Lohko- vai letkulämmitin?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja Akademiks, 24.12.2014.

  1. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Sieltä vesitilasta ei kyllä pitäisi vuotaa vettä sinne sähköpuolelle kun kaikki on vedetty silikonilla kasauksessa.

    Mulla oli tuossa yhdessä 1000w lämppärissä kanssa jotain kummallista vikaa kun ei vaan lähtenyt vesi kiertämään. Oli se siipipyörä varmaan liian ulkona sieltä pesästään.

    Voi olla että siinä sun ja kaverin pumpussa oli samaa vikaa koska kaverillakaan ei lähtenyt vesi kiertämään ja sitten se kärähti. Kun lämppärin otti irti niin se pumppu pyöri joka kerta, mutta ei vaan lähtenyt vesi kiertämään.

    Nyt yritin korjata sen taas kerran ja katson lähtikö pelittää.
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    No tossa uudessakin silikonia oli niin ja näin. Ja pumpun välistähän voi tirskuta jos väljää?

    Lähti se auto mihin pumppu jäi se rikkinäinen siis. Johdon katkaisin ettei kukaan käytä. Oishan se ollu kiva kattoa mikä oli.
     
  3. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Minulla ei ookkaan enää autoo mihinkä laittaa tota uutta tt-thermon pumpullista 1500w lämppäriä. Olis uus johtosarjakin(defa miniplug)... Saa laitella viestiä jos kiinnostaa ostaa pois.
    Olishan toi ihan kiva tossa 6.2 dieselissä, mutta siinä on ihan tarpeeksi tehokas lohkis.

    Myyty...
     
  4. rodhot

    rodhot Gearhead

    Laitoin 6.2 diisseliin lohkolämppärin kaveriksi 250w öljypohjalämppärin. Kun pakkasta oli -16 ,niin ennen termaria lämpö oli +17 ja öljypohjan pohjasta +12. Yhtähyvin se käyntiin lähti mut oli öljyt ainakin hiukan notkeemmat.
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mitähän ois lämpötila öljyillä pelkällä 250w lämppärillä? Sellanen ois maukas isoon myllyyn jos vaan auttaa yhtään.
     
  6. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Joo o vuotaa tuolta silikoonin välistä nesteet ulos. Nyt kun auto seissyt viikonlopun näky selvästi.

    Täytyy varmaan ottaa auki toi ja pistää kunnon silikoonit väliin. Mitä laki suomessa mahtaa sanoa tollasen 230v laitteen avaamisesta? Se ei sinällään mua kiinnosta mutta jos auto syttyy tuleen ja katos ja talli palaa, mites vakuutukset? Voiko tollasta osottaa että olen luvatta avannut ton ja ei tuu rahaa?
     
  7. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Täytyy varmaan ottaa auki toi ja pistää kunnon silikoonit väliin. Mitä laki suomessa mahtaa sanoa tollasen 230v laitteen avaamisesta? Se ei sinällään mua kiinnosta mutta jos auto syttyy tuleen ja katos ja talli palaa, mites vakuutukset? Voiko tollasta osottaa että olen luvatta avannut ton ja ei...

    ...taida olla kuin pari mutteria jäljellä koko autosta jotka on sekoittunut muun tallin tavaroihin. Tietenkin jos vakuutustarkastaja lukee o.d:tä ja tätä vietiketjua niin se on siinä...

    Ite ajattelin just Samaa Ja kysyin virallisia lämmittimiä. defalta saa kiertovesipumpulla olevia lämppäreitä olikohan 229eur. Hinta ja samanlaisia letkulämmittimiä teholtaan 700w aina 2000w asti.
    Defan sivuilta kannattaa käydä kattomassa.
    Niissä on vielä termostaatti josta voi valita joko 40/60/80 astetta

    Mulla kans jos auto palaa syttyy samalla oma talo ja perhe mukana tai palaa työpaikka ja kymmeneltä työt

    http://www.defa.com/fi/automotive/warmu ... tc_series/.

    http://www.defa.com/fi/automotive/warmu ... 34_series/
     
  8. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Johonkin kodinkone huoltoon, niillä on luvat aukaista ja mahtais olla silikoonitkin ja ei varmaankaan maksakkaan niin paljoa kuin jossain sähköfirmassa

    Jos ne saa avata pesukoneen joka seisoo 24/7 sähköissä niin luulisi, et onnistuu sellaisen joka on 2-4h päivässä tolpassa vikasuojien sun muiden takana
     
  9. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Jos se vuotaa siitä keskeltä niin ethän sinä tee mitään sähkötöitä. Avatessa siellä näkyy vastus ja pumpun siipipyörä siinä kaikki. Sen vastuksen kytkennät on siellä päädyssä sen pienen kannen alla.

    Jos olet huolissas vakuutuksista ja korvauksista niin heitä se kiinan lämppäri roskiin ja osta tt-thermolta uusi. Se on ainakin hyväksytty auto käyttöön koska en usko että muuten saisi niitä myydä.

    Kyllähän noissa kiinalaisissakin on CE-hyväksyntä, mutta kun se nyt tulee suoraan kiinasta ja ilman sitä virallista paperia niin en anna sille hirveästi painoarvoa.

    Eikös se sähköjohtokin pidä olla siinä panssarisuojassa että kelpaa auto käyttöön ja suojamaa pitäisi vetää auton koriin kiinni. Defan ja caliksin siinä puskuriin tulevassa johdossa on se suojamaan haaroitettu liittimessä ja siellä on yksi johto lisää kuoren ulkopuolella mikä laitetaan koriin kiinni.
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Panssarisuoja se kovin juttu juu jos vaikka palaa. Ja jos ei ihan sulattoon pala auto niin panssarikuori näkyy palon jälkeen.
     
  11. f34

    f34 Double Gearhead

    Kummassa noissa on kiertovesipumppu?
     
  12. Vezques

    Vezques 3rd gear

    Eikai kummassakaan.
     
  13. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Kappas väärät linkit
    Kiertovesipumppu onkin erillinen. Joka defan sivulta löytyy myös mutta siinä ei olekkaan lämmityselementtiä sisässä
     
  14. Turre11

    Turre11 2nd gear

    Olis tarkotus laittaa tommonen simaten lämmitin piakkoin 6,5td koneeseen lämppärille menevään letkuun ja mietin, että tarviiko siihen jotain sovitinta tai mutkia, vai onko letku sopivan kokoista? 2kw laitteen tilasin, mikäli sillä on jotain vaikutusta asiaan.
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eikös jenkeissä oo se hippusen vajaa 16mm letku mitä monessakin. Siihen kokoon kuitenkin sopii suoraan. Rokautosta tms voi tarkistaa oman auton lämppäriletkun. Mutkia saa motonetista jos ei sovi suoraan.
     
  16. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

  17. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    sai maistettua,entäs jos oli kissan kusta :lol:
     
  18. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    No hui kamalaa, varmaan kuolen
     
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

  20. 300

    300 2nd gear

    Ja Defat tais vaatia vielä erillisen kiertovesipumpun?
     

Kerro tästä muillekin!