Lumina.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja softail, 14.11.2005.

  1. Detroit steel

    Detroit steel 1st gear

    ^Jaa niin ja sitten tyhmä kysymys: vaatiiko tuollanen noin "uusi" auto tuon EGR:n toimivana jollei sitä deletoi moottorinohjauksesta vai välttääkö heittää EGR:n pois ja laittaa latan tilkkeeksi kun ei tuosta näy vikavalokaan syttyvän.

    Elekää vastatko että kokeile, nyt on niin mukava lämmitellä mökkiä ja juoda olutta.
     
  2. Moparwhore

    Moparwhore 1st gear

    Itelläni oli lumina joskus 6 vuotta takaperin käyttiksenä. Siitä "suli" yläpään tiivisteet 179tkm kohdalla. Onko muille käyny vastaavaa? Muuten ihan hyvä auto, ainoa vaan että oli kankea kääntymään, niinkuin etuvetojenkit yleensä
     
  3. Bruno59

    Bruno59 2nd gear

    Luminan ominaisuus, on tarkka että jäähdytys pelaa kunnolla. Ei huolta jos pitää järjestelmän kunnossa ja seuraa lämmöt
     
  4. Detroit steel

    Detroit steel 1st gear

    Yksinkirjoittelu jatkuu...puutuminen alkoi taas ja katoin EGR:n. Oli paskanen ja painoin venttiilin pohjaan niin sinne jäi.
    Vaihdoin tilalle Delphin EGR:n ja pelas pitkään ihan kauniisti.
    Tän päivän reissulla alko taas ihan samanlainen puutuminen kun aikasemmin.

    Nyt alkaa olla takki tyhjä että mitä vittua...ihmetyttää kanssa tuo että vaikka EGR:lle tekis mitä vaan niin vikavalo ei syty.
     
  5. Bruno59

    Bruno59 2nd gear

    Mites putket siellä voi olla shaissea yritä puhdistaa, juu toi ihmetyttää miksi ei valo pala, voi johtua jhtosarjan liitoksista (myös tuo vikatoiminto).
    Tarkista kaikki varsinkin EGR liitokset, solenoidi pitäis olla siellä alipaineletkun päässä sen liitokset ja WD-40(vähän) kaikkiin sähköihin.

    tsemppiä kuitenkin
     
  6. Detroit steel

    Detroit steel 1st gear

    Mitä alipaineletkun päässä olevaa solenoidia tarkoitat? Kun tuohon EGR:ään ei tule muuta kuin sähköä ja pakokaasua.
     
  7. Bruno59

    Bruno59 2nd gear

    Jep niinhän se onkin pelkkät sähköt luulin että samassa paketissa, eikös se solenoidi ole imusarjan sivussa about keskellä tulipellin puolella siinä sitten se alipaineletku
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mistäs vaihdevaijeri mahtaa olla pettäny kun kepistä saa parkkilukosta lukkoykköseen mutta toisinpäin pitää laittaa lootan päältä :rotfl: .
     
  9. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    taitaa liikkua kuorineen .
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Sihteerin puolelta oli ulkokuori lähteny irti, nyy liimattu ja varmistettu parilla ruuvilla. Mukavaa ulkojumppaa ja tietenkin ekana pakkaspäivänä ton piti laueta :rotfl: .
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Millanen ajonesto näissä on? Emännän hylsy ei lähe käymään, startti kyllä pyörittää perkeleesti. Vaihdoin toisen akukengän, ajoin kotiin ja enää ei lähe tulille :mad: . Mikähän taas hajos?
     
  12. Jza

    Jza Double Gearhead

    Eikös GM:n ajonestona toimi aika usein bensapumppu? :lol:
     
  13. Bruno59

    Bruno59 2nd gear

    Kyllä se on toi avaimessa oleva satiainen, se näissä on shaissea, kun virrat on akulta irroitettu voi jäädä toimimattomaan tilaan.
    yksi konsti on laittaa virrat avaimella "normi" ajoasentoon Älä starttaa ! ja anna olla yli10 minuuttia, virrat pois (älä ota avainta pois) ja toivo että starttaa

    Mut tosi taitaa olla näistä ememmän kuskille kuin rofelle harmia ;)
     
  14. Detroit steel

    Detroit steel 1st gear

    Yleensä oireilee ensin polttamalla "SECURITY"-valoa mittaristossa kun avaimen vastuspelletti alkaa olla kulahtanut. Jos sulla on toinen avain niin sillä tai jos edellä oleva ei auta ja jos kiinni tuosta niin avainta halvempi pysyväisratkaisu on rattiputken alta muovia pois ja keltainen yksinäisen oloinen johto virtalukolle menossa ja tulossa laittaen poikki ja yhdistäen soppelilla vastuksella. Voi olla että nyt menee nollat ja pilkut sekasin kun on muistin varassa tämä mutta 500 ohmia-1,5 kilo-ohmia suurempaa mitä yleismittari näyttää vastuspelletille vois ensin koittaa.
    Olikos noissa jotain vuosimallieroja kun <-96 starttaa mutta bensapumppu ei pyöri ja -97> lakkaa starttaamasta kokonaan. Näin ainakin noissa joita mieleen tulee.
     
  15. Bruno59

    Bruno59 2nd gear

    Jos sulla on toinen avain testaappa sillä, jos ei niin yritä putsata sitä saddaria siinä avaimessa WD 40, CRC
     
  16. Detroit steel

    Detroit steel 1st gear

    Joku muu puhdistusaine jo pelkälle avaimelle, jos sitä haluaa putsata. Nuita aineita tipan murto-osa virtalukkoon niin alkaa ongelmat. Tota avainta ei voi pitää edes työhousujen taskussa jos tekee vähänkään liukkaita töitä.
     
  17. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Koitin jo toisella avaimella eikä auttanut. Ettei olis vain toi bensapumppu kun hylsy oli tankin vaihdossa ja sen jälkeen ne ei saanu käymään kun pumpusta oli kuulemma menny joku muovinkappale rikki. Korjaus oli näköjään joku viikon kestävä patentti.
    Hylsy on -98 pitäisko startata ollenkaan jos avaimen haistelija on rikki?
     
  18. Detroit steel

    Detroit steel 1st gear

    Jos mulle tulisi tuollainen niin laittasin ensin huikkabensalla sen verran käymään jotta näkisin palaako "SECURITY"-valo auton käydessä. Tosin jos toinen avain selvästi "vara-avain" niin homma selvä ja tankki pois.
    Voihan ne avainten vastuspelletit mitata että onko yhtään samaan suuntaan. Kovin ei ole ronkelia, 1KOhmi ei välttämättä meinaa vielä mitään, jos nyt muistan pilkut ja nollat oikein.
     
  19. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kävin pistämässä paskan lataukseen ja koitin startata ja se pärähti käymään :rotfl: ihme härveli.
     
  20. turismo

    turismo 1st gear

Kerro tästä muillekin!