Lisää ALA vääntöä 440 moppeen?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja HenkkaTurust, 1.10.2002.

  1. HenkkaTurust

    HenkkaTurust 1st gear

    Lueskelin tuossa ihan hyvää juttua 440 nokka pulmista. Mutta ENTÄS JOS haluaisin pelkkää ala vääntöä lisää, välittämättä tehosta, tai siitä mitä yleensä tapahtuu 3000 rpm jälkeen?
    Eli mikä nokaksi jos vakiokärsä on aivan liian raju. Paljon on hyviä vääntönokkia, mutta ne ovat keskialueen vääntöä silmälläpitäen tehty. Pitäiskö hankkia kuorma-auto nokka?
     
  2. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ainakin aikoinaan mopar performancella oli tarjolla jopa 248 asteisia nokkia isolohkoon, sellaisella luulis vääntöä piisaavan matalilla kierroksilla. Niitä ei kuitenkaan enää taideta valmistaa. Kannattais ehkä kysellä nokkafirmoista custom nokkaa. Ne ei oo niin hirveesti kalliimpia kun listanokatkaan.
     
  3. triniemi

    triniemi Gearhead

    Mites jos pidät nykyisen nokan ja hommaat 4.15" iskulla olevan alakerran - joo ei oo halvempi mutta alavääntö lisääntyy takuulla :smile:

    Tiheempi perävälitys voi olla edullisempi vaihtoehto?
     
  4. HenkkaTurust

    HenkkaTurust 1st gear

    Jos joku on varma, niin ainakin se että perävälityksen vaihtaminen on kokolailla halvempaa kun stroukin rakentaminen!
    Mutta takaisin asiaan, välitystä vaihtamalla otat ehkä paremmin käyttöön jo olemassa olevaa vääntöä, mutta sama asia se ei ole.
    Just toi Mopar 248 olis ollut oiva valinta, mut sitä ei oo tehty enää vuosiin. Varaosana on saatavissa kuorma-auto kärsä, siinä on tosi vähän asteita ja nostoa, mutta ihme kyllä PALJON overlappia!!??
    Ton tapaisia nokkia ei juuri paljoa ole, miten olis Compin 252AH-12, siinä on .050 asteita 206 ja nostoa .405 symmetrisesti.
    Tietääks kukaan mihin tämmöiset kärsät on tehty? Niillä on erikseen 252BH; se on RV-nokka. (206/212 ja nostot .425/.444 in/exh)
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Crane tai Comp tekee ihan pickupeihin ja vaneihin alavääntö nokkia,en vaan muista mistä luin,oisko ollu uusimmassa Summit Racing luettelossa?
     
  6. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Kesottaisin todella kysymään joltain nenäfirmalta niiden suositusta ja myös kysymään custom nokan mahdollisuutta. Aikoinaan muuten Hot Rodissa oli artikkeli jossa ne rakens 440:stä eri versioita välillä 300-600 heppaa joista kuus julkaistiin ja siinä oli myös dynokäppyrät mukana. Toi 248 nokka oli siinä ekassa versiossa.
     
  7. mg

    mg Gearhead

    siis custom nokat.
    ei. se että saa just omalle koneelle, sellaisen kun haluaa, ni ei se jotain 100€ paljoo oo. ei ainakaan mun mielestä.
     
  8. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    ne mielellään suosittelee kyllä jotain lähellä sopivaa olevaa listanokkaa, mutta ainakin mulla on ollut custom nokista hyviä koekmuksia sekä miedommissa, että vähemmän miedoissa koneissa. Tosin silloin on hyvä TIETÄÄ siitä vehkeestä sitten kaikki jotta saa just oikeanlaisen.
     
  9. 68corvette

    68corvette Gearhead

    Desktop Dyno 2000 on mun mielestä tosi hyvä apuväline tohon hommaan.
    Siinä näkee tosi tarkasti mihin vääntöhuippu sijoittuu ja antaa aika tarkkaan hevosvoimatkin kunhan tietää mitä sinne syöttää.. eli vaatii kannen virtautuksen.
    Maksimi tehoon vaan vaikuttaa niin paljon imukansi, putkisto ja kaasutin että nekin pitäisi virtauttaa mutta tossa softassa ei voi käsin virtauksia syöttää kuin kannelle.
     
  10. mg

    mg Gearhead

    hmm. mullakin taitaa tuo softa olla jossain ...

    apuvälineenä kylläkin paikallaan.

    softaa käytin suuntaa antaviin arvioihin. suhtaudun pienellä varauksella softalla annettuihin arvoihin.
     
  11. Riztoreipas

    Riztoreipas Gearhead

    eikös noi jenkki-asuntoautojen noukat oo ihan sairaan vääntäviä..sieltä puolelta luulis löytyvän jotain.
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Saako ton desktop dynon ladattua jostain netistä?
    Voisko joku heittää sen ladattavaksi?
     
  13. Capri26i

    Capri26i 1st gear

  14. triniemi

    triniemi Gearhead

    ei toimi latauslinkki, tarkistatko...
     
  15. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    mina ei jummarra miksei se pelitä. on filut sivuilla ja oikees paikas ja linkki oikein, ei vaan pelaa. pitää yrittää kikkailla jotain..

    no nyt toimii ainakin kaveri sai ne ladattua ku käskin kokeilla.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Capri2.6i 2002-10-13 11:47 ]</font>
     
  16. Hyytiäinen

    Hyytiäinen Gearhead

    Latasin, mutta ei suostu aukeamaan. Ilmoittaa:

    This application has failed to start because olch2d32.dll was not found. Re-installing the application may fix this problem.

    Eli puuttuuko mun koneelta joku ohjelma vai mikä on? Re-installaatio ei auttanut.
     
  17. triniemi

    triniemi Gearhead

    Kiitoksia, sain mäkin nyt ton ladattua...ja eikun testaamaan.
     
  18. triniemi

    triniemi Gearhead

    Sama vika ku Hyytiäisellä...katotko löydätkö tota dll tiedostoa omalta koneelta? Mä en löytäny, eikä löytyny dll-worldistakaan.
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    OLCH2D32.DLL loyty netista osoitteesta 24.237.160.4 /files/Downloads/Aqualog/.
    Mutta mun kone huutaa viela ainakin olch3d32.dll:aa, jota ei loytynyt mistaan.
    Voisko joku laittaa jakeluun, jos olmalta koneelta nuo loytyvat?

    Temppu
     
  20. jimsgarage

    jimsgarage Gearhead

    Hola!

    Kannattaa yrittää hakea se dyno2000 vaikka direct connectionilla.. power-swe.kicks-ass.net <-tuommoiselta hubilta ainakin löysin sen (sieltä sen itse löysin)Se file mikä siellä sivuilla oli on mieltäni aika pieni..Orginaali file on jotain 30mb. Että silleen.
     

Kerro tästä muillekin!