Luotettava välittäjä hakusessa USA:sta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja BigOJS, 18.10.2009.

  1. pervolet

    pervolet 2nd gear

    Täältä vahva suositus arskazonelle (palosen veljekset). Itse ehdottelin graigslististä vaikka minkälaista kulkinetta mutta about kaikki osoittautui aivan muuksi kuin piti olla. Sitten Jarmo löysi 66 2d HT isolohko Impalan, jonka sitten ostin. Yhteydenpito täysi kymppi, kuvia ja videota tuli todella paljon. Seuraavaksi sitten emännälle Mustang, arskazonen kautta.
     
  2. Iso T

    Iso T Gearhead

    Johannes Annttoselle täältäkin kiitosta. Homma toimi todella hyvin ja tuli juuri sitä mitä pitikin. Kontissa oli Oldsmobile 98 4d Ht -66 mallinen kulkinen :D
     
  3. rane58

    rane58 Double Gearhead

    -Kuveja! 8)
     
  4. Iso T

    Iso T Gearhead

    Ei pysty kuvia linkittää tänne. Ei ole ollu tarvetta kuva palvelimille :-?
     
  5. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Dodii! Johannes Anttonen toimi mulla(kin) välittäjänä kun sattumalta siitä lähes hänen kotinurkiltaan sattui Craigslistin kautta silmiin '70 Buick GS. Samassa yhteydessä, maalis-huhtikuun taitteessa, oli siinä suunnalla tarjolla ollut myös ihan mielenkiintoinen Olds 442, mutta kun siitä lähdettiin utelemaan, niin se olikin jo myyty. Buick sen sijaan oli edelleen myynnissä ja vaikka Craigslistin ilmoituksessa oli autosta vain yksi hyvin rupinen valokuva eikä siten Johanneksellakaan ollut vissiin odotukset korkealla, niin todellisuus yllätti positiiviseen suuntaan.

    Yhteydenpito erittäin hyvää Johanneksella, samaten valokuvien määrä todella loistava - ensimmäisen tsekkauskerran jälkeen taisi postilaatikkoon tupsahtaa noin 50 valokuvaa. Ja duunia tehtiin paikan päälläkin, kun koneesta tutkittiin alkuperäisyyden varmistamikseksi numeroita.

    Kaupan hieronta meni sekin sujuvasti, Johannes heitti heti kärkeen ajatuksiaan miten kannattanee lähteä tinkaamaan - ja istumalihastuntumalla järkevistä summista puhuttiin. Eipä niissä ollut lopulta myyjälläkään hirveästi nokan koputtamista ja pirssi löysi nopeasti uuden omistajan.

    Kun auto oli Johanneksella pihassa, niin kuvia tuli vielä lisää iso läjä. Kaikenkaikkiaan kuvia tuli mulle s-postiin pitkälle toista sataa kappaletta ja loppuvaiheessa prosessia vielä Youtuben kautta läjä videoita. Mitäpä tuosta voisi sanoa, paitsi että aivan ensiluokkaisesti tää perus kauppa- ja välitystoiminta meni!

    Kuitenkaan koko prosessi ei mennyt ihan niinkuin Strömsössä, ja henkisesti olin varautunutkin tähän kyllä että kv-hankinnoissa voi joskus mennä jotain ns. vikaan. Ennen laivausta tuumin, että sekä jarrut, että vaihdeloota voisi olla hyvä laittaa kuosiin - ensin laitettiin tai piti laittaa jarrut, mutta siinä yhteydessä kävi käpy ja ilmeisesti remppamies teki Johannekselle oharit eikä tehnyt loppujen lopuksi juuri mitään vaikka aikaa paloi toista kuukautta. Kun totuus selvisi, niin Johannes otti auton takaisin pihalleen ja hoiti mallikkaasti jarrut itse kuosiin. Kun jarrut oli paketissa, niin vaihdelaatikon sisukset sen sijaan saatiin uusittua päivässä-parissa ja sitä kautta auto kohti satamaa.

    Kun pirssiä pääsin loppujen lopuksi syyskuun lopulla nyt hakemaan, niin pieni ikävä yllätys odotti: jossain vaiheessa rahtausta oli kuskin ovesta lasi kellahtanut takakenoon ja koko etuoven avausmekanismi jumissa, eikä mukana olleilla vermeillä (eikä siinä v*tullisessa ja kylmässä sivutuulessa) saanut asialle tehtyä mitään. Joten uusi akku paikoilleen, öljyjen ja nesteiden tsekkaus ja kone tulille ... nyt Buick makoilee kotosalla, parkkihallissa ja pientä neppailua edessä, niin voi vielä ehtiä tän vuoden puolella rekisteröimään.

    Summa summarum: suositteluni Johannekselle; ei välttämättä ollut helpoin case eikä meikäläinen ole välttämättä hänellekään helpoin asiakas ( :lol: ), mutta kaveri veti kyllä kunnialla homman pakettiin. Vaikkei kaikki mennytkään niinkuin suunnitteli, niin enpä voi moittia - minkäs teet, jos joku jättää tekemättä luvatut asiat.

    Mainittakoon samassa yhteydessä Jusulle Kotkan suuntaan kiitokset - loppujen lopuksi hoidin itse tullauksen ihan aikataulusyistä, mutta Jusu silti auttoi meikäläistä ymmärtämään satamassa tapahtuvia kuvioita ja täytteli tullausilmoituspaperitkin valmiiksi. Näistä massiivinen kiitos!

    Ja itse Buick, alla yksi kuvista jonka Johannes lähetti alkukesän tienoilla:

    [​IMG]
     
  6. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Hieno buikki ja kiitos kiitoksista vaikka tällä kertaa ei avaimet käteen palvelu onnistunutkaan.
     
  7. poikelin

    poikelin Gearhead

    Anttoselle suositukset täältä. Hoiti sen puolen hommat ebay ostoksesta mallikkaasti.

    Samoin täytyy kehua Haminan tullia. Tein koko tullaushomman itse. Kun soitin ja utelin käytäntöjä niin itse pyysivät käymään vaan paikalla "niin täytetään se lomake sitten yhdessä" eli pirun hyvää palvelua. Museoautona tuli eikä tullia siis. Ne muuten kuvaavat usein autot ennen kuin tullista pääsee lähtemään pois.
     
  8. vtoni

    vtoni 3rd gear

    Täältä suositukset Alpine Traden Petrille, vaikuttaa nykyään Seattlen kulmilla. Auto oli semmoinen kuin pitikin ja homma hoitui luotettavasti.
     
  9. Mac

    Mac Gearhead

    Omaltakin osalta taas kiitoksen Johannekselle.
    Homma pelasi jälleen kuin junan vessa.
     
  10. Deluxe

    Deluxe Gearhead

    Löytyykö Portlandin seudulta ketään, joka voisi käydä katsomassa autoa? Alpine Trade ei kerkiä tällä hetkellä.
     
  11. RS23V0E

    RS23V0E 2nd gear

    Ebodycab hoiti jälleen homman. Monesko kerta - en edes muista.
     
  12. 360fourbarrel

    360fourbarrel 3rd gear

    Mitä sieltä nyt tuli?
     
  13. tapnie

    tapnie 2nd gear

    Multa menee erittäin vahvat suositukset arskazonelle. Ensimmäistä kertaa tuotan autoa rapakon toiselta puolelta ja näistä henkilöistä jäi erittäin asiallinen ja luotettava kuva. Yhteydenpito 110% sekä kuvia,videota ja vinkkejä sateli koko etsinnän ajan. Itse vaan siirtelin tarvittavan määrän taaloja jotta tuleva projekti saatiin hommattua. Kiitokset vielä palvelusta, nyt vaan odotellaan että saapuu tallin täytettä elokuussa.
     
  14. kotr

    kotr 3rd gear

    Askazonen kautta tuli minulle auto ja kaikki sujui kuin tanssi!! Heput osaa hommansa ja ovat avulijaita!
     
  15. tapnie

    tapnie 2nd gear

    Auto saapui vihdoinkin omaan talliin työn alle. Kontti kun saapui Suomeen, niin viikon päästä oli auto jo tallissa ja viranomaisten muodollisuudet hoidettu. Tarkemmassa tutkiskelussa oli mukava huomata että auton ruostehommat tulee olemaan hyvin pienet. Kiitokset vielä Arskazone! Tästä varmaan sitten lisää vähän myöhemmin eri osiossa.

    [​IMG]
     
  16. 79delta

    79delta Gearhead

    Rays Automotive, erittäin luotettava.
    Toista autoa saman firman kautta odottamassa, ensimmäinen saapui hyvin,
    oli juuri niin huono kuin myyjä vannoi sen olevan :poff:
    toinen "rottelo" :wink: tosiaan tuloillaan, vielä tosin Usa:ssa :odroll:
    Itse olen kummatkin autot etsinyt ja pyytänyt Ramia hoitamaan kaupat :D
    Iso KIITOS Ramille ja Jusulle.
     
  17. A-Bodycuda

    A-Bodycuda 3rd gear

    Luotettava välittäjä\katsoja mahdollisimman läheltä paikkaa new jersey?
     
  18. A-Bodycuda

    A-Bodycuda 3rd gear

    Eikö löydy new jerseyn suunnalta auton tsekkaajaa?
     
  19. 79delta

    79delta Gearhead

    Itselle tuli yksi auto New Jerseystä RaysAutomotiven kautta, välimatkaa tuonne Timmonsvilleen on kyllä jonkinverran ja auton katsomisesta en tiedä.?. Ramille soittamallahan se selviää.
    :odroll:
     
  20. A-Bodycuda

    A-Bodycuda 3rd gear

    Yksi firma lupasi jo mahdollisesti käydä tutkimassa auton. mut jos ei jostainsyystä niiltä onnistu niin täytyypä kysästä tuolta.
     

Kerro tästä muillekin!