Ei kyse olekkaan rahasta vaan siitä toimiiko ne polttoaine lämmittimet. No kyllä.ne toimii kun ne oikein asennetaan ja niitä käytetään. Se että ei kaikki merkit toimi ei tarkoita että kaikki olis paskoja. Olen niitä ehken 30 asentanut ja yksi takuukorjaus oli,maa johto ei saanu kosketusta vaikka näytti hyvältä. Tietysti kaiken saa paskaks niinkuin minä tietokoneiden kanssa mutta se johtuu siitä että olen niiden kanssa vammainen,en yksinkertaisesti osaa käyttää. Ja puhun nyt omista kokemuksista en kuulopuheista. Niitä riittää sitäkin enemmän.
Ny kun astialla on alantuntijoota Niin mites eberi saadaan hudaamaan ilman mitään älyllistä boxia Eli mihin piuhoihin rele ja mihin katkaisijat
Mikähän malli kyseessä? Yhteen webastoon oon tehny aivot ite mutta se ei kestä päivänvaloa mutta lämmitti moottorin. Ja hyvin lämmittikin.
Joku 80 lukunen 24volttinen ja erillisellä vesipumppu/puhallin laitteella, joka sekin on hajalla, sen saa kyllä sävellettyä jostain ja samallahan siitä tekisi jo 12 volttisen Suurin ongelmahan on saada polttoainepumppu sykkimään oikein
Se oli semmoinen 24v weba josta tein 12volttisen. Meinas olla suihkumoottori alkuun ja sisusraudat oli aika äkkiä valkohehkussa. Kyllä se muutaman vuoden toimi mutta ku se palopesä sippas niin en oo enää sitä korjannu oli se niin pommi laitos. Mut äkkiä deere lämpes ei sen puoleen. Etsi siihen ehjät aivot tai laita se vintille kaarnea varten.
Otin vinkistä vaarin ja jätin alkuperäisen lohkolämmittimen johdon paikoilleenNo nyt on defan kiertovesipumppu ja 500w letkulämmitin termostaatillla ja alkuperäinen lohkolämmitin (450w) pellin alla. Noin tunti ja 75c moottorin lämpö Pakkasta oli -7 astetta Putoaa ainakin tuo termostaatillinen lämmitin jossain lämpöasteessa pois. Nyt on ongelmana se että moottori lämpeää tunnissa ja ikkunat sulaa kahdessa 1800w lämmittimellä. Eli liian tehokas moottorinlämmitin. Täytyy nykäistä lohkon lämmittimen johto irti.
Tai mitä jos kolautat auton käyntiin sen tunnin jälkeen ja laitat oman lämppärin tohottamaan lämmintä kabiiniin muutamaksi minuutiksi?
Mites jos laittais älyttömän laturin pyörittämään auton lämppärin puhallinta jos toi kiertovesipumppu jaksaa lämmintä vettä työntää lämppärin kennolle asti? Eli lokilämppäri lämmittäköön lohkoa ja se kiertovesipumpullinen defa ensin sisäkennoon ja sieltä koneeseen ja puhallin päälle vaikka hitaalle et ilma liikkuu muttei humisemalla Sit kanssa jos kennossa on 80asteinen vesi ja lykkää puhaltimen päälle pääsee lasi remonttia tekemään
Kehittämiskelpoinen idea kukahan tietäisi miten lämppärin läpät on kun auto ei ole käynnissä. voisi olla helpoin lisätä jokin ylimääräinen puhallin ilmakanavaan tai raitisilmasuodattimen paikalle tms. Kun kiertovesipumppu ja pdf lämmitin on tulipellin ja imusarjan välissä eli lämppärin putkessa
Sehän jättää sit laturin pois välistä Asiallisesti asentamalla kanava puhallin 10€ marketista ja se sinne, ilma virtaa mukavasti ja jaksaa puskea kauemmaskin Mut miten se lisäpuhallin auttaa jos läppä menee sisäkierrolle, toisaalta se helpottais lasien sulattamista, kun ei ensin lämmittäisi -30°C kylmää ja sitten lopuilla yrittää lasit sulattaa jos saa asennettua sen kanavapuhaltimen sinne sisäkierron imuputkeen
Tuli hommattua tommonen russukoitten rakentama teplostaari, 14 kw teholtaan, brännyu. Mersun Ategoon kymppikilosen webaston tilalle. Katotaan miten pelittää, 2 vuoden takuu ja vikakoodit pitäis tulla morsettamalla kuten ennenvanhaan. 750ekua. Toistaiseksi pelannut hyvin, puolessa tunnisa -6 asteesta 75 asteeseen Vanha webasto olis nyt myynnissä, vikakoodit saa kaupan päälle.
Kaveri rupesi kyselemään omaan maasturiinsa kiertovesipumppu defaa ja sanoin suoraan että laittaa tt-thermon 1000-1500w missä on pumppu ja thermorsstaartti ja hinta alle 200e. Aikoi semmoisen tilata. Ihan perus japanin ihme 2,5l dieselillä. http://www.tt-thermo.fi/
en lukenu taustaa, mutta arvelen notta on suuremmasta kuin tojota aigosta kyse... lohkoon lämmitin tai kolme á 500-800w ja öljypohjaan vähintään 300w-latukka. sisätilaan n. 2kw puhallin. antaa möyhää muutaman tunnin niin kelpaa kekkaloida perse paljaanakin.
No öljynlämmitin ainoa mitä kiinan letkulämmitin ei tarjoa, sisällekkin vois ohjata webastomaisesti puhalluksen kun pumppu käynnissä. Muutenkin oon pettynyt sisätilalämmitimiin. Mulla joku vanha muka 1000/1700w ja sitten defan 1200e slim. Ei oo mainosten pikkutakki-keli autossa kun sinne istuu. On siellä toki lämmin mutta ei niin lämmin etteikö ko 40% lämmöstä tuntus lähtevän kun avaa kuskin oven ja istuu sisälle. Tuntuu vielä että jos lattialle jäänyt enemmän lunta/vettä niin tuulilasin alareuna kostea sisältä lämmittimen jälkeen.
Nojoo onse totta sinänsä että ei siellä 1200/1700w föönillä hiki tule, tosin niissä voi olla termari joka laskee tehoa lämmetessään.
tai sitten toisilla on paremmin eristetyt autot,esim caddy ,jagge,lämpenee hyvin,samalla lämmittimille fiesta ei yhtään koska lämpö menee peltien kautta pihalle.ettei vastakommentti olisi haave siitä mistä puute.