LT1 Gen3 5.7 345hp alumoottori

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Mollijori, 17.9.2006.

  1. Mollijori

    Mollijori 3rd gear

    Eli, onko kellään tiedossa saako/ onko em. padassa perinteistä virranjakajaa vain moderni arvaa-kipinäjärjestelmä?. Löytyykö webbisivua em. kirnun kipinä-kaasu järjestelmän muuttamisesta ns. ihmisjärjellä (lue:jakaja-kaasari(t) ) toimivaksi paketiksi?
     
  2. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Mikähän tollanen alumoottori ylipäätään on? Tarkotatko LS1:tä?
     
  3. diamond reo

    diamond reo 1st gear

    kyseessä on kait lt1/lt4 moottori.virran jakaja sijaitsee kampiakselin
    päässä. imusarjan vaihdolla saa tavallisen jakajan/kaasarin ,ko moottorissa
    on nokka-akselin käyttämä vesipumppu(reverse flow)eikä vettä imusarjassa
     
  4. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    LT1/LT4 mosat ompi rautalohkolla. Jos orkkis tehot on 345 ja lohko alumiinia, kyseessä on veten ls1 pata.

    Sytkähommat taitaa noissa olla aina jonkinverran tikitaalisia, mutta edelbrockilta löytyy kaasariimusarja ja siihen sytkävermeet. Ohessa linkki:


    http://www.superchevy.com/technical/eng ... onversion/
     
  5. Mollijori

    Mollijori 3rd gear

    LT1...LS1..lsd..hiv..dwd..aiv...

    Kiitos vinkeistä, vaikkakin ulosanti henk.koht. on hieman katkonaista. Eihän noita kirjaimia ja numeroita muista, kun niitä on niin paljon...
     
  6. Per Besserwisser

    Per Besserwisser 1st gear


    Miksi muuttaa ko. kone kivikaudelle, jos tietotaidonhankkiminen ei kiinnosta. Hommaa vaikka uusi perinteinen perus crate-350:nen ...
     
  7. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Mä en myöskään tiedä miks, mut kyllähän sen joku tietää koska esim toi edelbrockki tekee siihen kaasari-imusarjaa. Eli kysyntää täytyy löytyä ja paljon. Ehkä jossain rodeissa yms kesäautoissa on kiva käyttää jotain kivan näköstä demonia "ruiskuhässäkän" tilalla??? Helpompi säädellä, jos kerran ruisku pelottaa. Ja tossahan eetun paketissahan oli sytkä hoidettu nykytekniikalla, mutta kuitenkin käyttäjäystävällisesti, eli ei tarvii osaa kooodaa.
     
  8. Mollijori

    Mollijori 3rd gear

    ls(d) 1...

    Niin, ajattelin vain koneen ulkonäköä. Ei ole kovin esteettinen paketti muovisine imuputkineen ja hässäköineen. Alumotistahan saa melko vaivatta kohtalaisen siistin... Retroa nähkääs...
     
  9. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    LS1:ssä ei oo jakajaa, vaan suorasytkä. Eli venakopan päällä on joka pytyllä oma puola, josta sitten piuha tulpalle.
     
  10. PerttiA

    PerttiA 1st gear

    Onhan niitä ihan "järkeviäkin" syitä moiseen...

    Yksi syy olisi esim kevyen koneen rakentaminen sellaiseen vehkeeseen, jossa moottorin vaihtosäännöt eivät veny 345:een hepoon saakka.

    Amuliininen Crate-kone omilla spekseillä rakennettuna tulisi kuitenkin maksamaan huomattavasti enemmän kuin käytetystä tehdaskoneesta muokattu versio.

    Itsekin olen tuollaista päissäni miettinyt, mutta lisäksi pitäisi vaihtaa lyhyempi-iskuinen kampi, että jäisi tilavuus alle 312cid, ja tehojen jäädä n.150:een koniin :wink:
     
  11. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Jep. Lyhtyiskusia LS1 kampia onkin harvinaisen helppo ja huokee löytää. Ite hetken aikaa tutkin tollasen LS1:n laittamista vanhempaan autoon, ja totesin, ettei siihen oikeen oo mitään saatavilla vaan kaikki joutuis tekemään ite. Päädyin sitten perinteisen malliseen LT1 mottiin.
     
  12. PerttiA

    PerttiA 1st gear

    Eikös LR4:n kampi käy LS1:een, jolloin tilavuudeksi tulisi 311cid/5.1L ?
     
  13. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Saattaa se kampi käydäkin, mutta veivit ja männät on varmaan vähän eri pitusia?
     

Kerro tästä muillekin!