LT1 vippamuutos 1,5 -> 1,6

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Rässi66, 31.5.2008.

  1. Rässi66

    Rässi66 3rd gear

    Oliskohan järkee vaihtaa isommalla suhteella olevat vipat?
    Ei olis iso remontti vrt. nokan vaihto.
    Jostakin muistan lukeneeni 40-60hp vois löytyä lisää, uskoo kuka haluaa.
    Ei olis kyl ameriikoissa ku 170USD käypäset rullakeinut.
    Jaa, voipa olla et kannattaa laittaa jouset vaihtoon samalla.

    Ei helevata, taas mie meinaan alakaa virittään vaimon kauppakassifarkkua...
    Jos ostais joskus itellekki jotain mielenkiintoista. :mad:

    EDIT: Ameriikan Joe oli miettinyt samaa asiaa:
    "the stock LT1 cam with 1.5 rockers pushes .447/.459 and .477/.490 with 1.6 rockers. That's a significant gain IMO to switch to 1.6 rockers."
     
  2. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    niimpä, varo vaan ettei mopeedi karkaa käsitä, niin mulle kävi.
    Hot Cam Kit, siinä siis nokka ja 1:6 nostajat yms jouset.
    Piti kannet koneistaa, noh samaan hintaan sai texasista Lloyd elliotilta
    Le 1 kannet, jotaka virtaavat aika tavalla, sitte uudet 30 lbs suihkut, uus tuuletettu MSD opti, Gm pervomanssi heavy duty vakopää, tietokoneen ohjelmointi. yms yms. Itse asensin kaiken, ja 5000 e köyhempänä :-(
    mutta kyllä melkeen voi sanoa että eron kyllä tuntuu, melkeen niskat naksuu ku kiihduttelee.. Lloyd ellitotin mukaan 340-360 hp takapyöristä.
    RI oo tosin mitattu, mutta tytyväinen olen. Noh, Nyt tekis mieli vaihtaa avo camaroni kutenkin 71-73 avo musseen, siihen joku 400 hp tekniikka kenties.. Kait vaan vähän tekemisen puutetta :rotfl:
     
  3. DX

    DX Double Gearhead

    Lisääntyy 1.6 vipoilla myös venojen tehollinen aukioloaika noin 7%.

    Venakopat saattaa mennä vaihtoon tai spacerit vaatia alleen.
     
  4. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    ainakin mulla on edelleen vakio venakopat 94 camarossani....
     

Kerro tästä muillekin!