Lokarit pakollisiksi

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja rrauta, 18.10.2007.

  1. frosty

    frosty 1st gear

    "Mulle voi avautua vaikka puhelimitse jos siltä tuntuu.... "
    ----------------
    no voihan.
    mulla ei to-del-la-kaan vanhana piisloverina ollut ajatuksena
    yllyttää ketää "zilun" kimppuun. toi ohjus nyt vaan on liikenteessä
    kansoitetulla 09-alueella ja nyk omistaja saattaa olla ihan ulkona tästä
    viimesimmästä käännöksestä.

    mulla on käsitys että tämä porsaanreikä olisi tukittu enemmin tai myöhemmin.

    piis ja tämä viimenen kommentti tähän multa.
     
  2. rrauta

    rrauta 3rd gear

    ei ole missään nimessä zilun syytä, mutta johtuu nimenomaan siitä volkkarista.
    aken virkamies (lomaillessaan) näki od: sivuilta että on kulpa hyväksytty ilman lokareita ja on sen jälkeen itse lähettänyt konttorille vaatimuksen ettei voi ko autoa rekisteröidä.
    Mutta kun kerran oli jo hyväksytty joutui ake antamaan luvan rekisteröintiin, ja taisi tämä homma käydä niin paljon luonnon päälle että nyt on sitten aikaa ja vaivaa säästämättä tongittu koko suomen voimassaolon aikainen lainsäädäntö läpi että löydettäisiin jotakin perustelua tolle järjettömälle ja laittomalle lokarivaatimukselle.
    ja ilmeisesti sieltä sittten löytyi kumottu kuralätkävaatimus johon on hyvä vedota. :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  3. mcmies

    mcmies 3rd gear

    :rotfl:

    Autoporukalla on jo parikin hyvää yhdistystä, joille virkavalta on myöntänyt puhevallan. Sen sijaan, että perustelee lisää yhdistyksiä, ehdotan, että aktivismiherätyksen kokeneet marssivat olemassaolevien yhdistysten kokouksiin ja tarjoavat apuaan siellä. Kokemusperäisesti tiedän, että jonoksi asti porukkaa ei ole kertynyt, aivan liian pienellä väkimäärällä yritetään tehdä järjettömän isoa duunia.
     
  4. Tero_S

    Tero_S Gearhead

    MMAF:n arkistosta löytyy tollanen pätkä:

    Todella raskaasti näyttää AKE lokasuojat ottavan. Tulee mieleeni tarina ajoilta jolloin lisäjarruvaloa ei Suomessa vielä sallittu. AKE:n virkamiehen kerrotaan perustelleen kielteistä kantaansa mm. seuraavasti: "Takana tuleva ajoneuvon kuljettaja voi luulla edellä kulkevan ajoneuvon syttyneen tuleen". Toivottavasti oli urbaani legenda.
     
  5. TATU

    TATU Gearhead

    Tää laki muutoshan koskee vain katsastettuja autoja joten meikäläisen ajeluihin tällä ei ole vaikutusta... :eek:
     
  6. Heikki

    Heikki Gearhead

    Ei kai mitään lakimuutosta ole olemassa. On vain toisen käden tieto AKE:n muistiosta, jossa ohjeistetaan nykyisen lain tulkinnasta.

    Epäilemättä yhtään alkuperäisen kirjoittajan uskottavuutta tai tietolähdettä, muistakaa että kaikkea mitä nettifoorumeilla kirjoitellaan ei kannata ottaa heti totuutena. Nytkin on valtava huhumylly käynnissä ja harrastajat osoittelevat toisiaan sormella syyllistä etsien jne. vaikka mitään faktatietoa ei ole ollut toistaiseksi tarjolla.
     
  7. chevrod

    chevrod 1st gear

    Käyppä konttorilta kysymässä, tää on faktaa :cry:
     
  8. rrauta

    rrauta 3rd gear

    siis mikään lakihan ei ole muuttunut, ainoastaan ake on kaivanut vanhat lait esiin ja ovat antaneet katsastuskonttoreille ohjeet ettei autoja saa hyväksyä ilman lokasuojia.
    käytännössä katsastuskonttorit joutuvat hylkäämään lokarittomat autot, oli se sitten lain mukaa oikein tai väärin, mutta aken ohjeistusta on pakko noudattaa.
    ja toistetaan nyt vielä että se ensimmäisen viestin teksti on suoraan lainattu katsastuskonttorille lähetetystä ohjeesta. olen sen paperin itse nähnyt ja tekstin siitä lainannut. eli totta se on.
     
  9. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Jos tota nyt jotenkin lähtis purkamaan, niin Ameriikan Yhdysvallat, joka tiettävästi on länsimainen sivistysvaltio, niin siellähän on kai joissain osavaltioissa laillista ajaa lokasuojattomalla rodilla. Sieltä suunnasta pitäisi saada puoltavia lausuntoja esim. rodiyhdistyksiltä ja highway Patrollilta tms.
    Ja nyt olis taas tarvetta harrasteajoneuvorekisterille. Siinä voitaisiin sallia lokasuojattomuus 1948 ja vanhemmille autoille. Kenellekään ei liene epäselvää, mistä vuosimalliraja tulee. Itse asiassa, vaikka raja olisi 1936, niin 95% roddareista olisi tyytyväisiä. Asiaa voitaisiin puoltaa ajopäivärajoituksella. Tosin äkkiseltään sanoisin tohon JYRKKÄ EHKÄ. Sillä saahan moottoripyörillä ja -kelkoillakin ajaa vaikka ympäri vuoden ja molempien onnettomuustilastot ovat huomattavasti synkemmät, kuin rodien tai lokasuojattomien rodien. Kelkoissa ja prätkissä onnettomuusriski on hoidettu yksinkertaisesti rahalla. Liikennevakuutus, kasko ja omavastuu on sen verran korkealla, että ainakin vakuutusyhtiö on tyytyväinen. Miksei sama toimisi rodipuolella? Mitä tahansa saisi rakentaa, mutta kaikki "vaaralliselta" tuntuva kohottaa vakuutusmaksua. Sitten vasta kielletään joku kohta, kun se tappaa enemmän ihmisiä vuodessa, kuin rattijuopot.
    Siinäpä FHRA:lle, FSRA:lle ja SHALlille purtavaa. Negatiivista on, että virkakoneisto rullaa sen verran hitaasti, ettei nykyroddarit pääse nauttimaan "eduista", mutta ehkä jo lapsenlapset.
     
  10. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    Tieliikenne traktoreihin lokarit pakolliseksi! jos tässä nyt johonkin turvallisuuteen vedotaan! eturenkaat puolitoista kertaa normi rodin korkeuden verran!
     
  11. Peltirumpu

    Peltirumpu 1st gear

    Miksi olemassa olevaan vuoden 57 rajaa pitäisi muuttaa?
    Ennemmin laki voisi koskea ns. irolokari autoja. Muuten laki puoltaa
    ainoastaan ameriikan metallin roddaamista.

    -Olli
     
  12. Peltirumpu

    Peltirumpu 1st gear

    Ja verrattain rouheet! :D

    -Olli
     
  13. Hebster52

    Hebster52 3rd gear

    Joissain osavaltiossa tais olla joku Historic luokka joihin noita lokarittomia rodeja saa luokiteltua, ja taas joissain on joku 1500lbs painon alittavat ja vanhemmat kuin -71 ajoneuvot jotka saavat olla lokarittomia.. (Esim. California)
     
  14. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    kyl kyl
     
  15. MudMax

    MudMax Gearhead

    Liikennetraktoreissa on jo sekä etu- että takalokasuojapakko.
     
  16. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    No mites maataloustraktori! käyttö:pääsääntöisesti pellolla,metsässä! Siirtymät maanteitse! Rodi Käyttö: Pääsääntöisesti tallissa! Ja Kesäisin hyvällä kuivalla säällä.Näyttelyissä,ulkoilma tapahtumissa! Siirtymät: Maanteitse!
     
  17. *smuige*

    *smuige* 1st gear

    soutaa ja huopaa

    Vähän offaria, mutta eikös ilokaasutkin kielletty Suomessa kun aikoinaan joku ajoi mällin euro/japsipelillä johon oli asennettu kaasuvehkeet. Tosin niitä ei oltu käytetty silloin onnettomuuden aikana, mutta kaikilta vietiin sitten karkit käsistä.

    Ihme soutamista ja huopaamista noi AKEn touhut.

    Ja jonkun tulkinnan mukaan moottoripyörissä ei tarvitsisi olla lokasuojia ollenkaan, milloinkaan, ei edessä eikä takana...
     
  18. pas2

    pas2 Gearhead

    Re: soutaa ja huopaa

    Huom. _Kännissä_ ja ihan sama millä (muistaakseni amerikan) autolla ainakin V8 kirjoituksen mukaan.
     
  19. slantsexengine

    slantsexengine 1st gear

    eikös se ollu juu joku challengeri tai chargeri ellei muistikuva mee pahasti pieleen mutta jenkki se oli 8) kuskista en tiä vaik olis ollukki japsi :D :D
     
  20. CTS

    CTS Gearhead

    Tossa on linkki keskusteluun josta asia selviää.
    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=95278
     

Kerro tästä muillekin!