Lohjan Laatuautot huutokauppa..

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja VilleTre, 26.11.2011.

  1. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Olin tänään tuolla paikalla..JO oli mädäntymään päässyyttä rangea ja lantikkaa hirveästi. Ja halvalla meni tarvitsijoille. Oliko jollain tietoa mitä tuolle oli käynyt?Jotenkin omituisen kalliita oli hinnoittelu ollut ko kaupan omilla nettisivuilla..Ja autoista huolehtiminen jotenkin lopahtanut?!

    Harmi kun ei harrasta vanhaa rangea ,olisi ollut kymmeniä varaosaautoja kaupan.. :-?
     
  2. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Tuli käytyä itsekin ihmettelemässä. Tosin niitä parempia autoja näytti olevan autoliikkeiden sisäänostajat huutelemassa. Huonompikuntoisia lähti sitten edullisempaan hintaan tarvitsevalle. Taskurahoilla ei toki menty.

    [​IMG]

    Ihan lyhyen aikaa seisseitä eivät kaikki olleet.
     
  3. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Tuo kuvan auto oli itseasiassa huonon näköinen mutta silti parhaimmasta päästä.. Itseasiassa hyvällä liuotin pesulla olisi saanut ihmeitä aikaan tuolle. Konehuone oli tiptop. Lähtöhinta oli 2500e? Ainakin olin kuulevani..
     
  4. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Yksilöitähän nuokin olivat. Monessa nuhjuisessa siisti konehuone ja toisin päin. Liuotinpesun kun otit puheeksi, niin saapa nähdä moniko ilmestyy pestynä ja tuoksutettuna nettiautoon...
     
  5. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Näin juuri! :lol:

    Hometta oli monessa aikas reippaasti.. Huom! Auto "sumujen saarilta" ! :D
     
  6. virta

    virta Gearhead

    Liian kova hinta niin jäävät sijoilleen seisomaan ja pian homekerroskin jo pelottaa ostajat pois.Eikö nuo Lohjan autoliikkeetkin oo kuuluja korkeista hinnoistaan,Korsumäkityylistä hinnoittelua.
    Mieleen vaan tulee eräs corolla joka ruostunut liikkeen pihaan niin että pudonneita pellinkappaleita oli raadon ympärillä :eek: oli tyrmistyttävä näky ja kertoi liikkeestä paljon.
     
  7. Nikke_Nakki

    Nikke_Nakki 1st gear

    Lohjan Laatuautothan oli enemmänkin keskittynyt keräilemään autoja, kuin myymään niitä. Samat autot siellä näytti seisovan vuodesta toiseen ja lisää tuli seisomaan.
    Moni siellä seisoi yli 10 vuotta.
     
  8. Pande_K

    Pande_K Double Gearhead

    Näköjään vielä 2006-2008 Lohjan Laatuautot on vuosittain tehnyt noin 10 miljoonan euron liikevaihdon ja vielä 2007 voitollisen tuloksenkin. Sen jälkeen on joka vuosi tappio syventynyt ja viime vuonna noin 4 miljoonan euron liikevaihdolla tullut tappiota 443000 euroa.

    On siellä kauppa sentään jonkin verran käynyt kun tuonkin verran on liikevaihtoa syntynyt. Mikä lie sitten että toiminta on ikäänkuin kuivunut kasaan. Vaikka en erityisesti Rover- tai Land-Rover -ilmoituksia ole seurannut enkä koskaan liikkeessä käynyt niin minäkin huomasin että tiettyjä autoja ilmoiteltiin vuosikausia.
     
  9. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Joo,aika monessa meklari ilmoitti että auto katsastettu 2005-poistettu rekisteristä 2007.. Ja seissyt niillä sijoillaan siitä lähtien.. Ihmeellistä että ei ole kaupitellut noita pois pihasta kun niistä sai vielä jotain.Toisaalta siellä oli niin ihmeellistä kalustoa laidasta laitaan että ihmetystä piisasi. Toisaalta vähän tuli säälikin paikkaa ,kait tuo joskus ollut kukoistava bisnes nyt surullinen hautuumaa noille autoille. Tosin kaikki autot taisivat mennä kaupaksi. Silti jäi ihmetyttään tuo tapa antaa rahan maatua pihaan.Liekö vika siinä ettei ole itsellä sitä niin paljoa.. :lol:
     
  10. Riuska-Petteri

    Riuska-Petteri 3rd gear

    Auto-Pokkari lehdessa oli Lohjan Laatuautot Oy:stä tälläinen tarina vuonna 2009:

    10.12.2009
    Lohjan LaatuAutot Oy
    Lohjan LaatuAutot Oy on Mustikkatiellä Lohjan Perttilässä toimiva, pääasiassa englantilaisiin laatumerkkeihin Land Rover etunenässä keskittynyt ja monipuolisen, maan kattavimman vaihtoautomaasturi valikoiman omaava autoliike.

    Merkkikirjo on laaja ja hintahaarukka leveä. Lukkarinrakkaus englantilaisiin autoihin on voimissaan, vaikkakin Roverin ja MG:n tyylikkäiden henkilöautojen valmistus onkin jo loppunut. Lohjan LaatuAutot Oy on itse maahantuonut näitä 2000-luvun alun autokaunottaria vähän käytettyinä, joukossa jopa täysin ajamattomia yksilöitä. Lisäksi valikoimasta löytyy varsin kattavasti sekä urheilulliseen ajoon, että vapaa-ajasta nautiskelevaan cruisailuun tarkoitettuja autoja.

    Lohjan LaatuAutot Oy on perustettu vuonna 1998. Mutta ennen kuin oltiin tässä vaiheessa, paljon oli ehtinyt tapahtua. Kuten niin monesti ennenkin, tämänkin autoliikkeen taustalla hyörii autoharrastuksen parista noussut kaveri. Kaverukset Juha Liukkonen ja Bill Litonius olivat sitä mieltä, että vuonna 1948 esitelty Land Rover oli ainoa oikea maastoauto ja sellaisella ajeleminen hiekkakuopasta toiseen oli parasta mitä saattoi tehdä. Harrastuksen myötä virisi ajatus varaosien myymisestä samanhenkisille kavereille, joten hankittiin toimintaan sopiva varastotila. 1983 orastava yritys aloitti toimintansa Lauttasaaren Luoteisväylällä.

    Kun Suomen Autoteollisuus 1985 luopui henkilöautokaupasta ja varaosista parivaljakko Liukkonen-Litonius käytti tilaisuutta hyväkseen. Mankkaalla vapaana oleviin entisen Paavo Palmen Oy:n tiloihin muutti uusi yritys nimeltään Off Road Center. Muuton jälkeen ensimmäinen uuden Range Roverin myynti näki päivänvalon. Tästä eteenpäin kauppa kävi tasaisesti ollen noin satakunta käytettyä maasturia vuodessa. Myyntisortimenttia laajennettiin käsittämään maastureiden lisävarusteet ja uusia autojakin otettiin jälleenmyyntiin. Land Roverin silloisen maahantuojan Autorep Oy:n myötä uusien autojen kauppa onnistui. 90-luvun alussa kauppa hidastui ja verouudistus pysäytti maasturikaupan lähes kokonaan. 90-luvun puolivälissä yritys siirtyi Metsälään ja Land Roverin edustuksen siirtymisen myötä 1996 BMW:lle yhteistoiminta uuden maahantuojan kanssa vilkastui. Vähän käytettyjen esittelyautojen lisäksi uusien autojen myynti kiinnosti, mutta se edellytti myös BMW:n ja Roverin virallista edustusta. Oli aika siirtyä Lohjalle.

    Maastoautojen mekka
    Juha Liukkonen ja vaimonsa Susanna perustivat kyseisen yrityksen Lohjan harjulle 1998. Vuotta myöhemmin Metsälä tyhjennettiin ja Off Road Center siirtyi samaan pihapiiriin uuden autoliikkeen kanssa. Vuonna 1999 liike sai Vuoden BMW-myyjän arvon. Seuraavana vuonna huhtikuussa tuli uutinen, että BMW oli myynyt Roverin. Ford osti Land Roverin ja merkin edustus siirtyi Volvo-Autolle mutta Lohjan LaatuAutolla säilyi sekä BMW:n että Roverin edustus. 2003 päätettiin luopua yhteistyöstä BMW:n kanssa ja Land Roverin siirryttyä 2004 Inchcape Oy:n maahantuontiohjelmaan selkeytyi kuviot lopullisesti.

    2000-luvun haasteisiin vastaava yritys on edelleen puhdas perhe yritys. Yrityksen käytössä on 600 m2 lämmin halli, sekä lisäksi Off Road Centerin vieressä oleva toinen 600 m2 halli. Lisäksi yrityksen käytössä on noin 2000 m2 pihatilaa. Yritys tarjoaa kaikkiaan 9:lle henkilölle toimeen-tulon. Työntekijöistä 4 toimii automyynnin ja 5 Off Road Centerin puolella. Autokanta on tällä hetkellä toista sataa autoa, joka on toimitusjohtaja Juha Liukkosen mukaan hieman liian suuri vallitsevaan markkinatilanteeseen nähden.

    Vaikkakin markkinatilanne ei ole kaikista parhain, luotetaan Lohjan LaatuAutossa parempaan tulevaisuuteen ja varsinkin asiakaskuntaan, joka myös tulevaisuudessa koostuu neliveto ja maasto-ominaisuuksista pitävistä kuljettajista. Laajan kanta-asiakaskunnan tyytyväisenä pitäminen ja merkkiuskollisuuden vaaliminen ovat avaintekijöitä, joista yritys tunnetaan, muistutti Liukkonen.

    Off RoadCenter Oy
    Land Rovereita huolletaan yrityksessä kolmen sukupolven testerien avulla. Yrityksen asiantuntemukseen ovat maastoautojen omistajat tottuneet luottamaan. Autojen huoltoon ja varusteluun Offin henkilökunnalla on Suomen oloissa ainutlaatuinen kokemus. Huollossa työskentelevät asentajat, kuten varaosistakin vastaava henkilökunta omaa parhaimmillaan peräti 40-vuoden kokemuksen Land Roverista.

    Varaosa- kuten huoltopalvelutkin ovat sekä autoliikkeen vaihtoautokalustolle että kaikille merkin käyttäjille tarkoitettuja palveluja. Täällä näkyy hyvin se tosiasia, että autokauppa on kyllä tärkeätä mutta vielä tärkeämpää on jälkihoito.
     
  11. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Tää on kyllä osuvasti sanottu, jos on joutunut työn puolesta noiden 2000-luvun Defenderien ja varsinkin Discoveryjen kanssa touhuamaan. En ihmettele tippaakaan että Bemari myi merkin pois.
     
  12. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Minne lie menneet V8-MG:t?
     
  13. jallu81

    jallu81 3rd gear

    yks oli vissiin etukäteen varattu tai jtn, ja paikalla ollu kaveri ei osannu sanoo mitää et kuka osti, mihi hintaa ja mihi olis lähteny..
     
  14. sepi-ukko

    sepi-ukko Gearhead

    tän hokasin vasta perjantaina, et oli mennyt konkkaan. Jos ei olisi ollut eilen muutamenoa olisi voinut käydä tuolla paikan päällä pers aukisena....

    Tais autopokkarist hävitä vakio ilmoittaja...
     
  15. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Taisi ruotoisinkin range olla jossain 600-800e kantimissa..Varaosa-autoksi. Eli ei noi nyt ihan ilmaseksi mennyt. Putiikin pitäjän hinnat olivat kyllä kiinnostavia,nuo mg:t kasilla tyyliin tax free 47te... Huh huh. Aika moni hakee kyl jonkun muun tuolla hinnalla. Hinnoittelu oli kyl hakusessa ollut pidempäänkin. Ei kovin ammattimaista toimintaa. Ei ihme että jäi haalimiensa värkkien uhriksi.
     
  16. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Mikähän ajatus on moisen liikeidean kantava voima? Yleensä bisnes kaatuu, jos keskitytään keräilemään tavaraa nurkkiin, varaston suht nopean kierrättämisen sijasta.

    Taitaa varastoiminen tuoda joskus rahaa vain esim. arvotaiteen kohdalla, tai esim. viimeaikoina joidenkin metallien kohdalla. Tosin 10 vuotta seisottamista on usein vähän liian pitkä aika, sillä aikaisemminkin suhdanteet liikkuivat noin 7 vuoden sykleissä..
     
  17. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Yksi puolisukulainen oli korjaamopäällikkönä Mazda-Landrover diilerillä. Aika kalliita olivat rempat suht tuoreisiin autoihin. Mahtanetko tarkoittaa tuonsuuntaista? Siis laatuongelmia?
     
  18. umpio

    umpio 3rd gear

    BMW -aikaan laatuongelmia tosiaankin oli Rover -ryhmällä. Aika iso osa tosin oli ihan BMW:n itse aikaansaamaa. Yhtenä esimerkkinä Roverin nelipyttyinen bensapata, jonka ongelmana oli kansipahvi, ja edelleen tämän vaurion seurauksena sylinteriputkien pyörähtäminen. Siskon autoon jouduttiin vaihtamaan moottori juurikin tuon vian seurauksena. Moottorivaurion syynä oli BMW:n neronleimaus korvata metalliset ohjuritapit muovisilla, koska ne olivat halvempia (mitään muuta syytä ei kukaan tuohon vaihtoon keksinyt). Ohjurit poikki -> kansipahvi pääsi liikkumaan -> total destruction. Ja _kaikki_ kyseisen moottorisarjan vauriot tapahtuivat niille koneille, joista löytyivät nuo uudenmalliset tapit. BMW tunnusti epävirallisesti mokansa, ja useita moottoreita vaihdettiin kaikessa hiljaisuudessa takuuseen.

    Ja aiheeseen liittyen; ostiko joku OD:läisistä NRO-33 Rangen? :cry:
     
  19. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Tuli kanssa vierestä seurattua freelanderien koneenvaihtojumppia. Pojilla kävi suht vikkelään homma. Ei menny montaa tuntia hommassa aikanaan. Oli se kyl muutenkin aika aneeminen pata moiseen hökötykseenkin. Muutenkin maasturien huollattaminen on aina kallista,harvemmin niissä halvalla pääsee. Taitaa olla jo uusia myydessä idea sitten huollon yhteydessä päästä "rokottamaan". Kun se myyntihintakin on jo korkea. :lol: Ja älkää sotkeko tähän nyt niitä korealaisia "huippuvehkeitä". :rotfl:
     
  20. Putte

    Putte 1st gear

    Meillä oli aikanaan autovuokraamossa tommonen Freelander, neljässä kuukaudessa se lähti kiertoon. Ei oltu siihen tyytyväisiä eikä ne muutamat sen vuokranneet asiakkaatkaan.
     

Kerro tästä muillekin!