Löytyykö mielipiteitä? SBC kasaus alkanut.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja MaSu, 15.9.2020.

  1. MaSu

    MaSu 1st gear

    Chevy 350 (360) siis kyseessä, nokka-akselin kulumisen myötä tuli kone purettua kokonaan ja samalla pääs tutkimaan syvemmältä.

    Lohko 3970014: 2-pulttinen, ~70- luku. bore 4.060
    Männät TRW L2304 060: pattipäämännät ylikoossa, dome .100. Deck clearance suunnilleen, ~0.027
    Nokka TRW TP 174: lift .442/.465 duration 288'/298'
    Kampi 3932442: 3.48 inch stroke
    Veivit: TRW 5.7'' pitkät
    Mikkikannet 462: 1.94/1.5, kansista on otettu 1mm pois 64cc-~7cc = noin 57cc palotiloilla. Portatut
    Kannentiiviste: 0.039 puristettuna
    Venttiilijouset: tuplajouselliset (2 oikeaa jousta, ei värinä jousta siis) 220 lbs auki paineet mitattu

    Tätä konetta on ruokkinut Holleyn street dominator imusarja 1:dellä isolla aukolla ja Holley 3310 750cfm.

    Nyt siis kone on täysin purettu, koneistettu, hoonattu + kansityöt. Ja kassaaminen aloitettu.
    Menossa nyt kasaan samanlaisella kokoonpanolla, uudella vastaavalla nokalla, uusilla laakereilla, männänrenkailla, ö-pumppu + tiivisteillä.
    Voimaa siirtää C4 laatikko, stall ei tiedossa eikä myöskään perä.

    Onko kyseessä LT1 alakerta/kokoonpano muuten?
    Sain puristusuhteeksi ~11.77 : 1 Onko liikaa vai sopiva e85:lle? Kaasari sopiva?
    Olisko nokalle parempia ehdotuksia?

    Pitkä aikaisena lukijana nyt vihdoin foorumin jäsen ja heti tiukoilla kysymyksillä liikkeellä.
    Mutta sainpahan ajatusten keventämiseksi kerättyä kaikki koneen tiedot samalla samaan paikkaan :confused::p

    Kiitos ja kumarrus etukäteen vastanneille!
     
  2. max

    max Gearhead

    Oliko Holley Street Dominator Spread Bore Single Plane sarja?
    Tuli pitkä pätkä kummia sanoja,mutta jos näin on niin älä laita sitä.
    Laita vaikka Victor Jr.niin on varmasti hyvä sarja.
    Vihtoreita on silloin tällöin täällä OD:lakin myynnissä.Joku sitä varmaan sulle tarjoaa jos on tarvetta.
     
  3. MaSu

    MaSu 1st gear

  4. speedy

    speedy Gearhead

    Tuohan kuulostaa minun ex Firebird koneelta :eek:
     
  5. MaSu

    MaSu 1st gear

    Sellaisesta tämä motti on juuri irroitettu. :eek::eek:
     
  6. max

    max Gearhead

    Tuo on -70 luvun X-sarja ja suunnattu Quadrajet kaasuttimelle.
    Ei ole hyvä oikein millään kierrosalueella.
    Juuri äsken myin Weiand Team G Single Plane imusarjan joka on Victor Jr:n kanssa samanveroinen budjetti imusarja.
    Jos haluat Single Planen,niin näissä laatu ja hinta kohtaavat.
     
  7. speedy

    speedy Gearhead

    Herra siunaa! -74 Esprit ?
     
  8. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Korkea puristussuhde on hyvä E85:sen kanssa, samoin tuon isoilla perusasteilla olevan nokan kanssa.
    Onhan tuo nokka ja imusarja vähän vanhanaikaista suunnittelua, mutta mitäpä sitten. Vai minkälaiseen käyttöön tuo tulee?

    Kirjoitit että venttiilijouset on tuplat ja aukipaine 220, paljonkohan mahtaa kiinni (seetipaine) olla?
     
  9. MaSu

    MaSu 1st gear

    Vois tätä kyllä ehdottomasti päivittää tälle vuosikymmennelle :D
     
  10. MaSu

    MaSu 1st gear

    Joo!! :eek::eek::eek: Oletko milloin omistanut kyseisen auton?
     
  11. MaSu

    MaSu 1st gear


    Perus hyvää luotto moottoria haetaan näitten osien summilla, katukäyttöön. Kallistuu ilmeisesti tuohon e85 käyttöön näillä puristuksilla ja kaasarin koolla.

    Eli toi 220lbs oli paine nostolla, nokan maksimi nostolla
    Esi syvyys jousilla 46.6mm jossa esipaine 35-40lbs
     
  12. frank

    frank Gearhead

    Noin miedolla nokalla dualplane imusarja vois olla parempi valinta, esim Performer EPS.Jos tuo 35-40lbs on seetipaine niin on alakanttiin.Jotain 80lbs kiinni ja 250 auki olis aika lähellä,kannattaa tutkia meniskö ihan shimmaamalla.Kaasari on ok varsinkin dualplanen kanssa.
    Ja voisihan tuohon laittaa vielä 1,6 vipusuhteen keinuvivut ainakin imupuolelle,ihan halvat peltikeinut tai jotain..
     
    Muokattu: 15.9.2020
    artsiracing tykkää tästä.
  13. max

    max Gearhead

    Asia on juuri niinkuin Frank sanoo.EPS on lyömätön dual plane sarjoista kun ajatellaan hinta/laatusuhdetta.
    Olen kokeillut sitä dynossa ja autossa.Se toimittaa.
    US-Parts tais myydä halpaan 130e hintaan.
     
  14. speedy

    speedy Gearhead

    Auto oli mulla joskus -90 luvun puolenvälinpaikkeilla, oli silloin punainen. Koneen ostin siihen savonlinnasta valmiina, oli ollut jossain Caminossa.. muistaakseni sen oli silloin tehnyt Vähänikkilän Mikko , eli se tuo MVA:n ukkeli
     
  15. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Tuo 35-40lbs on liian vähän vakionokallekin, voimat puutuu kierroksilla.

    Noista mittauksista nopeasti laskemalla jousijäykkyys on luokkaa 380+ lbs/in.
    Sun täytyis shimmata niitä 0.1" että pääsisit sinne 75-80lbs seetipaineeseen, eli tähtäile asennuskorkeudeksi sellanen 44mm.

    Ääni myös täältä EPS:lle ja 1.6 keinuille!
     
  16. MaSu

    MaSu 1st gear

    :eek::eek: Ei vitsi! Mahtavaa kuulla! Minulla ollut nyt noin 5 vuotta :p
    Se on kokenut täys myllerryksen
     
    speedy tykkää tästä.
  17. MaSu

    MaSu 1st gear

    Tehdään ensin uusinta mittaus lautasen kanssa.
    Nykyinen otettu tuolta 46.6 pinnasta ilman lautasta, samasta pinnasta lähtee sisempi jousi vasta liikkeelle.
    Lautasessa kun on tämä pykällys joka ottaa kiinni molempiin jousiin :oops:
     
  18. MaSu

    MaSu 1st gear

    Nyt uudet mittaus tulokset:

    46.6mm esi syvyydeltä
    Seetipaine 60lbs
    Nostolla 250lbs imu
    Nostolla 260lbs pako
     
  19. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    No nyt näyttää jo paremmalle!
    Aukipaineet riittäis kyllä, mutta seetipaineet sais olla vähän napakammat.
     
  20. MaSu

    MaSu 1st gear

    Jottei tiukat kysymykset loppuis :rolleyes:

    Paljonko shimmais? 2,5mm?

    Ja toinen on toi nokka-akseli kysymykset, duration tässä nykyisessä kepissä vastaa tuota compin XE284H keppiä.
    Nostoa kylläkin paljon vähemmän, paljonko laskennallisesti 1.6 keinut nostaa nostoa?
     

Kerro tästä muillekin!