Lisäpeilit asuntovaunun vetoon

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja vernando de hoto, 4.5.2008.

1. vernando de hoto

vernando de hoto Gearhead

Tarvitaisiin hyviä ideoita mitenkä saisi 69 4D HT Imperialiin tehtyä tai ostettua lisäpeilit asuntovaunun vetoon. Autossa on Moparin orginaali pyöreät peilit mollemmin puolin. Vänkärin puolelta ei näy juuri mitään, taitaa olla enemmänkin koriste. Onhan noita lokasuojiin väliaikaisesti asennettavia hirveitä muovisia Norsunkova läpysköitä, mutta kun hakisin jotain hieman sivistyneempää. Jotain edes kromisia/rosterisia pyöreitä. Miten virittää sievästi esimerkiksi katonvesikouruun joku beeb mirror jatkovarrella?

2. Bluestone

Bluestone Gearhead

Joskus tehdä väkästelin semmoiset ihan itse. n 10mm rosteriputkesta semmoset A:n malliset varret jonka jalkojen päissä koukut jotka kävi lokarin ja konepellin väliin (pehmustin ne kutistesukalla) ja alapuolelle siitä A:n kärjestä saranoitu putki jonka päässä koukku joka tuli sitten lokarin pyörän kaareen. Tämän putken ja A:n poikkipienan väliin jousi joka kiristi systeemin paikoilleen. Sitten vaan siihen A:n kärkeen sopiva peili.
    Rosterin kun kiillotteli niin sehän oli kuin tehtaassa tehty... 8)

...en sitten käyttänyt noita kun kerran kun dartilla koevedin isäukon vaunua...

3. Anonymous

Anonymous Guest

Mulla olis magneettisesti kiinnittyvät,ne joustaa pitkin kyljen muotoa.pistän kuvia jos kiinnostaa.

4. vernando de hoto

vernando de hoto Gearhead

Onkos vielä tallella? Jäikö yhtään kuvatusta? Itse olen ebaysta hakenut sopivia pyöreitä peili aihiota. Jotka sitten virittäs joko lokasuojin/konepeltiin tai raystäskouruun.

5. Bluestone

Bluestone Gearhead

...ei ne enää kyllä tallessa ole, siitä on jo 20v kun ne tein ja kun niillä ei käyttöä ollut niin ne sitten joutu jonnekin... :-?
    Kuvia niistä ei ollut, kun omassa päässä.....

6. impala1968

impala1968 Gearhead

Mulla on jotkut 60-luvun tarvikepeilit jotka laitetaan etusivulaseihin, ihan vaan painetaan ylhäältäpäin ja lasi ylös. Peilit noissakin on rumat muoviset ja huonona puolena että ikkunat alhaalla / raollaan ei voi ajaa tai peilit lentää rekan vastaantullessa männikköön. Mut erityisen helpot asentaa ja ottaa pois eikä tule maaliin jälkiä.

7. Cheyenne

Cheyenne 1st gear

Siis tuo varsien teko jo lienee selvitetty...?
    Ja eikös noita pyöreitäkin ja kromisia peilejä löytyisi vaikka jostain moottoropyörien rakenteluun huomoita kiinnittävistä liikkeistä (siis muitten kuin joittenkin kiinalaisten kyykkypyörien)...

Kerro tästä muillekin!