lukkojen selitykset

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja Anonymous, 16.8.2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    voisko joku antaa täsmätietoa 4-veto auton lukoista ja niiden nimistä ja toiminnasta? (on kaverin kans vääntöä ja tarvis faktaa...) esim. etu napalukot: kytkeekö ne koko etuperän "tönkkiin" vai kytketäänkö niillä vain vetoakselit napoihin (pyöriin)?
    mitä eroa esim. lada nivan, pajeron, jeepin, 4x4 hiacen 4-veto järjestelmissä?
    missä autoissa on vakiona sellainen voimansiirto että kaikki 4 pyörää vetävät yhtäaikaa, eli auto liikkuisi vaikka vain yksi rengas osuisi maahan? onko mahdollistaa rakentaa kaikkiin 4-veto autoihin? itselläni tällähetkellä sellainen neliveto joka vetää vain kahdella (esim. jäällä) vasen etu ja oikea taka sutii, ei paljo nelivedosta hyötyä...
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Napalukot lukittee nevat ja vetarit ja myös etu-kardaani pyörii muttei
    ole kytketty vaihdelaatikkoon..Tekniikan maailmassa oli pari vuotta sitte
    aika iso juttu eri neli-veto järjestelmistä, yritän ettii jos löytäsin mikä numero se oli..mul on omassa keulilla lock-right lukko joka lukitsee
    etupään 100% kun alkaa sutia, eli käytännössä kolme pyörää vetää aina.
    saman voi toki laittaa myös taakse..Käsittääkseni jeep grand cherokeessa
    on systeemi jonka pitäis vetää vaikka vain yksi pyörä sais pitoa,
    joku sähköinen ohjaus...
     

Kerro tästä muillekin!