Loppu Kauhavalla Nitrojen EM lyhyeen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Ugalabugala, 4.10.2019.

  1. josu

    josu Gearhead

    Taisi kesällä olla Power Truck ja EM samaan aikaan,siis 2 isoa tapahtumaa päällekkäisellä viikonlopulla samassa kaupungissa,PowerTruckissa porukkaa pilvinpimein,miksi ei FHRA, voisi järjestää PowerTrukin kanssa tapahtumaa samaan aikaan Kauhavan lentokentällä,lääniä on tai Bimmerpartyä samaan aikaan,Paljon yleisöä=rahavirta liikkuu,molemmat järjestäjät hyötyy
     
    BS 150 tykkää tästä.
  2. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    Jos Kauhavasta pitää jotain hyvääkin sanoa on se että voi jättää rekat trailerit autot ym kisojen väliseks ajaks säilöön ilmeisen kohtuullista korvausta vastaan eli tietysti ainakin rekalla liikkuville vois olla säästöö. No usein kisojen välillä pientä jumppaa autojen kanssa ainakin isommilla vermeillä että ei onnistu. Alastarossa kun oli Dragweek joskus 2010+ 2 peräkkäistä kisaa niin jätettiin rekka radalle ja keskiviikkona mentiin auton kimppuun takas kun oli ohjelmaa sen kanssa.
     
  3. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    Ei ollu ku Power truck ja Motopark
     
  4. josu

    josu Gearhead

    juu,hyvä kun oikaisit,mut kuitenkin voisi ajatella esim 2 tapahtumaa samaan paikkaan=paljon yleisöä=paljon rahavirtaa
     
    MIAMIDRAGRACING tykkää tästä.
  5. fmila

    fmila Gearhead

    Niin varmasti on ollutkin, kun päälle lasket kaikki teamiläiset, joista usein puolet liikkuu yleisön joukossa. Helposti siitä tulee pari tuhatta lisää, kun yleensä jokaisella teamillä on se neljä korttia vähintään käytössä. Sitten vielä vapaalippulaiset päälle.

    Mutta tosiasia on se kuitenkin niin, että on tuo Kauhava sen verran kaukana, et on vaikea omaakaan kaveri porukkaa motivoida katsomoon täältä etelästä. Alkoi toi Alastarokin oleen viimeisinä vuosina vähän niin ja näin. Mutta juttu on ihan toinen, jos tässä "drag-eläkeläisten kerhossa" pääsee (joutuu??) vielä osallistumaan jonkin tulevan teamin touhuihin mukaan. Kisadösä on jo kehittymässä, enää tarvii houkutella joku "kisahullu" kalustonsa kanssa kyytiin. Hyvässä porukassa ja hyvällä "asialla" toi ei oo matka eikä mikään. Paljon lähempänä kuin Kalajoki ja ohan sinnekin ajettu muutama kerta "kisadösällä"

    t. AM
     
  6. Blower Camino

    Blower Camino Gearhead

    EM:ssähän ei tuo sää ja ennuste kovin valoisalle näyttänyt eli sen puolesta jos vain 2000 päätä oli vähemmän niin ei voi pitää huonona.
     
  7. z 900

    z 900 Gearhead

    Tässä aikaisempien Em kisojen kävijämääriä:
    2014: 6638
    2015: 6528
    2016: 5558
    2017: 5100 ( pyöristys, tarkkaa en löydä)
    2018: 6882
    2019: 4670

    Tasaisesti on kävijämäärä laskenut lukuunottamatta alastaron viimeistä kisaa 2018 ? Mikähän olisi ollut tilanne jos olisi ilmoitettu että kauhavalla on viimeiset suomessa ajettavat nitrokisat?
    Kyllähän tuo sää vaikuttaa jo pelkästään lähialueen harrastetapahtumiin kun kännykästä katsotaan tunnintarkkoja ennustuksia,ja sitten kun riskillä lähtee jonnekin tapahtumaan niin ei sada tippaakaan ja päinvastoin? Joskus dinosaurusten aikaan sääukko seisoi karttakepin kanssa näyttämässä pilvenkuvia ja aurinkoja.Ei ollut tunnintarkkoja sadetutkakuvia?
     
    Aulis Hämeenkorpi ja Mika.V tykkäävät tästä.
  8. GS

    GS Gearhead

    Ensinnäkin, Kalajoella partyissä ei kyllä kukaan esittele 318i bemarin pakoputkenpäitä, eikä se keski-ikäkään ole 20v. vaan suurin osa osallistujista alkaa olemaan perheellistä väkeä ja siellä esiteltävät autot/huomiota saavat ovat kyllä ihan jotain muuta kuin BMW:n alkaen malleja.
    Teholukemat niissä bemareissa mitä vähänkään ”esitellään”, on tänä päivänä ovat pääsääntöisesti enemmän kuin yhdessäkään isonkaan cruising tapahtuman autossa.

    No, jos kerran bimmerpartyt eivät ole kaukana pääkaupunkiseudun bmw harrastajille, mutta kuitenkin Kauhava sitä on Drag Race harrastajille, pohjasyyn pitää olla tässä tapauksessa jossain muualla kuin välimatkassa itsessään.
    Se ei ole Drag Race yleisön ongelma miten ne +50v. ”pierut” saadaan liikkeelle, vaan se miten ne +20v. ikäiset saadaan kiinnostumaan lajista nimeltä Drag Racing, eikä vain BMW?
    Joka lajissa on myös katsomon puolella ns.”luonnollinen poistuma”, joka tarkoittaa sitä että poistuma on suurinta lajin ikänestorien piirissä....tai siis näin pitäisi olla mikäli laji on markkinavetoinen, dynaaminen ja terve.
    Silloin kun tekohengitetään, yritetään pitää vanhat pierut maksumiehinä niin radalla kuin katsomoissa hinnalla millä hyvänsä ja se tarkoittaa käytännössä aina sitä että silloin käännetään perse nuorelle uudelle sukupolvelle.

    Lajikasvu tapahtuu kuitenkin sen kautta miten toiminnasta saadaan kiinnostumaan 15-30-ikäluokkaa, kaikki muu on korruptiota/lahjontaa, jotta ne vanhat pierut eivät vain pahottaisi mieltään ja löisi hanskoja tiskiin.
    Tämä toimii pari vuosikymmentä jos lähtökohta on hyvä, mutta jossain kohtaa pää tulee vetävän käteen ja korttitalo alkaa joka nurkasta pikku hiljaa murentua.
    Nuoriahan ei Drag Racingista saa kiinnostumaan, mikäli se ei selkeästi ole se tehokkaimpien, äänekkäimpien ja rajuimpien autojen laji ja samaan aikaan tikapuu lajiin sisään myös kilpailupuolella ole helppo ja kynnyksetön.
    Uudet lajiin sisään vedettävät on myös haettava sieltä missä he ovat, eli somesta.
    Jos tämä homma ei ole organisaatiolla hanskassa, luonnolisen poistuman tilalle ei ole mitään mahdollista saada korvausverta vaikka kuinka muuta utopioitaisiin.
     
  9. Aulis Hämeenkorpi

    Aulis Hämeenkorpi Gearhead Bannattu

    Ihan hyvä lukemahan tuossa on Kauhavalle. Ei voi moittia, kun ei ollut tosiaan hellettä vaan kyllä meillä oli perkeleesti vaatetta PE ja silti meinasi jäätyä.

    Jos katsojamäärä oli lähelle 5000hlö ja ei ollut kisahelteestä tietoakaan, homma olisi pelastettu jos:

    - olisi kiinteät tulot olleet hyvät

    Johtokunta, pöydänjalat, puheenjohtaja ja heidän juoksupoika eli TJ olisi voinut hoitaa homman niin että budjetti olisi osoittanut semmoisia tuloja että 2500 käviläjllä tai 3000kävijällä homma on nollilla. Aika varma kriittisen pisteen raja vai mitä ?? Kuten on monesta suusta sanottu ja itse varmaan liikaakin toitottanut että sitä Kiinteää tuloa pitää olla niin perkeleesti ja IKINÄ SITÄ EI OLE LIIKAA vaikka menisi yli budjetoidun. Eräs johtavassa asemassa oleva sanoi juuri että kyllä se Leo oli vaan kova äijä, kun kuulemma loi järjestelmän (varmaan exel taulukko) jossa näkyy joka tapahtuman kulut. No, siinähän se olisi ollut pohja budjetille, mutta kova äijä ei tainnu tuoda niitä mainosmarkkoja ihan semmosta määrää kuin tarvii.

    Olen kautta rantain kuullut että nykyinen johtokunta on jopa sanonut että uutta miestä ei pois lähteneen tilalle tarvita? mites nämä johtiksen kaverit hoitaa rahavirtaa sisään? kun hehän pitävät vain kuukausittain kokouksen (joka sekin voidaan ja kannattaa järjestää on line, ei tule kuluja), kun jonkun tarvisi 35-40h vko yrittää hommata rahaa. Jos 500firmaa ottaa työnalle, jollakin prosentilla sieltä tulee sitä yhteistyödiiliä. Ai niin, eihän niitä enää tarvi kun ei ole edes EM kisaa,..... unohtuu aina nämä tosiasiat.

    A

     
  10. pile

    pile Gearhead

    Aika paljon saa lukea rivien välistä että vain bmw . Ne kiinnostaa. Mutta ei Drag race kiihdyttely. Täs porukas on kyllä niin kuin mones muuskin porukas potenttiaalisia kisaajia kun vaan lopetetaan se heidän väheksyntä. Top streetis sen näkee , siellä laulaa ja korkealta niin bmw kuin toyota tai euro ford joku vuosi sitten oli nissan mukana. Lässytys ja näiden väheksyntä kannattaa lopettaa. Keskittyä vaan siihen että millä heidät imuroidaan tähän mukaan. Tää meidän laji on vaan tällä hetkellä ehkä niitä kalleimpia harrastaa ,mutta mitä se antaa . Ehkä muovisen pokaalin kauden päätteeksi. Ei paljon lämmitä jos autoon joutuu satsaamaan kymmeniä tuhansia ja pelkät osallistumis maksut on tuhansia kauden aikana. Tätä yritin tuora esiin vuosi sitten. Mutta se lakaistiin heti maton alle. Maksaa liikaa niin kaikki maksaa liikaa. Näissä kohdin olis juurikin yritysmailma hyvä olla mukana sponsoritasolla niin että joka sarjassa olisi joku sponsori joka hoitaisi jonkin tavara tai raha palkinnon sarjan voittajalle. Tässä olis tavoitetta.
     
    Jza, Tomas C5, cutlass cruiser ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. Aulis Hämeenkorpi

    Aulis Hämeenkorpi Gearhead Bannattu

    Nyt vain jännityksellä odotamme mitä oikeasti radikaalia ja tilannetta parantavaa johtokunta päättää ja myös TOTEUTTAA. Jos homma jatkuu entisellä mallilla, voidaan ens syksynä panna FHRA:n osakeyhtiö konkurssiin, yhdistyshän ei mihinkään katoa.

    Minusta tuo kisahomma pitäs olla ihan erillinen firma ja FHRA olisi Ruotsin tapaan harrasteautoilijoiden - Amerikan autokultuurin kattojärjestö.

    Osakeyhtiö, josta voi jokainen ostaa osakkeita ja homma pyörisi ihan omillaan. Eikö Speedgroup ole juuri sitä !!! Sen voi veilä toteuttaa ennenkuin on "multaa koko lajin pään päällä". Osakepääoma, osakkeita myynnis ja kaikista vanhoista velvoitteista yms. vapaa firma. Ne vanhat jutut on monesti kullattu muistoilla mahtaviksi, mutta on ne taakkakin ja TÄMÄ OMA DRAG RACE FIRMA olisi pitänyt tehdä jo 10v sitten.

    Mutta näin nyt ei ole ja odotellaan miten demokraattisilla vaaleilla valitut henkilöt näkee valon ja hoitaa homman odotusten mukaisesti edes välttävälle tasolle.
     
  12. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    En tiedä tarviiko Toimitusjohtajaa hankkia mutta kunnon myyntitykki provikka palkalla pienellä pohjapalkalla+autoedulla niin siinä olis ehkä järkeä. Kuka ja mistä niin ei taas olekkaan ihan iisi juttu.
     
    GS ja max tykkäävät tästä.
  13. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    Toi ryhmäsponssihomma olis kyllä hyvä idea. Siitä vois tosiaan voittajalle ja runnerupille maksaa vaik seuraavaan reissun ilmottautumis maksun tai lopussa mitallikolmikolle bonukset. Tähän pitäis luokkienkin olla aktiivisia ja saada itse järkättyä ryhmäsponssi. Eikös mm Jaffu heitelly jotain strangen bonuksia joku aika sitten?
     
    Mija tykkää tästä.
  14. Catiska

    Catiska Gearhead

    Meinaat että noilla ehdoilla löytyy hyvä myyntitykki jostain?? Ne hyvät saa parempiakin tarjouksia sellaisten tuotteiden parista missä on saumaa tehdä kauppaa ja tiliä hieman eri meiningillä.
     
    462857 tykkää tästä.
  15. Araldite73

    Araldite73 2nd gear

    No eikö tää ollutkaan rakkaudesta lajiin
     
  16. pile

    pile Gearhead

    Ryhmien pitääs olla aktiivisia? Kuten itse tierät jokainen tiimi kerää itselleen rahaa ja tekee omia autojaan talven aikana .Mielestäni se kuuluu järjestäjälle hankkija niitä palkinto rahoja tai tavaraa. Mutta vaikeaa tuntuu olevan että juttu sais tuulta alleen.
     
  17. supo

    supo Gearhead

    Kyllä se kuuluu ihan kilpailunjärjestäjälle eli jos maksava asiakas rupeaa vielä itselleen maksamaan palkinnot niin ollaan todella kuutamolla!Kyllähän loistava TJ hävitti kaiken taivaan tuuliin eli ei ole kuulemma lajilla mitään myytävää!
     
    Tomas C5 ja Araldite73 tykkäävät tästä.
  18. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    No ei varmaankaan jos ei yritä. Pitäs maksaa heti 5k käteen ja uus auto alle ni rupeis saamaan Hakemuksia. Jos nauttii kk palkkaa ei kauheesti motivoi diilejä metsästellä, tai ehkä olen väärässä. Jotain täytyy kuitenkin kokeilla. No tietysti sitten pitäis kyllä myytävän tuotteenkin olla kunnossa.
     
  19. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    Oliko parempia ideoita?
     
  20. Aulis Hämeenkorpi

    Aulis Hämeenkorpi Gearhead Bannattu

    Täällä käsi ylhäällä. Ois vara maksaa palkintorahoja kun se höpö ois hommannut sitä rahaa mainosdiileillä, mutta idea olikin pumpata muutama vuosi palkkaa ulos . Niin, ja teki sen exel taulukon josta voi seurata kisojen kulupuolta. hienoa.

    Nurin vaan koko firma ja FHRA jatkaa amerikaautoharrastajien järjestönä.

    Oikea firma, jossa omistajana osakkeenomistajat. Eihän tuommonen firma voi olla toimiva, jos firman omistaa järjestö joka täynnä kaikenmaailman porukkaa.
     
    Araldite73 ja supo tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!