Lincoln Zephyr V12 -39

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja heh heh©, 25.10.2001.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tollanen tuli bongattua Tallinassa vielä kommariaikaan 80 luvun lopulla. Lenskin maantien varressa Udon pajan pihassa. Hieroin siitä kauppaa vielä rupla-aikaan tyyliin kohtuullinen länsimainen käyttöauto ja vähän dollareita. Melkein päästtiin kauppoihin vaikka joka kerta kun kävin siellä ja tietysti sitä katsomassa, niin hinta nousi joka kerta. Ai nyt niistä sais jenkeissä xxx.xxx? Tällä oli historiaa (eiks jokaisella autolla ole?) oli kuulemma englantilaisen kenraalin alunperin miltä se meni Ranskassa rintamalla sotasaaliina saksalaisille ja niiltä itärintamalla taas puna-armeijalle ja sodan jälkeen Moskavan kautta kulkeutui Eestiin. Niin kuin moni muu auto. Lohduton aihio ja täysin loppuunajettu. Tekniikka akseleineen volgasta ja se oli pikkaisen korkeampi kuin toi edellä oleva hieno piirros. Britteihin kun alunperin tilattu kenraalille niin se oli oikeanpuoleisella ohjauksella ja kuulemma ainoa maailmassa. Ainakin volgan tekniikalla.. Kaupat jäi siis tekemättä ja se vituttaa vieläkin. Sen olis saanut tuotua Suomeen tollasena, mutta mulla oli pervoja suunnitelmia sen suhteen. Se kuka heittää ensimmäisen kiven muistakoon että arvot oli toiset tuohon aikaan eikä täällä meillä juuri Rodeja ollut (varsinkaan rottarodeja) ja että tosta ei tullut mitään, niin kuin ei yleensä mun suunnitelmista. Hyvä niin? Suunnitelma oli ja se oli pitkällä. Kaverilla oli 454 LS6 blower motti jouten ja se piti siihen saada ja teurastaa joku jenkkituonti mistä akselit. 15.6.90 kun uusi autoverolaki tuli ja tuonti Suomeen hiipui ruvettiin viemään Eestin kautta jenkeist tuotuja autoja ryssiin ja silloin oltiin jo viittä vaille tuon kanssa ettei toteutunut. Meillä oli paja Virossa ja siellä oltais tehty tosta tosi härski raaseri ja jätetty ulkokuori sellaisekseen. Silloin jo Suomen rakentelu säännöt niin tiukkoja ettei 454 blower rottikseen ei ois saanu kilpiä millään. Tämä se punainen vaate mulle olikin ja porsaanreikä oli mietitty. Se olisi ollut Eestin kilvissä ja mun Eestiläisen sihteerin nimissä. Suomeen aina tullessa mun sihteeri puikoissa, tai ainakin hän kyydissä kun joku Suomalainen olisi sitä täällä ajanut. Se on laki vieläkin. Täällä ei ollut silloin DuuDätsejä eikä rodinatikoita yms. Pervo tarkoitus oli tolla tulla tänne järkyttämään pussihousuja ja aiheuttamaan pahennusta muissakin piireissä. Me mitattiin pannuhuone ja 454 blowerilla olis menny pellin alle sitä puhkomatta. Samoin taakse ois menny leveet slicksit kapeella currien repulla ja edelleen fenderskirtsit kiinni. Mitään ei näkyisi kun koppa laskettu tonttiin, paitsi kaksi leveetä ja piiiiiitkää mustaa viivaa! Otin siitä paljon kuvia kuvia ja niitä löytyy jos jaksais etsiä. Mobilistiin vein siitä kuvia, mutta en Bremerille kertonut pervoista suunnitelmista mitään. Sittehän olisi nähnyt.. Taisi jossain moblan numerossa olla kuvia tosta harmaasta rumasta coupesta. Ensi reaktio oli kun sen ekan kerran näin että hyi helvetti miten ruma auto! Tämän seurassa olleet Eestiläiset ja muut ulkomaiset uusrikkaat tajusivat, mutta eivät sitä että rakastuin siihen Autoon. Tajuatteko te? No tuli taas avauduttua, mutta tää aihe...
     
  2. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Toi äskeinen avautuminen siis mun, unohtui kirjautua.
     
  3. JanneK

    JanneK 3rd gear

  4. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Näin muutama vuosi sitten takaperin Brysselissä muutenkin hienossa Autoworld-museossa
    http://www.autoworld.be/en/10.asp
    muistaakseni -37 Lincoln Coupen. Herrat sitä virittelivät käyntiin ja konepelti oli auki. Eipä siinä muuten mitään mutta olen aikas varma että tulipellissä oli Ford Francen lätkät, luultavasti siis Ranskassa kasattu?
     
  5. late

    late Gearhead

    Justiinsa noin, eihän minkään auton kattolinja ole tehtaalta lähtiessä hieno :lol: Ja nuo Jannen työt on hienoja!
     
  6. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Pitäiskö ylläpidon siirtää tämä aihe muualle...? :wink:

    Nimimerkki: Kustomointi kaunistaa rumankin mallin.
     
  7. late

    late Gearhead

    Annetaan aiheen olla täällä ja siirrytään rod&kustom sivuille mielipiteitä viljelemään.
     
  8. B 49

    B 49 Gearhead

  9. BRC1

    BRC1 Gearhead

  10. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    MOPIILI

    [​IMG]
     
  11. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Kuopion retkeilyajoissa on vuoden 39 lincoln ja se on myös esillä kuopio-hallissa.
     
  12. Väne

    Väne Gearhead

    Onkos kenelläkään tietoa pulkkilassa olleesta ehkä 39:stä lincolnista,kuulemma konepelti lähtenyt joskus ouluun tallikoristeeksi,joskus 80-90 luvulla??
    Jos joku tietää missäpäin tuo on tai oli,vaikka yv:llä vinkkiä niin vois käydä ainakin katsomassa onko mitään jäljellä..
     
  13. Toitsu

    Toitsu 3rd gear

    En jaksa koko ketjua lukee läpi, mutta v8 3/2005 sivulla 55 on myynnissä Lincoln Zephyr ´41 Club Coupe ja mukaan voi ostaa v12 padan..

    Luultavasti joku tänkin on jo kirjoitanut tänne, mutta parempi pari kertaa kuin huomioitta... :odroll:
     
  14. -zzz-

    -zzz- Gearhead

    Olin tuossa toukokuussa Tallinnassa hot rod -showssa. Paikalla pyöri herra joka tuntui tietävän paljonkin Zephyreistä. Kertoi,että tallissa on pari sellaista, alkuperäistä viro-autoa. Toinen avo ja toinen 2 D coupe. Kertoi, että on tulossa piakkoin Suomeen, hakemaan erään club coupen.
    Noinkohan se vaihtoi maata...
     
  15. TATU

    TATU Gearhead

    Kaksi vuotta sitten käydessäni esko sedän kaarihallissa meinas taju lähteä kun näin livenä sen 2d coupe linssin(luultavasti-39?)v12.On meinaan vaikuttavan näköinen laite.Onneksi paluu todellisuuteen tuli nopeasti kun tiedustelin värkin hintaa,25000€(sano et jos kuskaa takas amerikan puolelle saa varmasti enemmän,mikä varmasti pitää paikkansa)ja kunto hyvä projekti,kaukana suomi metsäraadoista.Eskon hinnat tosin tuntuu elävän päivän sään mukaan joten se voi olla nyt vaikka triljoona€...
     
  16. Coupe lincin tämänpäivän hinta eskolla oli 200000mummonmarkkaa.... jäi ostamatta :rotfl: Mutta yks kanttikori nous trailerille ,oli kyllä sen verta hapero että puolet tais tuuli viedä matkalla :-?
     
  17. Herra tais olla Valeri ,vai ?

    Kävin kattomassa noita kahta autoa ja ne todella on olemassa ,toinen ehkä jopa myytävänä ,mutta hintaa ei osannut isäntä vierailuni aikana esittää vaan kierteli ja kaarteli.... siitä avosta oli alettu leipoa virolaisvoimin sellaista deco-rides tyyppistä coupea :eek:
     
  18. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Tähän mobilistiosatolle on kyllä tässä vaiheessa pakko laittaa että voi hiton virolaiset jos ovat alkaneet sellaista tekemään! :mad: :mad:


    Sillehän olis pitänyt antaa ihan toisenlaiset suuntaviivat...
     
  19. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Tuo olisi tosi hyvä yksilö. Tuli katseltua sitä jo vuosi sitten silloin kun se tuli maahan.
     
  20. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    [​IMG]
    '40 Studebaker Commander........
     

Kerro tästä muillekin!