Lohko- vai letkulämmitin?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja Akademiks, 24.12.2014.

  1. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    ja jos vanhemmat maksaa sähkön onkin nuorison hyvä pitää 24/7autoa lämppärissä että on aina lämmin ja etenkin 2000w sisätilan lämmitin ja vähintään 1500w lohkis,on hyvä että auto on koko ajan melkein normi lämmössä,eli jos kesällä on 30 lämmintä lämmittelet vielä konetta,en tiedä yli 30 tkm tulee vuoteen ja talvella tunnin lämmitys ja korpeen 60 km nytkin -34 eipä ole mitään hajonnut eikä vuotoja,olisikohan säännöllisellä huoltamisella ja hyvillä öljyillä mitään tekemistä asian kanssa,niin autojen iätkin on melko uusia -91 ja 96
     
  2. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    [/quote]ja jos vanhemmat maksaa sähkön onkin nuorison hyvä pitää 24/7autoa lämppärissä että on aina lämmin ja etenkin 2000w sisätilan lämmitin ja vähintään 1500w lohkis,on hyvä että auto on koko ajan melkein normi lämmössä,eli jos kesällä on 30 lämmintä lämmittelet vielä konetta,en tiedä yli 30 tkm tulee vuoteen ja talvella tunnin lämmitys ja korpeen 60 km nytkin -34 eipä ole mitään hajonnut eikä vuotoja,olisikohan säännöllisellä huoltamisella ja hyvillä öljyillä mitään tekemistä asian kanssa,niin autojen iätkin on melko uusia -91 ja 96[/quote]


    Paha mieli ? Melkoisen vaikeasti luettavaa tekstiä... :oops:
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Täälläpäin paloautot vaan paineilmassa ja latinkissa ei lohkossa.

    Hajoomisia sivuten niin itse koitan tunnollisesti huoltaa ja ajella rauhassa kylmällä koneella jne. Tiedän niitä jotka ajaa miten tykkää eikä yleensä edes huolla. Tuntuu että niillä kestää autot paremmin mutta olen laittanut sen tuurin piikkiin :lol: (en kyläkaupan)
     
  4. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Lisää testiä 1000w lämppärillä, ulkona -12,7, kone -8

    - 30 min lämmitystä, ulkona -12,7c, kone +5
    - 60 min lämmitystä, ulkona -12,7c, kone +13c
    - 90 min lämmitystä, ulkona -12,9c, kone +18c
    - 120 min lämmitystä, ulkona -12,9c, kone +22c

    Ihan kivastihan tuo 1000w lämmittää kun tuo nyt on varmaan semmoinen melko normaali pakkanen täällä etelä-suomessa.
    Tuohon 1500w sisälämppäri kaveriksi niin riittää sulakkeet hyvin.
     
  5. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Tänään ekaa kertaa oma lämppäri käytössä 1850 wattia ja 2 tuntia oli päällä aamulla kellon kanssa 17 astetta oli pakkasta. Kone oli kädellä koitettuna ihan lämmin, varmaan voisi koittaa vähentää tota lämmitysaikaa tuntiin.
     
  6. Jza

    Jza Double Gearhead

    Ostitkos sä tuon aliexpressin kautta vai suoraan tehtaalta? Noi sekä omat sivut että aliexpressin sivut on jotenkin käsittämättömiä kun semmoista knoppitietoa kuin teho ei ole merkitty puoleenkaan laitteista otsikkotasolla, mutta kuvia senkin edestä.
    Mä en tuota kilowattista nimittäin löytänyt hetken hakemalla.

    Omassa kiulussa Defan 600w letkulämppäri ja se ei parin tunnin käristämisellä saa moottoria kyllä juuri yhtikäs lämmitettyä (no on siinä 13 litraa nestettäkin). Anturia lämmittää sentään sen verran että lämppäri on pakko repiä irti puoli tuntia ennen starttia että saa sen käyntiin :lol: Ehkä pumpullinen voisi olla parempi.
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

  8. Jza

    Jza Double Gearhead

    Löytyy joo, mutta katopa toimitusaikaa :lol: Tarkoitin Simaten itse mainostaman saitin alla alissa. http://www.aliexpress.com/store/102227

    Tuoltahan saa kyllä mitä vaan ja millä nimellä/hinnalla vaan, mutta melkoisen moni valmistaja sanoo suoraan että jos on alista tai amazonilta tilattu, niin takuusta ei tartte murehtia kun sitä ei ole. Varsinkin valvontakameroissa törmännyt siihen sataan kertaan.
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    15$ dhl toimitus 3-8pvä. Noilla hinnat ja tarjoukset vaihtuu tosi usein. Välillä ilmanen dhl välillä ei jne.


    Alista ostetulla simatella ainakin takuu pelaa. Ja simatelta ostin alista sen eli oliko tuo wengzhou tms myyjänä.

    1000w ollut monesti kalliimpi kuin 1500/2000w eli jos ei tolppa kärtsää niin isompaa vaan...
     
  10. Jza

    Jza Double Gearhead

    Ei tolppa kärtsää, mutta kun talossa on nuo johdot vedetty vähän sikinsokin, niin esim. pyykinpesukone ja kuivausrumpu on saman sulakkeen takana. Kilon vastuksen vielä kestää yhtä aikaa, mutta eipä juuri enempiä. Tutkitaan, kiitoksia kommenteista.
     
  11. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

  12. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Onko kellään ollut vuoto-ongelmaa näissä lämppäreissä?

    Nyt on tohon läheisyyteen ilmestynyt epäilyttävän näkönen märkä kohta. Ei saanut maistettua että onko pakkasnestettä vai mitä lie.

    Huomenna aamulla täytyy hipelöidä tota lämppäriä että päästääkö se sieltä nesteitä pihalle.
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Klemmarit piti jälkikiristää käytön jälkeen. Jos taas sisältä vuotaa itse laite niin kohta entinen.
     
  14. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Klemmarit ei ollu löysällä kun koitin.

    Täytyy tarkkailla tota että mistä tulee, en mielestäni tota pakkasnestettä tohon kaataessa läikytellyt.

    Jos se sisältä vuotaa niin luulis sen alkavan ajamaan sitä pakkasnestettä siittä johdon reijästä ulos.

    Monenkohan vuoden takuu noilla mahto olla?
     
  15. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    En kyllä usko että runko vuotaa. Kokeile kiristää klemmarit.
     
  16. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Voi tietysti olla että on ihan vaan läikkynyt nestettä siihen tai paisuntasäiliöstä on loiskunut tohon kun vedin sen suht täyteen kun oli systeemi ilmaantunut ja nesteet hävinneet matkan aikana
     
  17. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Neste lisääntynyt tossa lämppärin alla. Nyt oli jo sen verta että sai maistettua ja pakkasnestettä oli. Kuitenkin lämmitin oli kuiva joka puolelta.

    Klemmarit on piukalla, ihmeellisesti oli märkää myös tossa lokarissa ihan kun sieltä lämppäristä olis suihkunnu jotenkin tota nestettä tiivisteen läpi.

    Katton tänään kun pistän lämppärin käymään illalla että mistä tulee nesteet pihalle. Jo on kelvotonta laatua jos jo uutenaan vuotaa. :wc:
     
  18. jenkkijussi

    jenkkijussi Gearhead

    Minulla joskus Defan letkulämmitin vuoti sisältä. Korjaantui tekemällä uusi tiiviste ja Hylomaria väliin.
     
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mullakin todnäk se eka kärähtänyt vuoti kannen läpi.
     
  20. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Kannattaa katella letkujen suiden kunto, itelle tullut vastaan sellaisia klemmareita jotka murtaa sisäosan kiristäessä ja alkaa vuotamaan kerrosten väliin jossei vuoda ulos suoraan niin jostain kohtaa tekee neulankokoisen reiän joka vuotaa vaan paineella voi olla kaukanakin itse liitoksesta

    Pitkään kesti ennekuin keksi mistä ford;i hukkaa nesteensä, pysähtyessä kun kierrokset laski nousi paineet järjestelmässä ja suihkutti suoraan sivulle kuin injektio neulasta ois ruiskaissut :eek: jäi vaan näkemättä kun aina piti peruuttaa purkureiälle, sit kerran ajoin suoraan ja kävelin suihkusta läpi
     

Kerro tästä muillekin!