LS koneita joka autoon

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja TopyCa, 15.2.2022.

  1. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

    Laita linkki meillekkin jos tästä on tarinaa olemassa. Vaikuttaa mielenkiintoiselta.
     
  2. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Ei taida juttua enää löytyä mutta kuvia vuosien varrelta satunnaisesti on tullu otettua.
    https://goo.gl/photos/4LGrgpsrqeqdwPpL7
     
  3. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

    Pitkän oloinen kehitys carinalla vaparista ahdettuun. Matala 12 vartilla on ihan kova menijä kakkosella alkavalla 60 jalkaisella. Mitä mieltä kiinanturbosta? Ite laitoin puntoon maxpeedingrodsin pikku hyrrän ja äkkiseltään ihan laadukkaan oloinen tuote ainakin hintaansa nähden.

    Edit. Huomasin konstruktion vasta myöhemmin. Voi olla vaikea arvioida yhden toimintaa jos niitä laittaa putkeen tuolla lailla :odeek: Melkonen keksintö.
     
    Muokattu: 19.2.2022
  4. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Ainakin vielä pelannu ihan hyvin. Täysin ei saa tuntumaa miten se pelaa kun tuo brasilialainen turbo hoitaa pää asiassa ala ja keskialueen, ja kiinaturbo tulee mukaan vasta ylhäällä. Mutta ainakin nyt pysyy ahtopaine kierroksillakin halutussa (jos portit toimivat), yhdellä turbolla rupesi paine tippumaan 6000 jälkeen vaikka hukkaportin olisi hitsannu kiinni.
    Pienempi olisi ehkä syytä vaihtaa nykyistä pienemmäksi, saisi ajettavuutta parannettua. Nyt on jää radallakin havaittavissa vaikeutta kun ei meinaa pysyä vetoalueella. Asiaa ei helpota se että kuuloastin varassa tuosta ei pysty sanomaa yhtään paljonko on koneessa kierroksia ellei jo paukuta rajoittimeen, kuuluu vain suhinaa ja puhinaa ei varsinaista moottorin käyntiääntä.
     
    fsvaasam tykkää tästä.
  5. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

    Menee ehkä vähän offtopiciksi muttei viitsisi avata uuttakaan osiota "toyotan koneita joka autoon"

    Melko huimia paineita tuntuu pitävän sisällään ainakin hetkellisesti niin mitä moottori vaatii? Äkkiseltään ei kuvissa näy liekkirenkaita eikä koneistettuja mäntiä tai palotilaa. Varmasti jäykempiä venttiilijousia ja E85 on pakollista?
     
    Slant Sickness tykkää tästä.
  6. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    joo autowerdi custom kanget cp carillon 1.5 koneeseen tarkoitetut männät joilla puristus suhde jää pikkukoneessa johonkin 8 tienoille. Ja tosiaan e85. Venttiili jousetkin on jäykemmät kun vakioilla rupesi pakoset leijumaan noin 7000 kohdalla jo vaparina. Nyt rajoitin muistaakseni 8500. Huipputeho on aikalailla 7000 kierroksilla, mutta hyvin vähän putoa siitä ylemmäs kierrättäessä. yhdellä ahtimella oli 10 puristuksilla ja silloin oli välillä tiivistejumppaa, ja kerran piti lohkoakin hitsata. Nyt on vuoden ollu tuo matalapuristeinen ja ainoat ongelmat laturin remmi joka meni suikaleiksi ja leikkasi turbon öljyletkuun reiän ja aiheutti pienen tuli palon. Hukkaportti josta kalvo sulanu ja hukkaporttien ohjausletkuja joita myös sulanu. Nuo sulamiset tullu kesällä driftingiä yrittäessä, ja palvaurio nyt talvella jää radalla. Katsastettu auto niin voi mennä harrastamaan melkein lajia kuin lajia. Ja yleensä ajamalla molempiin suuntiin siirtymät.
    Kesäisin toimittaa myös käyttiksen virkaa.

    Mitään järkeähän tässä moottorissa ei enää ole tällä viritys asteella. Mutta jonkin kevyen toyotan modernisoimiseen vaparina tai matalilla paineilla avaamattomana varsin pätevä ja edullinen vaihtoehto. Jossain 0.6 bar paineilla antautui vakio kanki ensimmäisestä koe vedoksesta.
     
    Muokattu: 19.2.2022
    68corvette, -Skeletor-, Kalu ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Onko sinulla tuo vvt-i mitenkään käytössä?

    Pojalla on az menossa takavetoiseen, tai on jo siellä. Moottorinohjaus puuttuu ja startti, se pitää jostain soveltaa.
    Sitä vvt-i systeemiä on miettinyt ja vaihtoehtoja on joko on-off jollain kierroksilla tapahtuvaksi, kokonaan pois tai sitten kehitellä jonkinmoinen pwm ohjaus. Monet aftermarket ecut kyllä tulee pwm:ää, kun vaan jostain kaivaisi vähän karttaa sille.
     
    Muokattu: 20.2.2022
  8. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    On off moodisa käytän eli mekaaninen rajoitin käyttölaitteen sisällä estää menemästä liian aikaiselle. jos alle 6000 kierrosta ja kaasu yli 50% niin aikaistaa ehkä noin 10 astetta, kaikissa muissa tilanteissa sähköttömänä jolloin menee myöhäisimpään asentoon. Korkeampi puristeisena tuolla tuli ala ja keskialueelle lisää vääntöä, mutta nyt kone on siellä niin kuollut teki mitä tahansa ettei tuollakaan saa merkittävää parannusta. Suunnitteilla uusi yläkerta isommilla venttiileillä ja rajummilla nokilla, silloin jää vvt kokonaan pois.
     
    Gary Grand ja toyopet tykkäävät tästä.
  9. minorv8

    minorv8 Gearhead

    Vähän noihin halpoihin romishintoihin liittyen: Juutuubista hakee "I do cars" ja sieltä löytyy hemmo joka tekee ruumiinavauksia mosalle kuin mosalle. Sieltä löytyy sekä LS:ää että Hemiä, japseja ja euroja unohtamatta. Usein yhteisenä tekijänä on jonkun sorttinen omistaja välinpitämättömyys.

    Ehdoton suosikki:
     
    MRikkinen ja Isamu tykkäävät tästä.
  10. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Gary Grand, laujok, Kustom STW ja 1 muu tykkäävät tästä.
  11. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Olisi mielenkiintoista tietää kuinka pitkää vaihtoväliä ja millaisilla öljyillä.
    2013 vuonna vielä olin kyseisen merkin liikeessä töissä ja sen jälkeenkin noiden kanssa ollu tekemisissä ja ovat yleensä hyvin puhtaita sisältä. Vaikka olisikin pitkällä vaihtovälillä ajettu joka muistaakseni oli noin 30000km pakuissa. Imusarjat toki täynnä egr kakkaa. yleensä jopa tuota videota enemmän.
     
  12. Minun silmään noi näyttää enemmänkin ojasta allikkoon tyyppiselta ratkaisulta..:(
     
  13. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Sit sä et varmaankaan tee tommosia ratkaisuja sun LS moottoriin?
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  14. Joo ei..jos sellanen joskus olisi.
     
  15. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

    Onhan tuo vähän falski kun pukinsarvipakosarjatkin puuttuu.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  16. -71 MoPar

    -71 MoPar 3rd gear

    Veikkaan että vaihtoväliä ei ole ollut , samoilla öljyillä ajettu uudesta asti joskus vain lisätty ja öljy jotain parafiini pitoista . Toihan oli vielä melkein vaseliinia , kun taas monesti kun tuotiin -80 luvulla noita autoja ja koneita jenkeistä niin se öljy oli jo kovaa pikeä , sai hakata taltalla irti . Siihen sitten kun vaihtoi huuhtelevat öljyt niin tuho oli varmaa.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  17. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Varsin paskaisiahan nuo on tupannu olemaan sisäpuolelta.
    Mulla olevissa 6.0 ja 5.3 koneissa on molemmissa ollu lisäksi nokka-akselin laakerit varsin huonona. Onko eka paikka joka antautuu paskoilla/vanhoilla öljyillä ajettaessa?

    Tässä nyt työn alla olevassa 5.3:ssa oli pakoventtiilit syöpynyt tiivistyspinnoiltaan jonkun verran ja vuotivatkin jo, yks imuvena samoin.. Tää tosin onkin roskiskone, että en moisista välitä.. Tulee kuntoon kuitenkin todella vähällä. Kunnoltaan ajokuntoisen drop-outin luokkaa kuitenkin.
    Tiivisteet, laakerit, kampuran kaulojen kiillotus ja uudet kansipultit.
    öljypumppukin koneessa oli kuin uusi pesun jälkeen.
    Vireämmän nokan takia laitan kovemmat tönärit ja jouset.. Kaikki nuo orkkikset olis ollu ajokoneeseen hyviä hilppeitä edelleen.

    [​IMG]

    On kyllä tylsän ja mielikuvituksettoman näkönen.. Rumakin se on kuin mikä!
    Ja tullee aiheuttamaan pahoinvointia vielä monessa.:wc:
     
    Muokattu: 22.2.2022
    Roc, Isamu ja Seevu tykkäävät tästä.
  18. Tollanen on minusta taas ihan ok. Se näyttää siltä, miltä se näyttää, eikä yritetä piilottaa koneen identetiteettiä vähän sinne päin olevien retro-osien alle.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  19. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Noi kiina imusarjat on kyllä kivan näköisiä vs ne muovioksennukset, mutta onhan ne muoviset vaan hyviä koneen toiminnan kannalta. Noi alumiiniset kestää sit ahtoa paremmin ja silloin ei ehkä haittaa se alaväännön puute niinkuin vaparissa.

    Tää holleyn dual plenum ois äreän näköinen imusarja ja on lisäks dynotesteissä ollut hyvä: [​IMG]
     
    impala-63 ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  20. laujok

    laujok 3rd gear

    Nuo kestää yllättävän paljon paskoilla öljyillä ajoa ja kaikkee sepeliä mitä öljypohjassa nyt sattuu olemaan. Nokan laakerit taitaa olla näistä käytetyistä koneista enemmän tai vähemmän samannäkösiä.

    Trucki koneet on tavallaan elinkaarensa päässä siinä vaiheessa kun runko on lavurista ruostunu melkein poikki ja lokasuojat lepattaa. Se ei vaan jää siihen se koneen elinikä kun joku tekee kuitenki swapin :odcool:
     
    impala-63, Gary Grand ja Slant Sickness tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!