Lincolniin uusi moottori

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Big_Rocker, 12.12.2004.

  1. Big_Rocker

    Big_Rocker Gearhead

    Olisiko kellään tietoa tai kokemusta mahtuisiko -62 lincoln continentaliin muuta konetta vakio 430 tilalle kuin 460+C6. :pinup:
     
  2. bbford

    bbford Gearhead

    Jos sinne mahtuu 460 niin sitten sinne mahtuu mikä Ford kone vaan. 460:ssä taitaa olla vaan parhaat väännöt tollaseen malmikasaan.
     
  3. Hollow Head

    Hollow Head Gearhead

    FE - sarjan koneet mahtuu myös. Laita sinne vaikka joku trukki 390 tai sitten vaikka välikoppaescon 1300 cc kiuas. Kaikki käy!
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    No ei se ihan noinkaan menen. Fordin Dohc ja soch modular (4.6, 5.0 j 5.4 liter) koneet ovat pahuksen leveitä.

    Esim.
    460 cid (385) ~ 66 cm
    4,6 l sohc ~ 72,7 cm
    4,6 l dohc ~76,2 cm

    Aika harvalla noita modular koneita tosin on näkynyt... mjutta pitipä päteä... :odroll:
     
  5. Fastback

    Fastback Gearhead

    rrrrkkkkele, otetaas uusiksi. Alkuperäiseen aiheeseen voisi sanoa, että 460 on hyvä vaihtoehto. Sitä on valmistettu huomattavasti enemmän kuin FE-koneita, joten osien saanti ja hinta on edullisempi.
     
  6. koni

    koni 1st gear

    Oon nähny useampiakin asennuksia kun tollaseen '61-'63 koppaseen Lincolniin on tungettu 385-sarjan isolohko (429/460). Joskus paremmalla joskus huonommalla menestyksellä, mutten ole vielä ymmärtänyt miksi pitäisi.
    Jos tuosta 430:stä on lohko, kampura ja veivit ehjänä niin sen korjaa melko varmasti halvemmalla kuin, että lähtee ostamaan tuollaista 460:stä tms. ja asentamaan sitä malliin johon se ei kuulu. Ongelmia ja vaihdettavia osia tulee olemaan kuitenkin aika paljon muitakin kuin tuo pelkkä motti.
    Tietysti jos kyseessä on joku HotRod vehje jossa ei ole alkuperäisyyden väliä vaan voima ratkaisee niin mikä ettei.. ;-)
     

Kerro tästä muillekin!