Lumina.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja softail, 14.11.2005.

  1. Chevy95

    Chevy95 1st gear

    Kuskin oven saranatapit hakusessa. Lumina LS -95.
    Mies putsasi saranoita ja hiukan paremmin toimii ovi nyt, mutta luulen, että kohta taas narisee ja klonksuu ovi.
    Jos säät sallii, viikonloppuna olis alapallonivel- ja raidetangon pää-remppaa tiedossa.
     
  2. woland

    woland 3rd gear

    Tappeja ei vissiin oikein löydy Luminaan, mutta onneksi ei tarviikkaan. Siellä saranan ja tapin välissä on semmonen hela joka kuluu väljäksi. Sorvaat (sorvautat niinkuin allekirjoittanut) uudet helat sinne väliin niin on parempi kuin uus :)

    Multa saat ilmaseksi (jos vaan löydän jostain) väljät saranat joihin voit tehä rempan niin ei tarvi irrottaa edes ovea. Ite ostin koskiselta väljät saranat, jotka remppasin ja sitten vaihdoin ne sitten yks kerrallaan. Rälläkällä tapin pää auki->vasaralla tappi ulos kasaus pistehitsillä.


    Mulla on muuten myös kokonainen konevikainen 95 lumina, jonka sais hakea pois, jos velipoika ei sitä huoli. Oon vähän kusessa sen kanssa joten ei todella oo kallis.
     
  3. sulo200

    sulo200 1st gear

    luminan paino tarra

    Mistä löytyisi chevy luminan paino tarra.
    ovi pilareissa ei ollut tarroja .voisko joku kattoa omasta missä se on .
    katsastus mies haluaisi tietää painoja.
     
  4. Lerssi

    Lerssi Gearhead

    mulla ois rutattu 97 lumina jossa ehjä tekniikka.
    konevikasen ja lytty auton ku yhdistää ni saa yhen hyvän :D
     
  5. fishingpt

    fishingpt 1st gear

    Re: luminan paino tarra

    Omassani (-97) on GM:n tarra kuskin ovessa.
     
  6. sulo200

    sulo200 1st gear

    omassa on pilarissa tarran jäljet.tätyy kysellä maahantuojalta.
     
  7. woland

    woland 3rd gear

    No haeppa itelles multa ehjä kori :) Ei oo kallis. Ruma, mutta toimii. Koneen johtosarja muuten muuttuu 95-96 välillä siten että joutuu vähän jumppaamaan.
     
  8. heavy duty

    heavy duty 1st gear

    Sattuman kautta tuli ostettua -95 Lumina. Muutama kysymys, jos vaikka joku viisaampi osais vastata. Autossa on sellanen probleema, että nykii lämpösenä. Kylmänä toimii kuin junan vessa ja käy niin tasaseen että. Autoon on vaihdettu aiemman omistajan toimesta vikaa etsiessä mm. tulpat, johdot, syt.yksikkö, puolat, bensansuodatin, Map.
    Itse tuota pikaisesti kurkkasin, niin oonko mä sokea vai tyhmä, kun en MAF:ia löydä mistään?? Ilmanputsarilta menee suoraan putki kaasuläpälle, ei Maffia välissä, ainoastaan lämpötilatunnistin. Vai, olisko jollain villiä veikkausta mistä vikaa lähtis hakemaan?
     
  9. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Vähän samaa on minunkin autossa, kevyessä vedätyksessä (ylämäkeen tasaisella nopeudella) joskus vähän nykii. Samoin muutaman kerran tyhjäkäynti on vähän aaltoillut ja kahdesti on sammunutkin tyhjäkäynnillä. PCV-venttiilin olen vasta vaihtanut ja polttoainesuodatin odottelee vaihtoa, tulpat muistaakseni on aika tuoreet. Ruiskutusjärjestelmän puhdistusaineen heitin tankkiin joku aika sitten.

    Ei niin paljon haittaa tuo että olisin isommin lähtenyt osia vaihtelemaan, jos joskus yltyy jatkuvaksi viaksi niin täytyy viedä pajalle. Mutta jos hyviä ehdotuksia on vian lähteeksi, niin täälläkin otetaan vastaan.
     
  10. ktech

    ktech 3rd gear

    läheskään kaikissa ruiskukoneissa ei ole ilmamassamittaria vaan niitten tilalla on MAP ja yleensä myös imuilman lämpötilatunnistin.

    tuon lämpötilatunnistimen voi testata yksinkertaisesti siten että lämmittää ja viilentää sitä ja yleismittarilla mittailee vastusta. jos vastus ei muutu niin rikki on, selittäisi myös miksi kone käy kylmänä paremmin.
     
  11. heavy duty

    heavy duty 1st gear

    Outo on nykimisilmiö. Autosta on nyt tarkastettu seuraavat anturit, kaikki toimii kuten pitää: MAT. TPS. IAC. EGR. MAP.
    Ja siis tulpat on uudet( Delco ), tulpanjohdot, puolat, sytytysyksikkö uudet. Ilmanputsari ja öljytkin vaihdettu. Edelleen, kylmänä toimii tosi nätisti, kulkee hyvin. Lämmetessään rupeaa nykimään kiihdyttäsessä, kuin pätkisi 1-2 pyttyä. Nykiminen pahenee jos runttaa kaasun pohjaan, kuin tukehtuisi. Kohtuuhyvin saa kiihtymään kun annostelee kaasua toodella varovasti, ihan pintakaasulla. Gasoa tuntuu vievän kohtuu paljon.
    On taas sellanen probleema, että viinakaupan lahjakortti sille joka keksii vinkata missä vika!
     
  12. Make500

    Make500 Gearhead

    Oliskohan se surullisen kuuluisa imusarjan tiiviste pettäny.. :-?
     
  13. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Minulla tuo nykiminen ilmenee oikeastaan yleisimmin tasanopeudella ylämäkeen ajaessa ja justiinsa hoksasin että se nykii ainoastaan kun turbiinin lukko on päällä. Aavistuksen lisää kun painaa kaasua niin että lukko aukeaa, loppuu nykiminenkin siihen. Täsyskaasukiihdytyksesssä joskus nykii hiukan myös, mutta ei kovin paljon. Voi tietysti olla imusarjan tiivistekin, mutta muita oireita ei ainakaan vielä ole havaittavissa.

    Toinen (vai sama?) vaiva on sitten tyhjäkäynnin aaltoilu, mitä esiintyy hyvin harvoin.
     
  14. heavy duty

    heavy duty 1st gear

    Niin, en muistanu mainita, että tossa on vaihdettu tehdaskorjattu kone vuonna 2008, jolla ajettu n, 120tkm. Lie imusarjativariongelma korjattu tuossa? Mitään siihen viittaavia muita oireita ei ole ainakaan.
     
  15. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Re:

    Tämän perusteella ajellut 95:llä. Mutta tuo lupaa vain 2006 lähtien (tosin ei tietenkään poissulje etteikö vanhempiinkin voisi käydä): http://www.e10bensiini.fi/e10-bensiinin ... chevrolet/

    Tuli vain mieleen, että kun tuo nykiminen on ikäänkuin pikkuhiljaa "hiipinyt" ensin havaitsemiskyynnyksen yli ja kohta jo ärsytyskynnyksenkin, niin voisiko olla alkoholilla osuutta asiaan?

    Taidan vaihtaa nyt 98:iin, mutta jos jotain pysyvää vahinkoa on tullut, niin eipä se tietenkään välttämättä eneää auta. Muutaman satunnaisen tankillisen kun olen 98 ajanut niin en mitään eroa ole takapuolituntumalla havainnut kulkuun, kulutukseen tai nykimiseen.
     
  16. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

  17. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Sain viimein aikaiseksi vaihtaa tulpat ja johdot. Loppui nykiminen siihen. Samoin vaihdoin termostaatin. Aiemmin lämpömittari huiteli kylmemmillä ilmoilla siinä ihan alareunan tuntumassa, nyt aikalailla keskellä asteikkoa. Termostaatin aukeamisen ja sulkeutumisenkin näkee mittarista.

    Keittelin ennen asennusta uuden ja vanhan termostaatin kattilassa. Uusi meni kiinni kun vesi jäähtyi 81°C:een, vanha vasta n. 60°C:ssa.

    Alustan kolinat kun saisi pois vielä, niin tuollahan ajelisi ihan mielikseen. Mutta kun ei katsastusmieskään löytänyt syyllistä, niin antaa kolista.
     
  18. impala67

    impala67 Double Gearhead

    vakaajien kumit usein kolisee vain kuorman alla, testaa niitä, eli nostele vaikka varovasti tunkilla niiden alta. kolina ei menoa haittaa, mutta voi olla pidemmän päälle ärsyttävää.
     
  19. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Kiitos vinkistä, pitääpä tsekata. Eniten kolajaa kun esim. risteyksessä kurvaa oikealle. Toki epätasaisella alustalla suoraankin ajaessa.
     
  20. Rivieraruisaaja

    Rivieraruisaaja 1st gear

    Onkos kukaan uskaltanut hankkia Lumppuunsa semmoista e85-muutossarjaa? Vähän kiinnostaisi että miten se mahtaisi pärjätä viinan kanssa?
     

Kerro tästä muillekin!