Lukkoperä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Anonymous, 19.4.2002.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tasauspyörästönhän tunnistaa siitä että molemmat pyörät ilmassa toista pyörää pyöritettäessä toinen pyörii eri suuntaan. Lukkoperässä pyörivät samaan suuntaan ja kardaani pyörii jos vaihde on vapaalla. Mites jos vaihteen ollessa vapaalla kardaani pyörii ja vaihteen ollessa P-asennossa pyörivät renkaat eri suuntaan, mutta pyrittämiseen tarvittava voima on reilusti suurempi? Onko kyseessä joku luistonrajoitinsysteemi?
     
  2. V6

    V6 Gearhead

    Mulla ainakin pyörii renkaat eri suuntaan vaikka on lukko (levylukko).
    Aikaisemmin oli ns. palalukko ja renkaat pyöri samaan suuntaan.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Esim. Moparin limited-slip lukon kuntotarkistus: molemmat takarenkaat ilmassa, kardaani lukittu (automaatilla P, manuaalilla vaihde päällä) jos et pysty ilman todella suurta voimaa käsin pyörittämään kumpaakaan rengasta on lukko toimintakunnossa. Jos pyörii, on lukon kitkalevyt kuluneet loppuun eikä lukko enää pidä.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Niin tuo lukkoperän kuluminen. Käsitykseni mukaan oman autoni perä (ei alkuper) on ollut jollain lukolla varustettu, mutta ei se ainakaan lumihangesta lähdettäessä kovin lukolliselta vaikuta, vain toinen sutii. Tuttuni taas väittää, että hänen autossa on lukkoperä, vaikka se kuopii vain toisella pyörällä lumesta lähdettäessä (vauhdissa esim mutkassa kuitenkin molemmat sutii todella helposti kun on vähänkin vauhtia). Voiko tuttuni autossa siis olla joku erikoinen lukkoperä vai onko se vain kulunut??? Kuinka "paljon" nuo lukot yleensä (jenkeissä) kuluu ts ovatko ne aivan yleistä kulutustavaraa? Onko niiden kitkapintojen tms vaihtaminen kovinkin vaativaa ja ovatko ne kalliita, noin yleisesti?
     
  5. datsunpower

    datsunpower 1st gear

    jos lumella jäpöstää vain toisella nih ei varmasti oo minkään valtakunnan lukkoo. Kaikki autot lyöpi kahtapuolta kun vaan saa vähän vauhtia.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Höpöhöpö. Omassa camaronromussa oli limited slip (murikka on ollut kädessä) ja silti jämähti hankeen vain toinen pyörä sutien. Eli kyllä, lukko oli kulunut paska, mutta lukko kumminkin. Jos takapyörien antoi pysähtyä, ja löi sen jälkeen hangella tai soralla lämän tiskiin, niin joskus harvoin molemmat pyörät sutivat.
     
  7. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    limited slip on vähän eriasia kuin kunnon lukko. ja jos se vielä oli kulunut niin varmaan sutii se pyörä ku helpommin pyörii. tosin sladitettaessa sutii molemmat vaikkei lukkoa oiskaan.
    mulla on A.T.B. lukko eli ratastyyppinen quaifen lukko, ei kuluvia levyjä vaan samaan tapaan kuin nelivetojen keskidiffi eli ns torsen-tyyppinen. sporttiautosta 1227€ ja takuulla suddaa kahella renkaalla missävaan. samaa käytetään formula ykkösissä, niin ne mainostaa.
     
  8. datsunpower

    datsunpower 1st gear

    Just näe!!!!
     

Kerro tästä muillekin!