Lisätankit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Got hemi, 6.9.2009.

  1. Got hemi

    Got hemi 1st gear

    Kyl se kävi useaan otteeseen... että kait se on sitten iha hemmetin hyvä tuurinen! :D

    Pitääki suositella sitä lottoamaan... :odroll:
     
  2. paja1

    paja1 Double Gearhead

    foortejahan on econolinea sekä joitain pikappeja tuplatankeilla. olikse sitten tehny ne tankit ite ja oliko ne selvästi jonkun kyläsepän virittämät? noi on asioita jotka ratkaisee aika paljon. jos ne istuu siellä nätisti omalla paikallaan eikä roiku kuin pässin kivekset niin ei niihin välttämättä kukaan pahemmin huomiotaan kiinnitä. mutta jos puolessa välissä tankkia menee räkäsauma ja on 20cm lyöty plootua väliin ja tankin pohja on 5cm kadun pinnasta niin kerran kun se hoksataan niin aivan taatusti vähintään se sama tullimies muistaa sen viritelmän tulevaisuudessakin.
     
  3. Got hemi

    Got hemi 1st gear

    Joo ei se niitä kiinnosta jos tosiaan tankit ovat auton omat, tehtaan valmistamat ja että kaikki palikat menee omille paikoilleen ilman että pitää mitää kyläseppää häiritä
     
  4. BB615

    BB615 Gearhead

    Onko -90 Chevy Sportsidessa ollut optiona tuplatankkeja??
     
  5. Jordan

    Jordan Gearhead

    Paja: Sulla o siis ollu sama tilanne ku meiän Custom Cruiserissa, leimattu tankki, jopa kantavuudet laskettu, tankkia vaan kun ei ollu alkuperäsenä siihe saanu, kyseessä oli vanin tankki. Mut oliks se sun tankki täynnä vai vajaana ja sait sakot koko tilavuudesta? Jos lähtee pilkkua nussimaan, niin senhän pitäs käydä esim jerrystä (joka tietenkin on täytetty vaan siihe 10l asti)
     
  6. tomimikael

    tomimikael 1st gear

    Onko tilanne edelleen 2020 se, että en voi kuorma-auto f250sen lavalle laittaa lisätankki/työkaluboxi komboa, leimata sitä, ja painella Venäjälle dieselin Hakuun?
     
  7. paja1

    paja1 Double Gearhead

    Laissa on edelleen maininta:tavanomaisessa polttoainesäiliössä.
     
  8. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Ei ole saanut, uudemmissa 88 - 97 C/K Truck on ainoastaan yksi tankki.

    Jälkeenpäin on saatettu asentaa taakse varapyörän tilalle toinen Tahoe/Yokon tai jopa Suburban tankki.
    Tarvittava vaihtoventtiilikin löytyy GM:lta valmiina, vaihtaa linjat, pumpun ja mittarianturin katkasijasta kuten vanhemmissa tuplatankkisissa.
    Helppohan tuo olisi tehdä, mutta tälläisella autolla ei vain ole asiaa bensan hakumatkalle Venäjälle...
     
  9. Rotten

    Rotten Gearhead

    Joku pikappi, foordi muistaakseni? 250 litr, *2 vähän vaille 500litraa jäi loppu määrä?!
    Joskus ainankin, et se oli pitänyt tulla suomeen tuplatankeilla?! Vaikka kyseistä mallia ois tehty ja on muualla, tuplilla, jälkikäteen vaikka katsuri hyväksyy, niin tullimiehet ei!!! Tuskin on säännökset ainankaan helpottuneet??

    Onhan noita variaatioita nähty, karjapuskurit astinlaudat putkesta, lavakaaret, helvetin paksusta/isosta putkesta, ja kaikki täyteen bensaa!
    Se vaan suomalaiset on niin vitun kateellista kansaa, jos joku toinen saa 200litraa kerralla enemmän, halvemmalla, se pitää käräyttää!:mad:
     
    mikaa7146 ja Nikuzai tykkäävät tästä.
  10. Suomessa on vielä ADR -rajakin:

    1.1 VAPAUTUS ADR 1.1.3.1 (C) MUKAAN
    Poikkeusvapautus ADR 1.1.3.1 C kattaa vapautuksen kaikista ADR- säädöksistä Ei ADR- varusteita, ei asiakirjoja, ei koulutusta, ei määräaikaistarkastuksia yms. Laki vaarallisten aineiden kuljetuksesta on silti voimassa, eli on huolehdittava tarvittavista varotoimista vuotojen ehkäisemiseksi ja rajaamiseksi kuljetuksen aikana. Tätä poikkeusta voidaan hyödyntää ammattikäytössä silloin, kun vaarallisia aineita ei kuljeteta päätoimisena toimintana, vaan päätoimeen liittyvään käyttöön, esim. huollon, korjaustöiden yms. yhteydessä. Kuljetettavan nesteen yhteismäärä ei saa ylittää ADR 1.1.3.6 määrittämää pistearvoa.
    Esim. UN 1202 Dieselöljy, vapaa kuljetusraja = 1000 L
    UN 1203 Bensiini, vapaa kuljetusraja = 333 L.
    Lisäksi pakkaus ei saa olla suurempi kuin max. 450 L.

    Tosin taitaa ennen tuota rajaa tulla jotkut muut pykälät ennen..
     
  11. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Itse mietiskelin kanssa tohon Squarebodyyn Suburbanin tai Blazerin tankkia taakse tuplatankkien lisäksi, mutta ei taida mennä läpi rajalla jos on 20+20+40 gallonan tankit. :D
     
  12. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Mun -79 pikappiin teki edellinen omistaja n. 180l tankin lavalle. Venäjän matkailua kovasti harrasti, eikä ollut ongelmia. Auto alkujaan tuplatankkinen.
     
  13. tomimikael

    tomimikael 1st gear

    Laitat webaston letkun siihen 40 gal tankkiin.
    Tuplatankilliseen f250sen perään menisi heittämällä Excursion in 44gal muovitankki
     
  14. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Onko tästä ihan oikeaa faktaa vai onko taas kerran kullimiehen lain tulkinnassa, miten kelpaa.

    Tutulla diesel hiacessa hyväksytty 20L tankki bensa webastolle ja tullissa alkovat inisemään polttoaineen hakemisesta ja sakothan siitä tuli
    Se oli kuulemma kiinnittänyt huomion, kun webasto oli tullissa syttynyt eikä haissut dieselille


    Yhellä isännällä oli massikassa erillisellä tankilla webasto ja tietysti tuparia käytössä, niin vaan olivat sakkoa ehdotelleet kun on mahdollisuus käyttää polttoöljyä kun sitä on matkassa
    Oli kuulemma helpotus ollu ku pellolle oli ollut aura perässä menossa eli sai polttoöljyllä ajella ihan luvallisesti
     
  15. tomimikael

    tomimikael 1st gear

    No lähinnä läpällä pistin. Sanomista tulisi varmasti. :D
     
  16. Kaljanen

    Kaljanen Gearhead

    Miulla oli scottarissa just tommoset leilit. Ei rajalla ketään kiinostanut... Kolme vuotta kävin tolla, kertaakaan ei kateltu.
     
  17. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Miksiköhän sitten ainakin Canadassa tehdyssä on kaikki kakkostankin kiinnityspisteet valmiina rungossa?
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Siihen se tullin mahti perustuu. Ei koskaan tiedä katotaanko ja kuten rotten sanoi ilmottaako ystävällinen suomimatkaaja tankista. Sama koskee muita tuonteja.
     
    Rotten tykkää tästä.
  19. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Tarkoittanet vanhempi korista rinnakkaissarjaa eli R/V sarjaa 87 - 91...niissä oli tuplatankit mahdolliset ja sen takia se tankkien vaihtoventtiilikin mallia ruisku on olemassa GM:lla.

    C/K 88 -> sarjassa jota mainittu Sportside edustaa ei ole edes paikkaa sille toiselle tankille, koska pakoputkisto kulkee oikealla puolen.

    Vanhemmassa -> 87 C/K ja 87 - 91 R/V sarjoissa tuplatankit eli ns. Saddle Tanks ovat rungon ulkopuolella, mutta uudemmassa C/K 88 -> tankki on runkopalkkien välissä...tällä on haettu turvallisuutta kolari tilanteissa.

    GM Truck -87 C/K ja 87 - 91 R/V series tupla tankit...kuvan C20:ssa muuten kippi.
    [​IMG]

    GM Truck 88 - 97 C/K serie tankki...kuvan auto juurikin C1500 Sportside.
    [​IMG]
     
    Karpov tykkää tästä.
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joskus oli mielessä just sportsiden pikkutankki laittaa kardaanin toiselle puolelle pitkälavasen vakiotankin kaveriksi. Tehtaalta kun ei tullut ja papereita ei löytynyt, jäi sitten se rojekti alkutekijöihin.
     

Kerro tästä muillekin!