Lohko- vai letkulämmitin?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja Akademiks, 24.12.2014.

  1. peltsi

    peltsi Gearhead

    Kahden kympin pakkasella tuo tarkoittais että puolessa tunnissa motti olis about nolla asteinen tai hiukan pakkasen puolella.
    Tunti täyteen ja se olis about +10 astetta.
     
  2. f34

    f34 Double Gearhead

    Tunnissa lämpenee mukavasti sisätilalämmittimellä sisätilatkin.
     
  3. peltsi

    peltsi Gearhead

    Juu ja kyllähän se auto lähtee jo hyvin käymään vaikka oliskin vaan nolla astetta. Ja bensa koneet lämpee tuosta nopeesti. Nyky dieselissä taas kannattaa laittaa kaikki teho moottorin esilämmitykseen tai saa ajella kauan kajuutta kylmänä ja ne hiton katit ja loukut menee vaan herkemmin tukkoon.
     
  4. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

  5. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

     
  6. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Kannattaa hakea pian oli melko harvassa paikassa jäljellä

    Ja eihän se hukkaan mene koskaan ei tiedä tuleeko jossain sellaista tolppaa, et tarttee eritellä virran kulut
     
  7. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Kysyin defalta ohjeita ja suosittelivat kiertovesipumppua ja letkulämmitintä tilasin 300c hemiin ton kiertovesipumppusarjan 460995 josta ei googlaamallakaan löydy tietoja mutta varmaan tämmöinen...
    https://www.mekonomen.no/bil/reservedeler/motorvarmer/motorvarmer/defa-pumpesett-ps1612a27-DA460480
    tuo 460995 löytyi paikalliselta varaosamyyjän luettelosta ja tuon letkulämmitimmen
    Tuon http://www.defa.com/fi/automotive/warmup/products/engine_heaters/ptc_series/

    Mulla ei tuo 500w teho haittaa kun mulla on auto pakkasilla 24/7 roikassa ja jos pieneksi jää niin on mulla on lohkossa toimiva alkuperäinen lohkolämmitin jonka voi defan jakajilla haaroittaa tälle letkulämppärille lisäksi haaroituksia on jo kivasti kun on akkulaturi ja sisätilanlämppäri ja nyt tulee kiertovesipumppu ja ptc lämmitin ja jos vielä vaihdelaatikon pohjaan jonkun säteilylämmittimen laittaisi.

    Suunnittelin hetken noita kiinan ihmelämmittimiä mutta ajattelin että mahdollisessa tulipalossa vakuutusyhtiön kanssa helpompi keskustella kun käyttää defan tuotteita ja 'jotain' asennusliikettä. Auto kun on 5metrin päässä makuuhuoneen ikkunasta parkissa


    Suosittelivat myös tälläistä Letkulämmitintä 411731 40c termostaatilla ja joita olisi saanut teholuokalla 700-2000w vaan ei löydetty paikkaa hemin pellin alta.niin laitetaan tuo pikku ptc
     
  8. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Vastataan nyt tähänkin 460995 kiertovesipumppusarja
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Hyvä jos sulle riittää 500w elementti. Huomasin itse että jos iso kone ja hyvin pakkasta niin ei tunnu olevan väliä onko 3h vai 24h töpseissä. Yhtä hyvin tai huonosti lämmittää.
     
  10. urho3

    urho3 Gearhead

    Eikö nykyään oo helpoin ja kätevin kun laittaa gsm ohjatun eberin niin ei tarvii miettiä ja toimii ajossa ja parkissa lämmittimenä.
     
  11. rb

    rb Double Gearhead

    Urholle kuittina...mikäs sketsi ohjelma se oli..

    "mitä helvettiä te leikitte niiden lämmittimien kanssa.... ajakaa se auto lämpimään talliin"
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kuka sitten haluaa sen tonnin sijoittaa vs alle 100€?
     
  13. urho3

    urho3 Gearhead

    Aika moni minut mukaan lukien. Ostaahan moni tonnin autojakin vaikka halvempiakin on olemassa.
     
  14. urho3

    urho3 Gearhead

    Urho pitää kyllä autoaan lämpimässä tallissa ja tuikkaa eberin androidilla päälle ennen lähtöä niin on lämmin moottori. Joskus vaan on töissäkin auto päivän ulkona.
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tonnin autosta ei silti tule kahden tonnin autoa jos siihen webaston lykkää.
     
  16. urho3

    urho3 Gearhead

    Ei tullu mun 50e autostakaan 1050e autoa mutta tuli lämmin. Sehän sen eberin ajatus on,ei kai sitä myynnin edistämiseksi laiteta.
     
  17. urho3

    urho3 Gearhead

    Anteeksi kun en ymmärtänyt mikä oli mulle kuittina? En pysty kaikkea tajuamaan kun sairastan lievää autismia.
     
  18. rb

    rb Double Gearhead

    Muut miettii sadan euron ongelmaa ja sinä tarjoat siihen tuhannen euron ratkaisua.
     
    Karpov tykkää tästä.
  19. urho3

    urho3 Gearhead

    Niin onhan se niinkin että se lohko on halvempi. Eikä taida se tonni riittää.jos asennuttaa sen lämppärin.
    Mutta jos se ongelma selviiskin toimintatonnilla niin sitten hän se ei oo enää ongelma.
     
    Muokattu: 25.11.2016
  20. plagu

    plagu Gearhead

    Mun auton arvosta tankkaus tekee jo 20%, silti vaihtelin siihen juuri jakopään jonka osat on puolet auton arvosta, ja toimiva webastokin siitä löytyy. Eihän käyttöarvolla ja kauppahinnalla ole mitään korrelaatiota.
     

Kerro tästä muillekin!