Lokarit pakollisiksi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja rrauta, 18.10.2007.

  1. slantsexengine

    slantsexengine 1st gear

    asia harvinaisen selevä :poff:
     
  2. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Taidan siirtyä harrastamaan vaikka katkaistuja aseita, sekin lienee Suomessa helpompaa.
     
  3. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Mikä tahansa koskee jollain tavalla maataloutta esim traktoreitten lokasuojapakko niin menee nurin, on sen verran maatalous(kepu)maa tää. Jostain kumman syystä ei traktoreitakaan katsasteta, vaikka joittenkin jyväjemmareitten traktoreissa ei montaa tuikkua pala.
     
  4. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    On se varmasti helpompaa! niin kuin kännissä ajo! kännykkään puhuminen ajonaikana! ylinopeus! turvavyön käyttämättä jättäminen! Yms. jos puhutaan liikenteeseen liittyvistä asioista!

    Tässä on nyt kyse harrastuksesta! ja harrastuksen kohteesta joka nyt sattuu olemaan ajoneuvo! ei ravi/ratsu hevonen! ja ajoneuvoja tulee koskea samat säännöt kaikille koska erillistä harrateajoneuvo rekisteriä ei ole olemassa! Tai jotai!

    kuinka paljon lokarittomat harraste ajoneuvot ovat aiheuttaneet yhteiskunnalle lääkäri ja sairaala kuluja, verraten niitä hevosten selästä tippuileviin pikkutyttöihin,salibandyssä/jääkiekossa rikkoutuneisiin jäseniin! +muu kyseenlainen harrastetoiminta!
    ok! Harrastajia hieman enemmän. ei voi suoraan verrata! mutta kenen harrastuksesta kaikkista eniten valtiolle peritään?

    Ei auta ei! jokainen tehköö mitä haluaa ryöstäköön kauppoja katkaistulla tai Ajakoon ilmanloksuja millä haluaa. Ne on omia valintoja!

    Lakeja säätävä virkamies kyllä tekee muutoksia tai kaivaa jotain vanhoja esille jos perjantai iltaisella ilta kävelyllään johonkin epäilyttävään hämmentävään tai kadehdittavaan törmää, eikä virkansa puolesta tohdi sellaista harrastaa!

    Sitä paitsi tää on ihan tyhmä aihekkin!! Toivotaan vaan kuivaa enskesää

    täältä tähän!
     
  5. Peltirumpu

    Peltirumpu 1st gear

    Kaljan juonti on kans vahva vaihtoehto! Sinnehän se lainsäätäjä yrittää
    kaikki harrastajat saatella lähiökuppilaan kumoamaan mallasjuomaa!
    Paljon helpomaa juoda kaikki ylimääräiset rahat kuin harrastaa jotain
    luovaa, siinähän voi tulla naapuri kateelliseks jos saa liian hauskan
    näköisen laitteen rakennettua.. Ai kauhia.. Herraisä... Kyllä joillain vaan
    on enempi valtaa ku ois ikuna tarvinnu antaa.....

    -Olli
     
  6. derwy

    derwy 2nd gear

    Lopettakaa heti alkuunsa, ettei ne oikeasti keksi tuota. Rupean kääntämään pellot hevospelillä, jos noitakin Valtion metallin valioyksilöitä pitäisi ajeluttaa 30 kilometriä suuntaansa kerran vuodessa.
     
  7. jorke

    jorke Gearhead

    Ja sit kun viel menivät kaikessa hiljaisuudessaan joku aika sit muuttamaan noita kortinlähtömääräyksiä niin et vaikuttaa rikasakotkin, prkl :mad: ...

    Oliks se nyt niin et 2 vuodessa tai 3 kahdessa niin kortti vähintään kuukauden pois.. Ja siihen vaikuttaa kaikki rikesakotkin mitkä tulee esim. auton vioista... Valot, renkaat ym... Kyl tää on tätä
     
  8. PauliP

    PauliP 1st gear

    Nyt joukolla purnausenergiaa kohdistamaan siihen harasteautorekisteri ja -lainsäädäntö asiaan. Ei se ketään poliitikkoa kiinnosta (vaalit meni jo), kyllä se pitää etujärjestöjen eteenpäinviedä.
     
  9. rysty

    rysty 1st gear

    TÄH!
    Onks tosiaan tommonen muutos tullu? Mult on menny ihan ohi.
     
  10. Ylläpito

    Ylläpito Gearhead Staff Admin

    Tuossa yksi esimerkki kohtalaisen runsaasta palautteesta, jota lokarikeskustelu on tänne Overdrive.fi:n ylläpitoon tuottanut. Samaten ilmeisesti useampia vapaaehtoisia avustajiamme on lähestytty asian tiimoilta.

    Jos Overdrive.fi -sivusto suljettaisiin harrastuksen yhteisen edun nimissä (kuten useampikin alan harrastaja on nyt vaatinut) niin kuinka moni kuvitelee, että se auttaisi asiaa? Olisiko suomalainen autoharrastus helpompaa, jos tätä sivustoa ei olisi koskaan perustettu? Täältäkö se kaikki paska on peräisin mitä harrastajien niskaan sataa?

    Jos rakenteluun liittyvää keskustelua ei käytäisi tällä nimenomaisella sivustolla, käytäisiin se jollain toisella sivustolla. Tämäkin lokariton kupla -keskustelu, jota on sormella osoiteltu pitkin kesää ja syksyä alkoi itseasiassa aivan toisella nettifoorumilla, joka on lähestulkoon yhtä suosittu kuin Overdrive.fi ja josta nuo ko. auton kuvat tännekin linkitettiin. Kyllä silläkin foorumilla varmasti on ihan yhtä paljon virkaintoisia katsastusmiehiä tai kateellisia kanssaharrastajia puhelinlinjat kuumana AKE:n suuntaan, joten varmasti pelkkä Overdrive.fi:n lakkauttaminen ei auttaisi - miksei samantien voisi sulkea koko Internettiä...

    Jos nyt näiden agressiivisten palautteiden lähettäjät tai heidän ajatusmaailmaansa ymmärtävät tahot voisivat perustellusti kertoa mitä Overdrive.fi:n ylläpito voisi tehdä asioiden parantamiseksi muuta kuin sulkea sivuston ja laittaa pillit pussiiin niin voisimme yhdessä pohtia mitä asioille voitaisiin tehdä. Kuitenkaan resursseja ei ole alkaa itäsaksalaisista turvallisuusjärjestöistä esikuvia ammentavaksi sensuurijärjestelmäksi, koska kaikkia viestejä ei ehditä etukäteen lukea ja kuka ylipäätään osaisi määritellä mitkä aiheet ovat "kelvollisia" ja mitkä tulisi lakaista maton alle heti alkuunsa.. olisiko se ylipäätään järkevää, koska "epämiellyttävät" keskustelut käytäisiin sitten jossain toisella sivustolla, jota ei sensuroitaisi.

    Sitäpaitsi onko se nyt ihan 100% faktaa että lokarisäädösten uusi tulkintaohje on lähtöisin juuri tästä tietyn kuplan tapauksesta ja siitä käydystä keskustelusta nimenomaan Overdrive.fi:llä? Olisiko laintulkinta pysynyt ikuisesti ennallaaan jos ei VW-piireissä olisi asiasta keskusteltu tai yhden auton kuvaa ladattu nettiin? Olisiko lokarittomien autojen kuvien julkaisu pitänyt kieltää kaikissa medioissa vai ainoastaan netissä? Olisiko ollut aivan mahdotonta että lokariton kupla tai rodi olisi muutenkin ennemmin tai myöhemmin kiinnittänyt jonkun virkaintoilijan tai kateellisen huomion?

    Toki jos se helpottaa purkaa agressioitaan Overdrive.fi:n, ylläpidon ja avustajien niskaan niin on kai sekin harrastajien palvelemista, ainahan on hyvä olla joku syntipukki jota syyttää :poff:
     
  11. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    No tähänhän on, ainakin minun rodiprojektin suunnittelupöydällä, jo ratkaisu. Irroitettavat kevytrakenteiset, moottoripyörätyyppiset loksut joita käytetään näillä siirtymätaipaleilla. Kotona ja tapahtumissa loksut voi olla takapaxissa.
     
  12. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Englannissa tuo oli tuttu näky, aika monessa autossa oli näyttelyissä/cruisingeissa yms. sisätiloissa pikakiinnitettäviä lokasuojia. Siellähän on muuten käsittämättömän vapaat säädökset mutta lokasuojat on oltava. Ja sakothan tulevat per vika eli jos puuttuu neljä lokasuojaa ovat sakotkin nelinkertaisia. Sitäpaitsi niistä kertyy virhepisteitä, kun on tarpeeksi monta pistettä lähtee kortti hyllylle...
     
  13. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Joo, ei se harrastus nyt yksiin lokareihin kaadu.
    Monella on se harhakuva että maailmalla, eritoten USA:ssa saisi rakenella mitä vaan ja ajella sitten niillä hurjilla härtsäkkeillä huolettomana pitkin katuja. Monet noista Hot ja rat rod-lehtien rodeista tosin eivät ole katulaillisia juuri missään vaikka niillä kadulla siellä ehkä ajetaankin.
    Se, ettei jossain maassa ole katsastusta, ei estä sakkojen saamista tai väljennä asetuksia. Joillain vain on varaa maksella sakkoja toisilla ei.
    Jossain virkavalta puuttuu asiaan jossain ei.

    American graffitisakkin Milner duce-kupeineen ratsattiin ja poliisi sanoi jotain tähän tylliin " the front end of this THING is too low" Sakko tuli vaikka Milner väittikin sen olevan vaaditut 4 tuumaa. Hanskalokero oli jo täynnä tickettejä. Tämä siis vuonna 1962 :)

    Veikkaisimpa että suomessa saa epäkuntoisella tai asetusten vastaisella ajoneuvolla ajella huolettomammin kun missään muualla. Poliisia ei yksinkertaisesti kiinnosta muu kuin ylinopeus.
     
  14. rrauta

    rrauta 3rd gear

    eihän siinä ole mitään järkeä että rakennetaan vaan omissa ympyröissä eikä sitten voi siitä edes netissä keskustella.
    vaikka niitä oman maun mukaan ja omaksi iloksi rakennetaankin, niin onhan se nyt melkoista liiottelua ettei voi julkisesti esitellä rakentamiaan laitteita, pitää varmaan näyttelyihinkin hommata kaikki kalusto ulkomailta ettei vaan kukaan näe että lokarit puuttuu.
    ehkä se kuitenkin on lopuksi kaikkien etu että saataisiin noihin erilaisia tulkintoja aiheuttaviin asioihin selkeet ohjeet mitä saa tehdä ja mitä ei, ei mielestäni ole mahdotonta eteikö voitaisi vielä joskus rakentaa rodeja ilman lokareita, kunhan vaan saadaan asia sovittua viranomaisten kanssa yhteispelillä, neuvottelemalla. ei vaan taida moista asiaa olla viranomaisille koskaan esitetty, että olisi saatu selkeät ohjeet, ja se sitten aiheutti tollasen yhden henkilön sooloilu ristiretken.
     
  15. Putte

    Putte 1st gear

    Ei se ole mikään muutos. Toi on ollut jo 80-luvulla, jolloin kävin kolmen rikesakon takia keskustelemassa kortin säilymisestä. Yksi noista rikemaksuista oli yli nopeudesta ja kaksi epäkuntoisella autolla ajosta. Toisesta epäkuntoisesta autosta oli etulokari kasassa sen takia puuttui vilkut, parkit ja ajovalo. Se vaan, et mitentarkkaan tätä on kukakin vallesmanni tulkkinnut. Ainoo mutoos on se, että enää ei ole tulkinnan varaa.
     

Kerro tästä muillekin!