Räyskälässä oli -70 ja 80 lukujen vaihteessa parhaimmillaan 15 000 katsojaa, ei istuinpaikkoja eikä oluttelttaa, mutta innokkuutta senkin edestä. Nyt tämä sama porukka alkaa olla eläkeiässä, ja paras puhti on poissa, nuoremmat harrastavat driftingiä ja tuningia P.s Vanhemmat harrastajat varmaan muistavat autontyöntelyä parkkipaikoilla, jotka olivat savipeltoa :d
Jos haluaa väkeä paikalle, niin sitten pitää olla oheis ohjelmaa, edullinen majoitus hyvät kulkuyhteydet...toistaiseksi kauhavalla ei mikään ole toteutunut kunnolla.... Samalla pitäisi olla pohjanmaan suurin cruising kokoontuminen... Illalla pitäisi olla bändejä ja kunnon festarimeininkiä... Juna kuljetus pääkaupunkiseudulta ja muualtakin... ja tosiaan paketti joka sisältää kaiken matkoista ja ruokailuista lähtien... Ja 115 euroa/yö huoneessa jossa ei ole telkkaria, jääkaappia...eikä suihkua ei ole kovin edellinen...vai mitä se nyt sitten maksoikaan...
Niinkö? Miten Tierpiin, joka on keskellä ei mitään, ei bändejä, ei festari meinikiä. Mutta katsojia on todella paljon.
No tierppiin lyhyempi matka stokiksesta ku alastaroon helsingistä. Ja kulttuuri ihan eri tasolla kun suomessa niin harrastajien määrässä kun kaluston määrässä.
On siellä Ruotsissa 2 kertainen määrä kansaakin. Ja muutenkin kun siellä vilkuilee ympärilleen niin Amerikan autoja liikkuu arkiliikenteessäkin... ihan eri tavalla kun täällä. Että jokuhan siellä on pielessä Edit:miami ehti viemää sanat taskusta
Mitähän tuonne maksoivat pääsyliput tuolloin suhteessa nykyaikaan? Vanhoja harrastajia ei ollut koska laji oli uutta täällä. Ei me vanhat jakseta lähteä satojen kilometrien päähän kun ei voi olla varma, ajetaanko vai pidelläänkö sadetta. Kisat pitäisi ajaa kasvukeskusten lähialueilla (juu ei o paikkaa).
Suomessa se kiinnostaa enemmin,se kulttuuri siitähän just on kyse. Millä saada maksavia asiakkaita. Se ralli kiinnostaa suomalaista enemmin niin se ei kaipaa porkkanaa. Tarvitaan houkutin millä kansa löytää itsensä lippuluukulle
Räyskälään ja Hankoon ei tarvinnut ajaa satoja kilometrejä etelärannikolta, jossa kuitenkin lähes kolmasosa Suomalaisista asuu
Mut vois sitä lähtee kokeilee. 2001 tais olla se viiminen...? Litran votkan piti riittää ja pari kaljalootaa koko jussiks,mut ei... osmos cosmos tuli jatkoille meitin mökille tai pari sälliä oikeestaan ja ne imi soppaa ku pesusienet
En mä kyllä puhu kuin omasta puolestani ja omia mielipiteitäni. Enkä ole mitenkään FHRA:n puolestapuhuja. Toki olen sitä mieltä että kaikki ei ole ihan mustavalkoista ja ihan joka asiaan ei voi sanoa että "johdon vika", vaikka siinä välillä on vikaa ollutkin. Yrittäjänä ymmärrän taloudelliset realiteetit ja sen, ettei kiihdytysurheilu vaan suomalaisessa nykymuodossaan jaksa vetää katsojia. Jotain on tehtävä. Spettiä ei jaksa kukaan katsoa edes televisiosta, saati sitten paikan päällä. Itse asun pääkaupunkiseudulla enkä varmasti lähde Kauhavalle asti katsomaan mitään kiihdytyskisoja, oli ne EM tai SM-kisoja, ellei saada niihin jotain mikä jaksaa minua kiinnostaa. Se, että indeksiluokat ajaa taitoajoa ei kiinnosta. Nitrotkin on tullut usein nähtyä niin ei 5 tuntia ajamista suuntaansa kiinnosta että näkis ne taas uudestaan. Ajan katuautotapahtumia pääkaupungin lähistöllä, ja jaksaisin kyllä lähteä kauhavalle asti ajamaan, mutta en katsojaksi, ja se on monella tutulla ihan sama asia. Käytännössä, koko lajin on uudistuttava jos se meinaa olla vielä varteenotettava laji 10 vuoden kuluttua. Oli se sitten No Preppiä, katuautoilua tai jotain muuta, nykymenolla loppuu katsojat ja osallistujat parissa vuodessa.
Sitä on ”räppiäkin” on niin monenlaista nykyään, mutta suomessa eletään tässäkin umpiossa. Suomessa ei tästäkään ”rapista” kukaan kuule mitään, esim.tuosta yksi yksi monista vastaavista, mutta suomessa ”poliittisesti epäkorrkekti” Rap/Country Rap..."Hick Hop" pumppu Moonshine Bandits. Eli ”räppärillä” nykyään voi olla irokeesi ja ennen kaikkea hän voi olla Trumpin miehiä...:
No, meillä oli linja-autossa joka joka motoparkin juhannukseksi varattuna kori kossua...per naama, poislukien muijat. Viikonloppu alkoi torstaina päivällä kun lastattiin alkosta usein kaikki kossukorit autoon, mitä liikkestä löytyi ja kaikki äijät yleensä sammui jo tunnin päästä lähdöstä, kun ekalla kusitauolla joka ukko heitetti ekan tyhjän leilin metikköön. Kuski sitten herätteli lössin kun päästiin motoparkin leirintäalueen portista sisään ja sen jälkeen sitä kesti kipata yötä päivaa ihan huolella ja meno oli varsin ”raikasta” ja samalla matkailu avarsi, eli Pieksamäen putka ja kyydit sinne tuli tutuksi. Sunnuntai/maanantai välisenä yönä kun ajeltiin takaisin meno jatkui ja aika moni kossukori oli jo tyhjä ja promilleja taisi olla vielä keskiviikkona...illalla. Käsittämätön ihme että kukaan ei kuollut? Moni aikalainen varmasti muistaa Ruskean Scanian ja alastomat miehet joilla bootsit ja konekopasta saadulla mustalla vaseliinilla rasvatut sukukalleudet, selässä luki ”Talvisota Nyt"...