löytyykö mustang II etuakselisto tietoa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Trumppa, 15.7.2005.

  1. Trumppa

    Trumppa 1st gear

    .... siitä että onko esim Ford granadassa käytetty etuakselisto sama kuin mustangeissa -74-78 sekä pintoissa.Ovat kuulemani mukaan ihan saman näköiset,lähinnä kiinnostaa tukivarsien pituus koska granadassa raideleveys 155cm,Ford -35/36: seen se on liian leveä.Granadan etuakselisto on myös pulteilla irroitettavissa kuten volvon vastaavat.Olisin myös kiinnostunut ostamaan mustangII etupään osia.
     
  2. janiluo

    janiluo Gearhead

    Granadasta en tiedä mutta Mustang II 1974-78 on sama kuin Pintoissa 74-79 tai 80. Mun tietääkseni ainoastaan jarruissa oli eroja moottorin mukaan...
    Yritin joskus selvittää asiaa mutta aika vaikea löytää osia Suomesta.
    Mulla on 1975 MII etuakselisto mutta siinä on 4 pulttiset navat ja hammastanko puuttuu. Jos haluat mittatietoa niin laita yv:tä!

    t. Jani
     
  3. Karva

    Karva Gearhead

    Miksi ihmeessä laittaa sinne jotain mussen osia, suomi on täynnä volvoja 140 sarjalaisissa on jokaisessa hyvä ja vastaava etupää ... ???
     
  4. janiluo

    janiluo Gearhead

    Kai se asiaan perehtyminen on jostain aloitettava....
    Volvo on tosin yhtä yleinen vaihtoehto täällä kuin Musse USA:ssa.
    Täällä vain ei kukaan taida myydä valmiita sarjoja??? Ja MII:seen saa ainakin dropattuja spindeleitä... mitenkäs Volvoon?

    :odroll:
    - Jani -
     
  5. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Leimaäijätkin taitaa tykätä jos akseli olis vähintään samanpainoisesta ja -tehoisesta autosta, miten 140 volvo ja 30-luvun rodi sbc:llä suhtautuu toisiinsa??
     
  6. Swine

    Swine Gearhead

    Eikös ne natsaa melko hyvin,ainakin jarrujen puolesta.Orkkis olka-akseleihin kun saa melko helposti sovellettua vulvan levyt.Allekirjoittaneeltakin löytyy tuollainen setti hyllystä ja luultavasti monelta muulta oman rodinsa alta.Luultavasti jää turhaksi tuo pari,kun tarkoituksena olisi naittaa Buickin rummut 40-lukulaisen olka-akseleihin+jarrukilkkeisiin.Jos rodeja on kerran leimattu jäykällä etuakselilla johon on laitettu volvon levyt,niin tuskin tuottaa ongelmia survoa koko volvon etutuentaa rotiloon.Henk.koht.en tajua että miksi sellainen sinne tarvisi laittaa,mutta makuasioita tuumi musti ja nuoli edelleen pallejaan :odroll:
     
  7. gremlin

    gremlin Gearhead

    Voihan sita mainita etta se akselisto on 164 volvosta. Varmasti on etuakselipainoa enempi kuin phord/chivvy yhdistelmassa :wink:
     
  8. Trumppa

    Trumppa 1st gear

    Hyvä se voi olla mutta myös ongelmia on,esim jos levennät volvo aksilaa niin että voit kiinnittää sen mistä se on volvossakin ,niin raideleveys kasvaa jolloin vannevalikoima on suppea,pyörät pitää mahtua myös kääntymään.Jos kavennat niin banaanin muotoista volvo aksilaa joutuu "pellittää" alta ja päältä koska sen muoto muuttuu,sekä etujousta varten täytyy tehdä kolo runkoon ,tällä konstilla pääsisi raideleveyteen 145,EIKÄ tarvitse koskea tukivarsiin.Mustang aksila on suora jolloin kavennus/levennys helpompaa ja ulkonäöllisesti parempi.Sitäpaitsi miksi olla kuin kaikki muut .Korjatkaa jos olen väärässä.Tiedoksi ;granada aksila ei onnistu,ainakaan helposti.
    Myös yksi koevedos 140 sarjan aksila tehty,RUMA
     
  9. vpoint

    vpoint Gearhead

    Kävin tuossa kuukausi sitten hakemassa pohjois-Ruotsista tollasen musti kakkosen. Täys kampe, ajopeli 5000kr. Keulaa pitäis alkaa talvella väsäämään tuohon mun -37 Dodgeen. Oli edellinen omistaja laittanu jykevämmän peränkin mustiin kasinvaihtoa ajatellen, oiskohan 8".Eli sekin tulee luultavimmin käyttöön tuohon rodiprojektiin. Ja kaikki muu vielä myyntiin eteenpäin. Tuli aika paljon halvempi swappi ku tilata joku Heidt´s keula jenkkilästä, tosin tämä ei kiillä eikä oo wilwoodeja, eikä tuu.
     
  10. Karva

    Karva Gearhead

    No höh ....

    Just my point, ei ole musseja romiksilla näkynny ei, mutta vulvaa on joka nurkka täys, ei siinä muuta noita nyt on vaan ja helpompaa se on tehdä siitä mitä on,ei siitä mitä ei ole eikä saa, nua kiiltävät ja komiat sarjat ameriikan maalta on asia erikseen, kuka ja minkä perhaaksi näkee sen mukaan tekee, onhan ne komeita ...


    jep, totta vulva on ruma ja parempiakin varmaan löytyy, mutta sillä saa reilusti ja hyvät ajo-ominaisuudet, niinpä niitä voi hyvin käyttää noihin läski-lokareihin siellä se on piilossa, -38 dodgen keulalla se näyttää sitäpaitti ihan kelvolliselta, kuka sen sanoo jotta se pitää sinne kiinnittää niinkuin vulvaan, peltiä saa kaupasta ...

    Toinen, kun kerran taas väitellään on se jotta vaikka 140-160 sarjan tai vanhemman vulvan etupään rakenne on tehty prässätyillä kolmio tukivarsilla siitä saa tehtyä kelvollisen putkiakseli etusen, kyllähän se on kuningas pulttiin pikkasen leviä mutta joka tapauksessa se käy kun tekee eli siitä saa levyjarrullisen etusen aikaan suht pienellä vaivalla, ja käy noihin joissa akselistot näkyilee, volvon jarruissa on huomattavasti enemmin tehoa kuin jossain opel himmeleissä ...

    :lol: :eek: 8)
     
  11. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

  12. Fireball

    Fireball Gearhead

    Kauhee se 140 sarjalaisen keula on suojattomassa. Tossa omassa rojektissa on ruåttalaaset sen tehneet, mutta mihimpä vaivaan ei iso rälläkkä auttas... Kuva kertoo enempi kuin kahvinporot ennuseukolle
    [​IMG]
     
  13. janiluo

    janiluo Gearhead

    Niin tuo kuvalinkki ei oikein pelitä??? Vai onko vika kahvinporoissa??? :-?:lol:
     
  14. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Jotenkin hassusti kuva alkoi näkymään kun klikkasin "lainaa" ja sitten copyä kuvan osoitteen päällä, ja ennen kuin ehdin laittaa edes pastea mihinkään uuteen ikkunaan, omituisia nuo bitit... Jaa niin mutta mukavan näköinen rodiprojekti noin muuten!
     
  15. Fireball

    Fireball Gearhead

    Wunderbar, tuolla enkelitulessa on näemmä joku hiien suojaus, kuva nimittäin näky aluks tossa ihan ookoo mutta nyt menee tosiaan copypaste hoiteluks. Pitäs jaksaa väsätä sivu räkettiraketti rotille niin sais rojektikuvat framille ilman kikkailua
     
  16. janiluo

    janiluo Gearhead

    Joo, nyt aukes kun paste:tti 2 kartaa. Ekalla linkitti johonkin lycosiin??? :-?

    Kuvan alatukivarret näyttää ihan tyylikkäiltä.:p Ylätukivarret on jotenkin irtonaisen oloiset ja lyhyet. Ne kun saisi tehdä putkesta ja jatkaisi runkopalkkiin päin ja tekisi sinne korvakkeet ja väliin laittaisi coil overit! Ylätukivarsien sisempiä puslia kun laskisi vielä alaspäin niin saisi roll centerin alemmaksi... mutta sitten muuttuu koko geometria vähän liikaa. :-?

    - Jani -
     
  17. Fireball

    Fireball Gearhead

    Jeah, jos vääntäs putkesta tukivarret ihan ihte, ja perustas kerhon "Bumpsteer Boyz" 8) Sitten sais varmaan kunnanisät viimeinkin vetään asfaltin meillekin asti, kun joka montusta vilahtas ukko lepikkoon, ainiin, eihän tolla saa tiellä ajaa...
     
  18. janiluo

    janiluo Gearhead

    :D Bumpsteer Boyz :D Mä liityn heti jäseneksi!!

    No onkos sillä sitten väliä mitä tekee jos se ei tule viralliseen katuliikenteeseen?
    Mullakin on tommoinen MII geometrioihin perustuva "Bumpsteer kunniaan" rakennelma työn alla... http://www.kolumbus.fi/garage/fiber.html

    8)
    - Jani -

    PS. Nyt pitäis linkki aueta!
     
  19. Fireball

    Fireball Gearhead

    No jo aukes, h i e n o !
     
  20. jorke

    jorke Gearhead

    Oisko jollain käytännön kokemuksia viel tuosta 140-sarjan ratkaisusta?

    On tuossa vaan 140 sarjan akseli jo sovituksessa ja siihen mallailtu 200-sarjan hammastankoa kun sattu olemaan sellanen romuauto pihassa.

    Ite olen ajatellut et pitäs saada tuo orkkis 56.5":n eli 1435mm:n raideleveyteen ja katselin et pitää kaventaa akselia jotta mitat sattuu ja kolota runkoa jotta ilmapussit mahtuu.

    Tai sit hommaa ne sellaset joissa iskari ja pussi samassa paketissa. Voiko niitä muuten asentaa ylösalaisin niin että ohuempi pää on ylhäällä ja pussiosa alhaalla? Kävis vaan mittojen puolesta paremmin tuohon ratkaisuun.

    Ja IFS tai Heidts tulis mut ei ainakaan tässä vaiheessa ole rahaa...

    Voip heittää vaikka privalla vinkkejä.
     

Kerro tästä muillekin!