko kukaan poistanut tuota takajarruihin vaikuttavaa tehostin sylinteripakettia.eli toimiiko jarrut normaalisti sen jälkeen omalla poljin sylinterillä?Ja jos vielä laittaisi jarruventtiliä takapiirille niin onnistuuko?Luulen et tuo Sure Track systeemi temppuilee mulla.Ja edellisessä lincolnissa-73 toi aiheutti vaaratilanteen kun käytti takapyöriä hetkeksi lukossa,muuta selitystä ei lukkooon menolle ollut.
     
  2. JoRkKiS

    JoRkKiS Gearhead

    Kaipa sen sieltä välistä pois voi ottaa tuskinpa siinä mitään kummallista mystiikkaa on kun on vain eräänlainen paineenalennin. Äkkiä omista manuskoistani löytänyt ainakaan mikä viittaisi, että sylinteri olisi mitenkään erilainen tms.

    Käsittääkseni sen kyllä pitäisi kait olla suunniteltu siten ettei paljoa pitäisi haitata siellä normaalien jarrujen elämää vaikka olisi rikki ? Omakohtaista kokemusta ei ole niin arvailein vain.

    Vanhoja kun ovat niin ei kannata välttämättä toisiakaan vaihtoehtoja olla pohtimatta.
     
  3. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    ei ollut rummut likaiset? Noita rumpuja on mennyt mulla lukkoon niistäkin autoista missä ei ole mitään sure trackia.

    Tällä hetkellä mulla on suretrack omassani mukana mutta mitään sen en ole havainnut tekevän. Alipaineen kytkin siltä tosin irti eikä senkään jälkeen ole tehnyt mitään. Syy oli imuvuotojen etsintä.

    Hämärä muistikuva olisi että se käyttäisi alipainetta toimintaansa, voisiko olla että deaktivoituisi ihan sen ison alipaineletkun irtikytkemisellä?
     
  4. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Vimmattu. Moparilla oli 4-pyörä lukkiumattomat jarrutkin ensimmäisenä. Pienet resurssit versus GM- ja Ford-dinosaurukset, joten piti yrittää vähän kovemmin. Menin katsomaan, mikä se sure-trac on ja kaiken toden sisältävä wikipedia kertoi, että Bendix oli ekana tuonut tommoset jarrut ja ne oli 71 Imperialissa. Siistiä!
     
  5. nimat-13

    nimat-13 Gearhead

    Kyllä mä poistan tuosta tuon laitteen pelistä.Se -73 pisti suoralla tiellä talvella noin 100 vauhdissa hetkeks takapään lukkoon sitten tulikin sellaset piruetit et kaiteet vaan kolisi,etu ja takapuskuskurin kulmat meni sisään mutta onneksi ei sen pahempaa.Takajarrut oli ihan ok sisuskaluiltaan tuonkin jälkeen,eipä oiken muuta voi olla kun toi sure trac teki jotain.
     
  6. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ei liity Sure Trackiin kuin vertaisterapiana. Kaverin tuoreehko citymaasturi-Subaru osasi tehdä täysjarrutuksen kesken maantielaukan, sillai nyppäyksenä. Ei sattunut mitään. Mökkitielläkin kokeili kuskin rattitaitoja. Miten korjaantui? Meni vaihdossa Mitsubishin PHEV -maasturiin, joten joku muu saa kokeilla myös.
     
  7. Jos oikein ymmärsin, niin tuo on varhainen ABS. Sen poistaminen voi olla laitonta tai ainakin kannattaa tarkistaa sen poiston laillisuus.
     
  8. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    ...jos papereissa on ABS. Voipi olla, ettei 60-70-luvun taitteessa sukulaismiehen johtama liikennevirasto (setä kertoi, että se "kuolleen ruumiini yli" virkamies on sukua) ole osannut ottaa moiseen pitävää kantaa.
     

Kerro tästä muillekin!