Lincolnin öljysäiliön pesu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Marvä, 24.5.2020.

  1. Marvä

    Marvä 1st gear

    Hep. Tässä jakopään remontti menossa ja pasahti yksi ajatus mieleen. Onko olemassa jotakin hyvää ainetta, jolla voisin huuhdella moottoriöljy tilan ilman, että avaisin öljykopan. Tuo auto, kun ei ole nosturien päällä niin hieman Hankala tehdä ylim nostoja. Tuo öljykoppa ei taida tulla pois ilman moottorin nostoa? Vähä kohottamalla se ehkä tulisi, mutta juuri tuo paikka.

    Mvä
     
  2. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Löpö.
     
  3. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Motti kuumaksi, dieseliä puolisen litraa öljyn sekaan ja korotettua tyhjäkäyntiä vartti.

    Uusi suodatin ja öljyt sen jälkeen koneeseen.
     
  4. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Kysyjä varmaankin tarkoitti pelkkää öljypohjan huuhtelua jakopääremontin jälkeen...joo naftalla huuhtominen toiminee, sitten uutta öljyä sisään ja käyttää jonkin aikaa ja vaihtaa ö-suodattimen ja öljyt vielä uudelleen.

    Käyntiin en ikinä laittaisi konetta naftaa öljyjen seassa...öljyt menee ihan liruiksi ja sitten menee kohta puoliin laakerit...mutta kukin tyylillään.
     
  5. Marvä

    Marvä 1st gear

    Joo lähinnä tarkoitin, että huuhtelusin tuon öljypohjan, kun se tuossa osaltaan auki on. Toisaalta jakopään ketju piti vaihtaa, mutta homma vähän karkasi käsistä. Yritin ottaa pakosarjat auki, mutta eipä niitä vaan otettu. Oli aika tehnyt tehtävänsä, sekä edellinen omistaja. Jokaisessa pakosarjan mutterissa lukkoprikat, jotka varmistettu usealla kielellä. Oli otettava kannet pois, koska niihin ei päässyt käsiksi ei sitten mistään. Samalla piti väääntää pultit poikki pakoputken laipan kiinnikkeistä. Tuota öljykoppaa tuossa ei nyt tuossa saa pois.
     

Kerro tästä muillekin!