LS koneita joka autoon

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja TopyCa, 15.2.2022.

  1. Fastback

    Fastback Gearhead

    oijoi, ei oo niin luotettava ja ilmainen mitä ls:t, eihän tuollaista voi ees aatella. :p
     
  2. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Ainoa vaan ettei tollaset COPO:t ole tavallisen rahvaan ostettavissa, eikä katuautoja...puhdas tehdas kilpuri.

    Tietty jos sattuu olemaan joku "Dennis Collins", niin kaikki ovet on auki...

    Tulee seurattua herran Coffee Walk:a Youtube:sta, olisipa tehty niistä TV-sarja, eikä pelle GasMonkey Rawling:sta...sielläkin Dennis oli usein takapiruna ja rahamiehenä ja pisti aina "Rikua" päihin kun mahdollista, se olikin sen sarjan suola... :odconfused:
    Huimat kokoelmat hienoja autoja Dennis:lla vaikka kauppamies onkin.

    https://www.youtube.com/c/DennisCollinsCarWorld/videos
     
  3. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Kunhan taas joutavia kyselen mutta alulohkoinen, flexifuel henkilöautomoottori, mikä on niissä helposti saatavilla oleva (eli mahdollisesti edullisin) malli?
    Näitä gen3/4 koneita tarjoili välillä siellä täällä monikin mutta tainnut markkina rauhoittua?
     
  4. Anza

    Anza Gearhead

    Ite oon pohtinu etuvetoista LS4 moottoria.

    https://gmauthority.com/blog/gm/gm-engines/gm-5-3-liter-v8-small-block-ls4-engine/

    Toki kone poikkeaa kaikelta osin muista ls moottoreista, koska etuvetoisen voimanlähde. Sen vuoksi ei ehkä niin haluttu? Vois olla myös edullisempi siis hankkia? ..Tai kalliimpi rakennella..

    Etuna vois ajatella kompaktimpi koko. Lyhyempi ja valmiiksi matalampi kuin trukki moottori. Vaihteisto on samalla kiinnityksellä kuin 60° V6 moottorin kytkinkoppa, eikä perus V8. Oisko toi V6 pohjautuva vaihteisto myös sirompi?

    Huonoja puolia mm. startin kiinnitys vaihteistoon. Joten se pitäisi todennäköisesti rakennella, jos takavetoisen vaihteisto?

    Olettaisin että vaikkapa Impalaa on saanut flexfuel versiona?
    Toisaalta näissä lienee suurin ero polttoainesuuttimet ja ecun ohjelmointi.
     
  5. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    No saa tolla ls4 koneella ainakin sen tylsyyden ja helppouden pois ls swapista.
     
    68corvette, Gary Grand, Anza ja 1 muu tykkäävät tästä.
  6. Gary Grand tykkää tästä.
  7. Arkkumies

    Arkkumies 2nd gear

  8. Anza

    Anza Gearhead

    Tässä startin kiinnityksestä kuva.
    [​IMG]

    Saiskohan saman tyylisen kiinnityksen startille rouhittua/hitsattua V6 takavetovaihteiston koppaan?
    Hitsaahan ne nykyään bemarin laatikoihin noita kokonaisia ls moottorin kytkinkoppiakin.

    Sitten muistelisin nähneeni että lohkoa jotenkin muutettiin startin kiinnitystä varten ja Fieron virittäjät taisivat pohtia startin kiinnittämistä öljypohjaan. Siinä on valettu kolo. Jota muokkaamalla vois startti mahtua.

    Muitakin kuvia http://www.gmtuners.com/LS4/
     
    Muokattu: 6.4.2022
  9. minorv8

    minorv8 Gearhead

    Tässä TR6 swap missä survotaan LS4+T5 Triumphin kuoriin. Siinä on kerrottu aika seikkaperäisesti millä konstilla paketti on kasattu (edullisesti... :))

     
    Väpsy, Gary Grand ja Anza tykkäävät tästä.
  10. Keme

    Keme Gearhead

    - Apulaitteet ja dampperin saa heittää roskiin ja ostaa sopivammat tilalle. Vai onko tos kampuran pituudessa ero just tuolla hihnapyörän päässä? Saako siihen mitään muuta dampperia kiinni kuin ton LS4 oman? Toi vaikuttaa käyttökelpoisuuteen tai ei vaikuta.
    - Imusarjaa ei taida saada flipattua 180 astetta ympäri? Eli sekin roskiin ja swapin kohteesta riippuen sopivampaa tilalle. Performance-mielessähän toi on huonoin LS imari, mut se ny on täysin sivuseikka.
    - Öljypohja ei varmaan sovi mihinkään rakennelmaan, joten senkin voi kipata metalliromuun.
    - V6 kytkinkopan ongelmallisuus taasen riippuu vaihteistosta jne. Eli se on tapauskohtaisesti ongelma tai ei ole ongelma.
    - Toisaalta, jos ostaa perus trukkimosan ja sijoittaa sen henkilöautoon, ni suurimmassa osassa saa heittää vesipumpun, imusarjan ja öljypohjan roskiin. Dampperin voi pystyä hyödyntämään ja toisaalta vesipumpun voi modata omaan käyttöön paremmin sopivaksikin.
    - Summasummaaarum; Mikseipä tommonen LS4 olisi yhtä kelpo aihio kuin kaikki muutkin, jos sen saa OK hintaan. Alulohkohan on aina kiva juttu, mut toi dampperihomma kannattaa selvittää etukäteen ettei sen suhteen tule ikävää ylläriä.
     
    Gary Grand ja Anza tykkäävät tästä.
  11. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Eipä kai tuo LS4 kovin paljon muuten eroa kuin juuri kiinnityksiensä osalta muista LS-koneista.

    Junkyard Dave on yhtenä sivu projektinaan rakennellut Pontiac Grand Prix:a LS4:lla.
    Vakiolaatikko vaihtui 4L80E askin etuvetoversioon 4T80E joka oli peräisin jostain Cadillac:sta, näin etuvetoiseen sai "isolohko" askin aika helpolla.
    Laatikon vaihdon myötä vakio öljypohja oli pakko vaihtaa Moroso LS4 pohjaan, jossa on myös tuo tarvittava kiinnitys startille....hintava kapistus.

    https://www.lsxmag.com/news/moroso-and-ls4king-com-team-up-on-a-unique-ls-oil-pan/

    https://www.ls4king.com/products/moroso-aluminum-oil-pan/


    Tuolla kaikki videot, GP videot sekaisin, koska Dave:lla on monta muutakin projektia yhtä aikaa työn alla.
    https://www.youtube.com/c/RoadBashTV/videos
     
    Anza ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  12. tero79

    tero79 3rd gear

    Onnistuu kyllä mutta tarkottaa että kampi käteen ja reippaasti soittamaan.. ei mitään nettinäppäilyä!!
     
    Gary Grand ja toyopet tykkäävät tästä.
  13. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Jeps,
    kunhan nyt tässä ensi viikko koittaa ja katsotaan mihin tämä tilanne kehittyy.
    Olisihan cutlassin keulallakin toki tilaa mutta sinne jotain on jo tarjolla.
     
  14. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

    Pitäisi onnistua, samoin kuin bensakiskojen kääntö.
     
    Anza tykkää tästä.
  15. Anza

    Anza Gearhead

    Imusarjan kääntäminen aiheuttaa vähintään apulaitteiden uudelleen järjestelyn. Näyttäis joku tehostimen säiliö tms. olevan just imuaukon kohdilla.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  16. gm dealer

    gm dealer Gearhead

    Mulla tuollainen LS4 motti+koko auto (kolaroitu 2007 Impala SS).Moottoriin tulossa 15mm adapterilevy jossa startille kierteet.Lohkossa on vaihteiston ohjaus tapit samoissa kohdin kuin muissakin gm koneissa.Apulaitteiksi suunnittelin LS1 vesipumppua/dampperia.Dampperin alle prikka johtuen akselin mitasta.Takapuolelle spacer kampiakselin ja vetolevyn väliin.Tämä nyt huilannut kun ei ole vielä sijoituskohdetta.Vaihteistokin löytyy 4T60hd jos jollakin tarve?
     
    Anza, Kustom STW, toyopet ja 1 muu tykkäävät tästä.
  17. Keme

    Keme Gearhead



    Onneks on 4.1 peräruuvi, ni jaksaa LS vetää suht ok jopa ilman ahtopainetta. Täytyy myös sanoa, et oon melko tyytyväinen tohon LS swapattuun Volvoon. Aika sopivasti voimaa näille Suomen pienemmille sutimaradoille.
     
    Kustom STW, Roberto, Kalja imuri ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!