Löytyykö Quad 4 tietämystä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja troublechild, 28.9.2010.

  1. troublechild

    troublechild Gearhead

    Tuli ostettua Pontiac Trans Sport vm.96 2.3i Quad 4 koneella, mittarissa on 223tkm. Quad 4 koneesta siis se viimeinen ja paras (?) versio. Kansi on vaihdettu 150tkm kohdilla HD-casting kanteen ja kysymys kuuluukin että onko tuo Heavy Duty kansi pomminvarma vai onko senkin kanssa kestävyysongelmia? Kansipahvi on päivitysversioista paras ainakin auton myyjän mukaan, mikälie joku grafiittiversio eikä kansipahvinkaan pitäisi olla heikko lenkki enää(?). Jakoketju on kiristetty kansirempan yhteydessä mutta seuraava kysymys koskeekin sitä: Millainen rakenne tuossa ketjun kiristyksessä on? Onko siinä perinteiset laahaimet vai kiristinpyörä ja jos kiristinpyörä niin koska se olisi syytä vaihtaa? Omassa jakoketju rallattaa tyhjäkäynnillä, ääni ei ole paha muttakun vertailukohtia ei ole niin ei tiedä mikä on terve ääni ja mikä ei. Lisäksi kuuluu selvä vinkuna (pelko perseessä ettei rakenne vain olis samankaltainen kuin esim.volkkarin VR6 jakopäässä jossa muovinen kiristinpyörä ketjulla, ensioireena vinkuminen kun kiristinpyörästä menee laakeri huonoksi, muovipyörä sulaa lopulta ja jako hyppää hampaalta). Öljynpaineet on hyvät mutta kone lämpimänä laskevat tyhjäkäynnillä ensimmäiseen öljynpainemittarin viivaan punaisen alueen yläpuolelle, heti kierrosten noustua nostaa paineen mittarin asteikolla yli puolenvälin. No okei öljy kiertää ja painetta on, mutta kertooko tuo jostain? Kuinka usein öljypumppu olisi syytä vaihtaa varmuuden vuoksi? Tuleeko guruille mieleen mitä ensimerkkejä/oireita tulisi seurata ettei tuo ainakaan tahallaan/puolivahingossa kehittäis myrskypilveä tienvarteen
     
  2. Väne

    Väne Gearhead

    Automaattikiristinsylinteri laahaimen takana.

    Jos ketjua pitänyt lyhentää niin varmaan laahaimet kuluneet tai kiristin hajalla, räikkä joka estää kiristintä löystymästä on tarvikemalleissa heikko :mad:
     

Kerro tästä muillekin!