Loppu Kauhavalla Nitrojen EM lyhyeen

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Ugalabugala, 4.10.2019.

  1. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Auliksella on ihan asiaakin. Mä uskon et mikäli osallistumismaksut ei laske huomattavasti, meillä on ens vuonna autopuolella kaks tai kolme ryhmää. Junnut, S/SS, SPET ja ehkä TD. Ei se alentaminenkaan takaa yhtään lisäosallistujaa, mut vois pitää edes nyt ajavat mukana. Ja hyvässä lykyssä kasvattaa. Jos osallistujamäärä laskee nykyisestään niinkuin uskon ilman hintamuutosta, se nykyfilosofialla vain lisää maksujen nostopainetta.

    SG, Comp, SC jne..., kaikki löytyvät kilpailukutsusta, vain osallistujat puuttuvat.

    Esimerkiks Pro Street on ryhmänä sellainen ettei niistä autoista oikeen ole comppiin kilpailukykyisinä, tuskin ykskään pystyy indeksiin. Ja sama tuppaa olemaan noiden muiden "yhdistettävien" kanssa. Kenties sit tilalle tulis yks 127 fiiatti tulis sit varikolle pörisee johki kisaan. Sori Timo, sul on maailman rumaäänisin auto, mut sekin toki pitäis olla joka kisassa! Pointti lähinnä se, et Ruottissa noit ryhmii (PS,TD)ajetaan ja elinkelposina, eli sinne sit suuntaa kotimaan kalustoa.

    Edellisen johdon kanta ilmottautumisiin tais olla et vähintään kymmenen kaudeksi ilmoittautunutta per ryhmä, et se ajetaan. Asian kanssa painineena, se oli aika perseestä kansallisessa ryhmässä. Suht suuria sijoituksia kalustoon, ja sit ei mitään käryä onko sillä kalustolla mitään käyttöä.

    Ihan karmeella kuljettaja-aktiivisuudella saatiin silloin esimerkiks Striitti pidettyä elinkelposena, mut siitäkin koneesta on nyt vääntö loppu. Viime suvena tais olla peräti kaks täyssarjan ajanutta striittikuskia, ai sori, tsekkasin; ei niit ollutkaan yhtään. Tarvis varmaan Jeesuksen leipää jakamaan et sais kahdesta ryhmästä neljä.

    On väläytelty sellaista että tehtäis joku entry ryhmä striittiin, mis olis rajattu muutoksia ja tekniikkaa vähän enempi, esimerkkinä heitetty ei libertyjä, mahdollista rengasrajoitusta ja jonkinlaista aikarajaakin. En sit tiedä kauanko siin ois kivaa, esimerkiks vessa jonka suorituskyky ei ihan riitä nykyisissä mut menis heittämällä tohon aikarajaan; kumpaa se ajais ja ketä se palvelee?

    Hyvinkään yhden järjestäjän kanssa juttelin tossa hiljattain, ens kesänä jatkuu kuten ennen. Hyinkään yks suuri etu on et niil ei ole fyyran kanssa mitään tekemistä. Säännöissä ja muissa mennään tarpeen eikä paperin mukaan, maalaisjärjellä. Tos on lisäks Salon Kiikala saamassa uuden pinnoitteen ja Vesivehmaalla sellainen jo onkin. Ja muutama muukin ilmeisesti seuraa.

    Kauheen kaukana ei olla siitä et meil olis eteläsuomi cuppi, jollainen joskus muinoin jo oli, Kouvola- Hyvinkää- Salo. Jos tollanen saatais aikaseks omilla ehdoilla ni se olis aikalailla kuolinisku fyyran kisatoiminnalle.
     
    Muokattu: 25.10.2019
    Lasse73, three hundred ja MIAMIDRAGRACING tykkäävät tästä.
  2. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    Hyvät pointit Jykä. Oliko niin että Fyyralla ei ole mitään yksinoikeutta Vesivehmaaseen? Toivotaan että ei niin toi es cuppi olis aika hyvä idea
     
  3. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    Ja mites Mäntsälä valmistuu vai valmistuuko?
     
  4. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Mä en tiedä, mut luulisin ettei fyyral ole monopolia vaan kenttää vuokrataan sen vapaana ollessa kenelle vaan. Mäntsälän hankkeestakaan en oo mitään kuullut.
     
  5. GS

    GS Gearhead

    Ymmärsit edellisen viestini täysin väärin ja jos joku muukin niin tarkennan, koska No Prep mainittu ja sen jälkeen varsinaisen pointin kaivaminen esiin on lähes mahdotonta.
    Eli ei, en nyt todellakaan ”sekoittamassa” Drag Racingia No Preppiin sen preppauksen näkökulmasta lainkaan, eikä tämä ”No Prep” tietenkään sovellu puhtaaseen Drag Racingiin lainkaan. Se on ihan oma Street lajinsa, eikä sillä ole mitään tekemistä NHRA pohjaisen Drag Racingin kanssa. No Prep on kokonan uusi tapa toimia ja hallinnoida markkinavetoisuus kaiken edellä ja se on se pointti mitä tässä ajan takaa.
    Eli joko tahallinen tai tahaton väärinymmärtäminen ei kuljeta asiaa eikä aihetta eteenpäin.

    Pointtini siis oikeasti oli se että meillä on ihan silmien edessä elävä esimerkki siitä että Drag Racing ei tarvitse olla vain kilpailijoidensa ja hyvin pienen sisäänpäin lämpiävän piirin juttu, jossa artistit itse maksavat kivanpitonsa, koska kukaan muu lajin ulkopuolella ei tätä ”hauskuutta” tajua, eikä ole siitä valmis maksamaan.
    Tässä kyse on siis puhtaasti siitä miltä laji näyttää ulospäin ja siitä meillä suomessa olisi opittavaa USA:n No Prepistä. Eikä nyt taaskaan puhuta siitä täysin toisarvoisesta ”prepistä”.

    Eli kyllä, me tarvitsisimme lajiin toimivaa tehokasta markkinointia joka toimii niillä alustoilla joilla ennen kaikkea nuoret ja nuoret aikuiset pyörivät.
    Nyt vain on niin että mitä ne kovan luokan markkinamiehet markkinoivat?
    Mitä meillä on myydä niin että siitä on joku halukas maksamaan ja ennen kaikkea halukas maksamaan siitä että hänen oma tuotteensa saa synergiaa ja tuotemielikuvaa Drag Racingista?
    Se ei vie asiaa vielä yhtään eteenpäin vaikka meillä olisi sadan tonnin markkinamiehiä rivi pöydän takana, jos heillä ei ole mitä myydä.
    Siitäkö lähdetään että nämä kaverit yrittävät ensin selittää lajin sääntöjä ja kaikkia luokkahienouksia maailmalle omalla rahallaan ja odotetaan että suuri yleisö kiinnostuu luokkakirjaimista, indekseistä ym.? Yritetään siis myydä lajin paksu sääntökirja kieltoineen/rajoituksineen ja toinen kirja jossa selitykset siitä miksi ensiksi maaliviivalla ollut ei välttämättä voitakkaan?

    Oikeasti....? Tänä päivänä jos halutaan että suuri yleisö saadaan lajista kiinnostumaan ja täyttämään katsomoja...jotta artistien ei tarvitse niitä kilpailumaksuja maksaa...meidän pitää pystyä myymään SUPERLATIIVEJA, PISTE.
    NOPEIN, RAJUIN, KOVIN, TEHOKKAIN, ÄÄNEKKÄIN, SUURIN, PAHIN, jne,jne. on superlatiiveja joilla ne katsomot ja some myydään niin että kilpailumaksuista päästään kokonaan.
    Kaikki ”hipistely” ja pikkunätti täysin keinotekoinen hierominen ja katsomosta käsin kryptisin luokin (eli luokka avautuu vain sääntökirjan lukemalla), ei ole suurelle yleisölle myytävä tuote.

    Meillä on siis käsissä muna/kana dilemma, eikä toinen toimi ilman toista.
    Oli miten oli, lajimielikuva suuren yleisön silmissä on joka tapauksessa pahasti vanhentunut, eikä siinä enään ole EM-kisoja lukuunottamatta elementtejä jotka toimisivat tehokkaina myyntiargumentteina.
    No Prepin otin esimerkiksi puhtaasti siitä syystä että se on siis nykyisin jo kulttuuria joka on alusta asti ladattu/rakennettu tietoisesti superlatiivien ympärille ja se on paljon tarkemmin markkinamiesten loppuun asti funtsima konsepti kuin suuri yleisö osaa kuvitellakkaan.
    Siinä perusajatuksena on kuitenkin suora yhteys suuren yleisön ymmärtämiin katuautoihin, vaikka laitteet ovatkin käytännössä ”kadunmiehen” pro modeja.
    Suuren yleisön on helppo samaistua autoihin, kilpailijoihin, lajiin itsessään ilman sääntökirjaa ja laji on ympäri vuoden faneja lähellä somen kautta. Eli joka päivä tulee lajipäivitystä talleilta, kisoista ja tiimeiltä/henkilöiltä. Koko ajan lajia seuraavan näkökulmasta tapahtuu koska lajipäivityksiä eri tasoilla tulee koko ajan, vaikka oikeasti lajissa ei tapahtuisi yhtään sen enempää kuin suomessa talvella(tapahtuu toki, mutta kukaan ei näe eikä kuule tapahtumista).

    Siinä kohtaa kun laji on tällä tasolla että seuraajia somessa on pilvin pimein, markkinamiehillä on enään tehtävänä poimia kypsät omenat suoraan puusta, eli silloin on tarjota myytävää ja paljon.
    Ei tarvita edes niitä sadan tonnin miehiä saamaan markkinoinnista yhteistyökumppaneita, koska kukapa oman firmansa dirika tai sen markkinointiosasto ei haluaisi liittää omaa tuotettaan uskottavaan superlatiiviin...ja koviin kontaktimääriin?
     
  6. GS

    GS Gearhead

    Muutama vuosi sitten tästä taidettiin käydä aika paljonkin debattia mikä on fyyran streetin suunta, ylös vai alas, jos muistat?
    Sitä tikulla silmään joka vanhoja muistelee, mutta joko nyt olisi korkea aika myöntää faktat, niellä omat ambitiot ja lopettaa vanhan toistaminen siinä toivossa että lopputulos äkisti olisikin jokin toinen?
    Mehän tiedämme että lentokenttäkisaaminen on itse asiassa kasvussa vaikka lajimarkkinointi ja yhtenäisyys puuttuu täältäkin kokonaan.
    Potentiaalia lajissa itsessään siis täytyy olla ja se tiedetysti toimii sisäänvetoluokkana.
    Pitääkö tähänkin siis keksiä keinotekoisia rajoituksia ja ennen kaikkea aikarajoituksia jotta laji/luokka olisi jotenkin ”vielä parempi”, vai lähdettäisiinkä näin taas näivetyksen tielle?

    Kulkupuoli toki pitää olla suhteutettu turvavarusteisiin, mutta jos laji kasvaa ilman isoveljen sääntökikkailua, tästä pitäisi osaa vetää ne oikeat johtopäätökset....enemmän vai vähemmän sääntökikkailua?
    Tässäkin on kuitenkin lopulta sateenkaaren pää, mikäli laji itsessään ei salli luonnollista sisäistä kehittymistä.
    Eli jos autojen luonnollinen nopeutuminen kielletään, eli meillä ei ole tarjota kilpailijoille ja yleisölle tietä ylöspäin, laji jää saman jauhamiseksi ja lakkaa kyllä kiinnostamasta jos tiedossa on jo etukäteen mikä voi olla päivän nopein veto...maksimissaan.
    Tasapäistäminen ja sosialismi tomii aina vain teoriassa, ihminen itse toimii eritavoin.
    Lajin sisäisen keinotekoisen seinän pystyttäminen lopulta laiskistaa kilpailijat ja saa katsojat haukottelemaan. Mihinkään jarrutteluun ei todellakaan pidä mennä, tai laji/ajot siirtyvät taas sinne missä rajoituksia on mahdollisimman vähän ja päivän nopein on nopein.
     
    Muokattu: 25.10.2019
  7. väsynyt

    väsynyt 3rd gear

    Ei tullut asvaltia vielä tänä suvena! Ovat tehneet paperi hommia vissiin n.850sivun edestä!:eek:
     
  8. supo

    supo Gearhead

    Taitaa vain olla että virallisissa kisoissa pitää turvavermeet olla joidenkin sääntöjen mukaiset eli onko se rajoittava tekijä?Tosin kun kaikki veivaa että et ryhmät jarruttelee mutta kun on vain 400-800hp niin ei ne 6s aikoja vaan kulje 1/4 matkalla eli on saatu hyvää kisaa näinkin pienemmällä rahamäärällä.Niitä nopeita/isolla teholla varustettuja autoja on kumminkin kourallinen muuhun kalustoon verrattuna.Mutta nyt siellä pääkallopaikalla paras mahdollinen Team tekee pitkää päivää töitä että saamme taas 2020 vetää kumit ruttuun/katsella katsomosta loistavaa taistelua kisan voitosta luokittain.
     
  9. three hundred

    three hundred 3rd gear

    Kyllä noi kenttä kisat kiinnostaa huomattavasti enemmän kuin SM kisat. Ja naapurissa nyt 3 vuotena käynnyt katsomassa kisoja missä rengas leveys ratkaisee luokan. Nopeita ja hienoja vehkeitä kisoissa ja Suomalaisetkin useita kannuja ja mestaruuksiakin tuonnut härmään...-
     
    Lasse73, MaxDura ja GS tykkäävät tästä.
  10. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Mikä sit on virallinen kisa? Sellanen ei oo esimerkiks FHRA:n järjestämät kadunmiehen tapahtumat. "Virallisia" ovat kaiketi FHRA:n järjestämät kilpailut ja niiden lisäksi myös West Coast Cup, sekä Salon Burnout Party. Kaikki nuo noudattavat FHRA:n määrittelemiä suuntaviivoja, turvavaatimuksia jne, ja toiminevat AKK:n/ FHRA:n alaisuudessa. Mut onhan esimerkiks Hyvinkääkin virallinen kisa, sillä on järjestäjä, säännöt ja tulokset, samoin vaikkapa Blacklist jos siellä joitain "vastuullisia" on. Ja varmaan muitakin, Rauma jne...
     
  11. GS

    GS Gearhead

    Tottakai turvavarusteet pitää olla luokan ajettujen aikojen tasolla, siitähän ei voi tinkiä yhtään.
    Mikäli meillä on käytössä ”vain 400-600hv”, niin miksi tasapäistäminen tarvitsee tehdä niin että kilpailu muuttuu tarkuusajoksi, jota suuri yleisö ei ymmärrä ja jos siltä kysytään, ei myöskään sitä halua? Katsomot vain ei näe sitä ”loistavaa taisteluakisan voitosta luokittain”...koska siellä katsomossa ei ole ketään katsomassa, eikä somessa ole mitään sisältöä mitä ”klikata”. Kyse on tällöin vain kilpailijoiden omasta kivanpidosta ja jos tämä hyväksytään näin ja että se on lajin ”luonnonlaji”, niin silloin ei voi puhua korkeista kilpailumaksuista yhtään mitään, vaan silloin artisti maksaa ihan itse kivanpitonsa.
    Meillähän voi hyvinkin olla luokkia joissa on alle 800hv ja joissa kuitenkin kilpailu on aitoa, koska tämän todistaa jo yleisöä keräävät lentokenttäskabat. Konsepti vain on hieman erilainen, mutta ei ne tehot itsessään ole se juttu mikä ratkaisee katsojien mielenkiinnon.
    Sääntökirjalla voidaan teknisin rajoituksin rajata luokkia samoihin teholuokkiin, mutta kuitenkaan tappamatta kilpailijoiden kehityskäyrää ja suuren yleisön mielenkiintoa jarruttamalla.

    Tiimit epäilemättä tekee pitkää päivää ja kilpailee tosissaan, oli säännöt mitkä tahansa, mutta nythän ei ollutkaan kyse tiimeistä, vaan katsomosta/lajin maksavasta+mahdollistavasta yleisöstä.
    Siis jos osallistumismaksuja kerran pidetään liian korkeina ja niitä halutaan laskea...eikä katsomoon eikä someen haluta yhtään katsojaa/maksajaa, millä ihmeellä alennetut osallistumismaksut maksetaan? Sekään ei itsessään lisää katsojamääriä eikä someklikkejä vaikka jossain luokassa kilpailijamäärät saataisiin nousuun ja saataisiin näin lisää jengiä ladulle.
    Jos/kun laji on olemassa vain tiimejä varten, niin ihan ok. Silloin vain on myönnettävä se kapitalistinen perustotuus että kukin maksaa itse kivanpidostaan kulutuksen mukaan, eikä silloin pälyillä naapurin pöytiin , eikä kopeloida vierustoverin taskuja maksumiestä etsittäessä.
    Laji vain ei kestä loputtomiin vain omien harrastajensa kivanpitoa, koska uutta sukupolvea ei tule lajiin riittävästi poistuvien tilalle, eikä lajiin virtaa ulkopuolisia pääomia riittävästi jotta lajin/luokkien kehittyminen olisi mahdollista.
    Tällöin lajia ei myöskään voida markkinoida ulospäin ja yhä pienempi osa suuresta yleisöstä enään tietää mitä on Drag Race. Tällöin meillä ei ole myöskään mitään mitä myydä, ei tuotetta mihin haluttaisiin maksua vastaan liittää tuotebrändejä uuden dynamiikan ja tuotemielikuvien toivossa.

    Kaverin firman ”myötätuntotarra" ovessa ei ole indikaattori lajin mediaseksikkyydestä eikä se kerro enään v.-2020 mahdollisuuksista myydä oikeasti vapailla markkinoilla lajia, se on lajin itsensä vastuulla.

    Väitän...että jo pelkkä FHRA:n toimiva ”Triple Crown” Street konsepti saisi SM-kisakatsomon tämän hetkisen määrän lähes kymmenkertaistettua...
    Se ei vielä itsessään tuo kassaan maltaita kun lähtötilanne on mitä on, mutta silloin olisi paljon enemmän työkaluja markkinointiosastolle. Positiivisen kierteen mahdollistava kasvu.
     
    Muokattu: 25.10.2019
  12. Hyvä pojat. Juuri tuo katuautokeskustelu on se mitä kannattaa käydä ja siihen yrittää saada porukkaa aktivoitua. Jos tulee tai on joku Etelän Street Cup, minä olen mukana. Ei ole mikään matka lähteä tästä (Hki 300km) etelään mihin vain kisaan. FHRA jutut ei kiinnosta, jos siellä ei panosteta tähän Katuautopuoleen.

    Kyllä minäkin olen samaamieltä GS:n kanssa että No Prep on se juttu mikä on kovassa nosteessa tai on ollut jo hyvän aikaa, mutta mitään ei ole tehtävissä niin kauan kuin täällä se eka kisa on. eli sitä odotellessa ajellaan näin muita kisoja.

    Ihan perus isolohko, pikkulohko, 4-6sylinteriset ahdetut jne luokkajako on ihan riittävä. katselin Hyvinkään luokkia ja perleesti ajajia ja hyvät luokat. Toki olen edellä monesti sanonut että olisi pirun hyvä mennä ruotsin street week sääntöihin, jotta saadaan hommaan jotain eteenpäinmenoa.

    Ei tarvita katsomoita.
    Ei tarvita hirveitä budjetteja tai vip lippuja
    Ei tarvita 350-400e osallistumismaksua

    Kun ajetaan katuautokisaa ja porukkaa on niin perkeleesti katsomassa kisaa.
    1pvä toimintaa ja kaikki on tyytyväisiä. Semmonen monen päivän varikolla kärvistely on höpö hommaa, kuka sinne Toukokuun motopark räntäsateeseen tai kauhavan finaalin talvitakkikeliin haluaa mennä majoittumaan , äijät jauhaa sitä samaa tarinaa oll nait long....

    Jos tulee jotain mielenkiintoista eteenpäinmenoa Street kisahommissa täällä, niin minä voin jättää Tierp räkettiajelut väliin. Sinne ei ole pakko mennä, mutta se vain on se toiseksi paras vaihtoehto ja samalla näkee isojen kisaamista. Tosin sinne voi mennä katsomaan ihan vain pelkkänä katsojana.

    Jos on tulossa jotain järkeviä katuautocup tms. systeemeitä, pankaa nyt viestiä tulemaan, niin jos jotain pystyy asioiden eteen tekemään. Huom! vain katuautojutut, ei mitään streetman tai ET juttuja, niihin ei ole mitään muuta annettavaa kuin myötätuntoa.

    FHRA ja WCSC varmaan ilmoittaa omat salaiset juttunsa huhtikuun toisella viikolla.


    AULIS
     
  13. supo

    supo Gearhead

    Tarkoitin tuolla 400-800hp että sen aika helposti tavan tallaaja saa aikaiseksi eli voi kisata perheellisenä,asuntovelkaisena mutta +2000hp vermeet hyppää sellaisiin rahasummiin että harvalla enää on vara harrastaa.Virallinen kisa että joku vastaa jos jotain sattuu.Mutta hei nyt alkaa systeemit olla kasassa eli kaikille löytyy kisat eli rauha maassa!
     
  14. GS

    GS Gearhead

    Niin, niin tarkoitin minäkin, eli laji ei tarvitse todellakaan olla vain 2000hv laitteita ollakseen katsomoille/suurelle yleisölle mielenkiintoinen.
    Tätä todistaa lentokenttästreetin suosio, vaikka aika vähän näissä karkeloissa on yli 800hv autoja. Ok, niitä todella tehokkaitakin tarvitaan, mutta näiden eri tehoisten autojen ei tarvitse sulkea toisiaan pois, vaan ne voi olla luonnollisen kehityskaaren kummatkin ääripäät.
    Lentokenttäkisojen ”Daily Driver” autojen suosio niin kilpailijoiden kuin katsojienkin määrissä todistaa siis sitä, että kyse ei missään tapauksessa ole vain hevosvoimista tai ainakaan 2000hv autoista, vaan se mielenkiinto lajia kohtaan tulee jostain ihan muualta.

    Eli kyllä, meillä on oltava laji/lajeja joita voi harrastaa pienelläkin budjetilla, mutta tarkoittaako se automaattisesti sitä että artistit itse maksaa kaikki kulut, koska katsomoa ei laji kiinnosta lainkaan?
    Kyse on siis siitä, voidaanko pienen budjetin kilpailutoiminta yhdistää suuriin katsojamääriin? Meillä on kuitenkin monia muita autourheilulajeja joissa tämä onnistuu ainakin paremmin kuin SM-tason Drag Racingissa.

    Mutta, sehän on ihan fine jos vain halutaan luokkia joissa voi harrastella vain ja ainoastaan omaksi ilokseen, mutta silloin ei sitten pidä olla käsi kenenkään muun taskussa, vaan artistit maksaa silloin puhtaasti omaksi iloksi tarkoitetun harrastustoimintansa.
     
  15. KKOSKINEN

    KKOSKINEN 3rd gear

    Nyt tämä juttu alkaa edistymään ainakin ajatustasolla.
     
  16. GS

    GS Gearhead

    Kyllä.
    Street on se mistä pitää lähteä ja se pitää olla koko lajille se alusta mistä ponnistetaan ylöspäin isommassa mittakaavassa.
    Streetin pitää olla se isoin trooli johon saadaan nuotattua jatkuvasti uutta verta, jotta kovan pudotuspelin kautta saadaan ukkoja myös aina muutama ylöspäin.
    Junnupuoli toki tuottaa muutaman kilpailijan sekin, mutta se ei todellakaan yksistään riitä varmistamaan lajikehitystä kilpailijapuolella pitkässä juoksussa.

    Nyt kun koko Street kenttä on levällään kuin sen kuuluisaksi tulleen Jokisen eväät, pitäisi ihan ensiksi saada yksi yhtenäinen käsitys ja harmonia sääntöjen suhteen.
    Tässä voittaisi oikeasti ihan kaikki ja kuppikuntien omaa pientä tulta päivystävät pitäisi nyt saada suuren neuvottelupöydän ääreen.
    Nyt vaikka lentokenttäskabat vetääkin suhteellisen hyvin, lajipotentiaalia ei ole osattu lainkaan hyödyntää siinä määrin kuin mihin rahkeita ihan suomessakin olisi.
    Street pitää saada lähemmäksi Drag Racingia ja päinvastoin, jolloin tästä hyötyisi kumpikin ”genre”.
    Kaikki vanhan koulukunnan järjettömät ja itse asiassa suurta tämän päivän yleisöä karkoittavat sääntökikkailut pitää saada pois ja lajiin portaatonta dynamiikkaa jossa ollaan kiinni tässä päivässä, eikä nostalgioida jotain kummallista vanhaa joka oli ja meni jo.
     
    Lasse73 tykkää tästä.
  17. supo

    supo Gearhead

    En ota kantaa miten kukin ajaa mutta nyt kun tuossa tuli puoli vahingossa ostettua -41 Willys projekti itselle 60v.lahjaksi niin kyllä kun se saadaan radalle niin saattaa olla väkisin korin pinnassa tarroja sillä vaikka vasta ihan projekti asteella homma niin useita entisiä yhteistyökumppaneita kysellyt tarrapaikkaa eli kyllä se vaan kiinnostaa laji jossa mainostaa jne.Edellinen sessio aloitettiin 15.7s ajasta ja päädyttiin 7.7s aikoihin ihan noissa jarrutteluluokissa,nyt tosiaan jotain hauskaa pidellen jotain kisaa jossakin luokassa!Ps.kesällä radalle.com tapahtumassa omalla katuvessalla 300hp,oli hienoa kun kaverin Malibu joka on paljon nopeempi niin kun haasteajossa sain oman kulkimen keulan ennen maaliin kuin kaveri niin siitä se taas lähti...nyt meni 14.1 sutien eli ...
     
    Mudracer ja Inlinee tykkäävät tästä.
  18. Jza

    Jza Gearhead

    No sinä olet kyllä tehnyt pohjatyöt oikein, jos sponssit kyselee tarrapaikkaa :eek:
     
    pantera tykkää tästä.
  19. Belve67

    Belve67 2nd gear

    Huivi heilahti ja sitte alakas tapahtuun sellaisista asioistahan kilvan ajo alkanut on. Ei silloinkaan varmaan mainostettu hevosvoimia taikka luokkia oli vaan se joku muu syy tulla katsomaan mitä siellä kadulla kaverit vouhottaa ja siihen vouhotukseen moni jäi kiinni toki ei päde enää tähän päivään.
    Turha on myydä mainostamalla tapahtumaa moni tuhat hevosvoimaisilla kilapakalustoilla jos ei pystytä tuottamaan mielikuvaa ostajalle siitä mitä hän siitä hyötyy ja mitä muuta hienoa voi kokea paikalle tultuaan. Asia on niin et pelkkä racingin katsominen ei ole se juttu joka porukkaa saa paikalle.
     
  20. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Joo..., me ajellaan ja tehään juttuja niil vehkeil mitä on kyhätty, jotka milläkin hetkellä sattuu huvittaa. JA mitkä katson lompsalle sopivaks vastikeelleen. Ei oo erityisiä ambitioita mut toki se mitä tehään ni yleensä resurssien mukaan tosissaan, mut leikillä. Meillä tää homma kuitenkin on nimenomaan harrastus joka liittyy autoihin. Se ei liity bisnekseen eikä sponsoreihin. Ja niin lienee useimmila muillakin, valtaosa kustannuksista tulee omasta Ja siin täs maassa mun mielestä on ylipäätään se pointti. Jos tarkotus on voittaa, niin se on yks voittaja per kisa ja se on siinä. Heads Upissa, siinä ainoossa oikeessa kilpailemisesa niinku heteromielessä (Ei hernettä nenään, S/SS, Comp myös kovia, muut friikeille tai muille selittelijöille). Meil ei yleensä ole kuin yks tai kaks jotka oikeen isosti panostaa noihin asioihin, ja tuppaa olee niin et kun joku panostaa, niin siihen ei kukaan ihan heti vastaa. Se on sillee raaka peli et jos rahkeet riittää johonkin, niin jos toisella ne riittää enempään ni se on monille tekemätön paikka. Jos ei pointtina oo lähinnä itsensä toteuttaminen ja sen ulosmittaaminen, yhdistettynä sitä eforttia arvostavaan yhteisöön, se ie toimi ikinä vuotta- kahta pidempään. Se miks ajaa pitää meillä olla heads upissa motivaatio jossain muussa kuin voittamisessa. Se on pitkälti striitissä kadonnut, ei viittitä tulla kun "tietää" etukäteen et se on lajittelu ja yks rundi. 3-500€ siitä on viikonlopulle aika kovaa.
     
    Lasse73, Herje ja three hundred tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!