lohkolämmitin puhallinmoottoriin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja julmajari, 27.12.2009.

  1. julmajari

    julmajari Gearhead

    Onko ideoita, kyseessä on FMC Bolens pieni jenkkitraktori, 2 pyttynen ilmajäähdytys, eikö joskus saanut esim kuplaan jotain öljypohjaan liimattava juttua?
     
  2. julmajari

    julmajari Gearhead

    vastaan itselleni, defalla näkyy olevan jotain pintaan kiinnitettävää mallia, pitää tutkia tarkemmin, vinkit otetaan silti vastaan...
     
  3. sbf

    sbf Gearhead

    No tua ramiharrastajien topiciss on okeen lämpökamerakuvineen noitten liimattavien vastusten käytöstä.Ja periaattees tollaseen puhallinjäähdytteiseen vois laittaa vaikka at2000 webaston lohkoa lämmittämään.
     
  4. Mopar

    Mopar Gearhead

    Tuoltahan niitä löytyy:
    http://www.padheaters.com/
    Tuloo postilla kotia ja pysyy öljypohjassa ku tauti :rotfl: ja vielä lämmittää muutakin, kuin mieltä.
     
  5. SamiL

    SamiL Gearhead

    Se Kuplan lämmitin tuli öljypohjaan pyöreän 6:lla pultilla kiinnitetyn siivilälaipan tilalle.
     
  6. samiharju

    samiharju Gearhead

    mieleeni tuli vaan, että mihinkäs töpseliin tuo sopii tässä maassa?
     
  7. julmajari

    julmajari Gearhead

    nonii täähän rupee selkenee, toi mittatikkulämmitinkin olis varmaan pätevä, mut aika kallis, vähän ihmetyttää noi matalat vattimäärät.
     
  8. L.P.

    L.P. Gearhead

    Jos tilaat USA:sta lämmittimen, niin vaatii tietysti muuntajan 230 V - 110 V. Samassa rytäkässä on ratkaistu myös pistokeongelma. Ei järin kätevää lohkolämmittimen tapauksessa.

    EDIT: Anteeksi, luinkin nettisivun hieman huonosti. Jos laite toimii 110 V ja 230 V jännitteellä ja pistoke on jenkkimallinen, niin siihen väliin on kyllä olemassa pikkuisia adaptereita, jotka vain muuttavat pistokkeen sopivaksi. Muuntajaa ei tällaisessa tapauksessa tarvita.
     
  9. samiharju

    samiharju Gearhead

    mietin vain noita kustannuksia ihan mielenkiinnosta, kun muualtakin (kai?) saa vastaavanlaisia lämmittimiä ihan meikäläismallisella pistokkeella, että mitähän sellainen all-weather mallinen pakkasessakin toimiva adapterisysteemi maksaa, että kun summaa lämmittimen hintaan adapterin niin voi maksaa pian tuplahinnan.

    pikaisen Googlauksen tuloksena Motonjet tarjoaa esim uuteen vw caddyyn tuollaista:
    Calix-elementti (öljypohjan kylkeen) 72.90 €

    ajatuksen tasolla ainakin olisi toimiva ratkaisu myös Fordson Majorin peräöljyn sulatteluun, sinne kun tuppaa kondensiovettä kerääntymään reippaasti ja sitten on nostolaitteet mykkänä..
     
  10. Mopar

    Mopar Gearhead

    Pad heatersseja saa 110 tai 220 tai 24 tai 12 v ja oma tuli ilman pistoketta, eli sen joutu hakee kaupasta ja ruuvaa paikoilleen. Jos tuosta ei löydy sopivaa, niin sitten joutuu olee ilman :poff:
     
  11. vauhtipete

    vauhtipete 2nd gear

    Mulla näytti olevan b omegan öljypohjassa joku defan lämmitin, kai sellasenkin sais siihen laitettua.
     
  12. GMies

    GMies Gearhead

    Juu, juu, mutta ei kaikilla ole ruuvimeisseliä ja kauppakin on kaukana, eikä tiedä minkälainen pistoke siihen sopii, eikä toisekseen ole taitojakaan sellaiseen kytkentään, onko edes laillistakaan ja pitääkö kone käyttää katsastuksessa, joka taas maksaa maltaita, eikä ole aikaakaan. :argue:
    Tuleeko tuommoinen vehjes noin kaukaa edes perille ja jos tulee, niin tuleeko edes ehjänä ja jos menee rikki, niin kuinkas takuukorjaus ja onkohan siinä edes suomenkielisiä käyttöohjeita, kysyn vaan. :eek:

    PS. Kiitos Mopar vinkistä, ostin pari, 500 ja 125 wattiset.
     
  13. Karvanoppa-Elvis

    Karvanoppa-Elvis 1st gear

    Vanha silitysrauta öljypohjaan kiinni...? :lol:
     
  14. Mopar

    Mopar Gearhead

    Pessimisti toteaa, että nyt menee niin huonosti, ettei huonommin enää voi mennä, kommentoi siihen optimisti, että kyllä voi :poff: :poff:
    Oho, nyt lipes vähän kauas alkuperäsestä aiheesta.
     
  15. Mopar

    Mopar Gearhead

    Ja kestää se lekaakin aika hyvin, toimii vieläkin, kun tuo hakattiin takas suoraksi:
    [​IMG]
     
  16. julmajari

    julmajari Gearhead

    noniin, näyttäis olevan bolenssin kone valurautaa kokonaan, ei öljypohjaa eli mangneetti ei kai ota kiinni, kokeilen tuulitunneliin sisälämppäriä jos se toimis.
     
  17. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kyllä mun valurautarunkoisessa sorvissa pysyy magneetti kiinni?
     
  18. ursus2

    ursus2 Gearhead

    Omassa traktorissa olen käyttänyt nestekaasupöhötintä vaihteisto/hydrauliikka öljyjen lämmitykseen.Hyvin on lämmennyt eikä ole taavetti vielä palanut :D
     
  19. julmajari

    julmajari Gearhead

    jaa, taisin nukkua ammiksessa takapenkissä aineopin tunnilla, lämmittäisköhän tommonen 125W 1,5x6" matto mitään, sen sais laitettua koneen kylkeen?
     
  20. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Öljy johtaa lämpöä vissiin aika huonosti ja sen takia kait noi vastukset on aika "pieniä" teholtaan. Tollasessa se saattaa kuitenkin olla yllättävän tehokas kun se rauta siirtää lämpöä suurelle alueelle.
     

Kerro tästä muillekin!