Luotettava välittäjä hakusessa USA:sta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja BigOJS, 18.10.2009.

  1. Tweety-81

    Tweety-81 Gearhead

    Jaa, mä kun olin ajatellut tän homman enemmän sijoituksena itseeni...
     
    juko7 tykkää tästä.
  2. matti R

    matti R 3rd gear

    Ei kai kukaan selväjärkinen tähänkään mennessä ole sieltä vanhaa V8-jenkkiä tuonut. Vähän hullu tässä harrastuksessa pitää olla.
     
    tero79, karra, Lowry ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Nukkuva trollercam ilmeisesti heräsi talviunilta.
     
  4. Chevette

    Chevette 3rd gear

    Joo ja hänen toivomansa sähköihme hyytyy pakkaseen puolen luvatun ajomatkan jälkeen vaikka kuinka esilämmittäisi.Todettakoon että v8 jenkilläkin luvattu ajomatka jää lyhyemmäksi jos nilkka saa krampin ja oikenee :)
    Se ei tule yllätyksenä ja yleensä aiheuttaa tyytyväisen virneen
     
    jarkko359, tero79, Kustom STW ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. redneck1

    redneck1 Gearhead

    En näe mitään ongelmaa, että ajaisin polttomoottorilla elämäni onnellisesti loppuun asti.

    Kyllä amerikasta tulee vielä satoja, korjaan tuhansia amerikanrautoja ja jenkkejä maahan ihan sillä tavallisella polttomoottorilla.
     
    jarkko359, tero79, Isamu ja 1 muu tykkäävät tästä.
  6. Isamu

    Isamu 3rd gear

    Trollercam näemmä jaksaa aina puskea uutta nimimerkkiä
     
    Kustom STW ja juko7 tykkäävät tästä.
  7. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    ...kaarnen jälkeläisiä.
     
    juko7 tykkää tästä.
  8. f34

    f34 Double Gearhead

    Trollercam on edesmenneen Kaarnen ja hänen omaishoitajana toimineen siskonsa lapsi
     
    juko7 tykkää tästä.
  9. litres

    litres Gearhead

    Make K Enterprises LLC mikäs firma tämä on? onko tiatoo?
     
  10. tero79

    tero79 3rd gear

    Jaahas! Tämäkin laulu lähti tän kaverin osalta soimaan.. Oli odotettavissa..
     
  11. Chevette

    Chevette 3rd gear

    Ei sieltä niin vain lähde mitään jos kontissa tulee,kyllä jos sovittu ja maksettu osat niin pitäisi samalla kyydillä tulla.Olen niin tyytyväinen kun 2 autoa tullu että kaikki osat ym mitä tilattu auton kyydissä.Aikataulut eläneet mutta kummallakaan ei ollu kiire niin ei haitannu,eka tuli nopeammin ni tuli kiire saada muut hommat valmiiksi.Varaosa-auto lähdössä joskus mutta tulee kun tulee,kaverit vastailee viesteihin /puhelimeen jos jotain kysyttävää
     
  12. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Hieman tarinaa taas tästä välitystoiminnasta USA:sta Suomeen.

    Ostin välittäjän X kautta auton viime vuoden heinäkuun lopussa Georgiasta ja se tuli Hämeenlinnaan marraskuun puolivälissä.
    Kaikki meni ihan ok, tavara ja rahat liikkui jouhevasti.
    Maksut laittelen aina pikana Atlantin taa jolloin ne oli perillä alle vuorokaudessa, eikä siellä pääsä tarvi ventata rahoja saatikka tehdä reissuja omaan piikkiin.
    Bensat ja vaivat myös maksan aina, vaikkei kauppoja syntyiskään.
    Myös suuren maan haasteet ymmärrän eikä mulla ole tapana päivittäin/viikoittain kysellä ostamieni autojen liikkeistä, vaan mulle riittää tieto milloin ne on maasta lähteneet.
    Mielestäni tuo on reilu peli kun moni siellä tekee hommia muun työn ohessa ja haku/katsominen vie usein koko työpäivän.

    Ostamani auton matka kulki auton myyjältä Etelä-Georgiasta suoraan NY satamaan kontitettavaksi, ja sieltä tänne Suomeen.
    Kaikki meni sujuvasti kuten aiempienkin autojeni hankinnoissa, mitä nyt auton papereita piti pyydellä erikseen, jotta auto saatiin tullattua Hämeenlinnassa ja vaikka ostin palvelun tältä kyseiseltä välittäjältä X nyt ekaa kertaa.

    Mulla oli ajatuksena saada auton mukana myös varaosia jouta tiesin siihen tarvitsevani;
    Vm. -66 lepakko-ohjauspyörä rattiputkineen, puskurin ja sisustanosat, uusi matto ja uudet 20” ratrodvanteet, koska niiden lentorahdit oli aika rouheat ja autosta puuttuneet osat usein laitetaan mukaan autoon, varsinkin kun se odotti satamaanvientiä ja kontitusta muutamia viikkoja. Noi 1.gen Toronadon osat ei ole niitä helpoimpia löytää kun jäkktuotantoa ei juurikaan ole, mutta sain kuin sainkin haalittua kaiken tarvittavan kasaan + uudet vanteet ja maton joulukuun loppuun mennessä tälle välittäjälle X toilitettuina, koska yhdellä harrastajatutulla oli sieltä sopivasti auto lähdössä, heti tammikuun alussa, samaisen välittäjän X toimesta ja tavarat kulkis myös sen kyydissä, kun kerran autossa reilusti vapaata tilaa oli, ja kuten välittäjän kanssa myös sovittiin.

    Osat tuli neljästä eri paikasta seurantanumeroineen ja niiden saapumista sovittelin välittäjän aikataukujen mukaisiksi ja seurantanumerot annoin ja paketit liikkui ja ne kaikki välittäjä myös kuittas viestillä vastaanotetuiksi.
    Matto saapui välittäjälle 18.11. Puskurin ja sisustanosat 22.11. Rattiakseli ja ratti 8.12. Ja ne Detroit Steel Wheelsin 20” vanteet 27.12.
    Välittäjä laitteli kuvat osista autoon pakattuna 30.1.2022, sitten ja ei muuta kuin shippausta odottelemaan, sehän oli juuri suunniteltu tapahtuvaksi.
    Asia hieman venyi, ei huolta.
    Kuukausilla.

    Huhtikuun alussa 7.4. Tuli tieto että kaikki minun auton kyydissä olleet osat on varastettu viimeistä nippeliä myöten auton matkalla välittäjän hoteista NY sataman kontituspaikalle.
    Asian luvattiin hoituvan ja vakuutusyhtiötä varten tarvitaan luettelo ja kuitit osista ja niiden arvosta.
    Varkaus kyllä korvataan. Se on varmaa, joten huoli pois.
    Toimitinkin tavaralistauksen kuvineen jo saman päivän aikana.

    Parin päivän päästä 10.4 sain tiedon että asia on vakuutusyhtiön käsittelyssä.

    21.4. Sain tiedon että asiaa käsitellään rahtifirmassa ja vakuutusyhtiössä yhä, ja laitoin takaisin että ymmärrän että suuressa maassa asiat ei etene aina nopeasti.

    Toukokuussa 9.5. Kysyin itse suoraan välittäjältä että missä asia suhteen mennään ja vastaus tuli heti että korvausvaade on lähetetty ja siihen oli viikkoa sitten pyydetty lisäselvityksiä ja jotka välittäjä oli myös sinne lähettänyt. Mitään kielteistä ei ollut vakuutusyhtiöltä tullut.

    Tässä kuussa 2.7. Laittelin kyselyä kun oli jo kuukausia edellisestä kyselystä kulunut niin vastaus tuli reilun viikon päästä 10.7. että vakuutus kattaa pelkän auton ja korvauksia ei makseta.
    Kysyin sitten että kai rahtifirmalla joku vastuu asiassa on kun kerran rahtiin pakatut osat on heidän hoteistaan pöllitty (ilm. kuljettajan myötävaikutuksella/avustuksella),
    niin vastaus 10.7. oli että osat ei olleet rahtikirjassa, vain auto… koska silloin rahtikustannukset on halvemmat…

    Perkele. Näähän on ihan perusasioita jo maallikollekin ja asiakkaan kustannuksella nyt kikkailtiin alemmilla rahtikustannuksilla ja halvimmalla/kelvottomimmalla rahtifirmalla. Ja se pahin skenaario tapahtui.

    Vastasin tähän heti ihan asiallisesti, että mun tavoite asiakkaana tässä oli säästää se kallis lentorahti, rahdata isot tavarat meriteitse ja vaivasta ja shippauksesta maksan aina käyvän hinnan. Ja jos tavarat on lähetetty satamaan ilman rahtiasiakirjoja, asia on sama kuin ne olis voinu ihan hyvin lahjoittaa sille kuskille/rosvolle jo siinä luovutusvaiheessa.

    Tämä olikin sitten viimeinen ko. välittäjän vastaanottama viesti.
    Laitoin hänelle 11.7. vielä viestiä vastuunjakamisesta ja jopa syntyneiden taloudellisten tappioiden jakamisesta, mutta nyt on syvä hiljaisuus. Välittäjä kyllä tietää että viesti on tullut.

    Tää varkauscase on kestänyt nyt reilu nelisen kuukautta ja koko paska näyttää kaatuvan allekirjoittaneen syliin/tappioksi.
    Olen tähän viikkoon asti ollut erittäin ymmärtäväinen ja luottavainen. Tappiot mitataan tuhansissa euroissa ja välittäjä katos kuin ”pieru saharaan” eikä edes lue mun viestejä, joita olen sille lähettänyt tällä viikolla kaksi: yhden silloin 11.7. Ja toisen tänään Whatsapissa.
    Välittäjä pyysi viime syksynä laittelemaan suosituksia tälle forkalle kun kusettajafirmat on synkistäneet rehtien välittäjien mainetta.
    No, tässä niitä nyt sitten tuli ja täydennän tätä riippuen asian etenemisestä.

    Eniten mua tässä hommassa vituttaa raahanmenon lisäksi syntynyt radiohiljaisuus ja mun luottamuksen väärinkäyttö ja se että mä olisin voinu hoitaa tuon välityshomman muutaman muun luottovälittäjän kanssa ja olisin todennäköisesti saanu ne osatkin lopulta nopeammin hyppysiini jo kevättalven aikana, kun kuvittelin tältä kyseiseltä homman hoituvan. Ne osathan makas sen välittäjän hoteissa nelisen kuukautta, ennen kuin ne saatiin sille ”viimeiselle matkalleen”.

    Edit: korjattu päivämäärät.
     
    Muokattu: 15.7.2022
    Seevu ja jarkko359 tykkäävät tästä.
  13. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Tämä osien katoaminen ja varastaminen on ihan iso ongelma tietyillä alueilla ja osavaltioissa.
    Junkyard Dave joka rakentelee Magnumista uutta versiota nelikolla yms puhu tästä. Se joutu vaihtamaan Chrysler diileriä josta tilas osia ihan toiseen osavaltioon, koska n. 60-70% Hellcat yms tilaamista osista varastettiin rahdin aikana.
    Mutta toi on kyllä perseestä ja ihan firman vika, että ovat oikoneet mutkia. Itse laittaisin firman nimen näkyviin.
     
    Seevu, jarkko359, Mr Banner ja 1 muu tykkäävät tästä.
  14. Mr Banner

    Mr Banner 2nd gear

    Nimi esille vaan.Tosin taas kun sitä vaaditaan niin ylläpito potkii tietenkin jengiä ulos,kuten parisen vuotta sitten..
     
    FuryIII '71 ja jarkko359 tykkäävät tästä.
  15. Belmont

    Belmont 1st gear

    Vai möikö välittäjä osat jollekin toiselle, mistä näistä tietää...
     
  16. pantera

    pantera Double Gearhead

    I feel your pain HarriS,
    15v sitten multa varastettiin 68RS camaro, , verkkoaita leikattiin auki ja huussi vetästiin veto-ojan yli tow truckilla hukkapiiloon.
    Onneks hommassa oli mukana trustworthy broker, KK-Car ja Osmo Sikanen jolla oli vakuutus koko lotille.
    Helvetinmoisen veivaamisen (puoli vuotta) jälkeen saatii koko korvaus 26000USD ja after mathinä oskun insurance sanottiin irti.
    Jumalalle kiitos hommassa oli mukana legit broker eikä joku talk is cheap dude.
     
    juko7 ja jarkko359 tykkäävät tästä.
  17. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Osmosta on vain hyviä kokemuksia, tosin se on Virtasalmen poikia niin hommat toimi muinoin ainakin itellä. Tai siis isä hoiti :)
    Mutta firman nimen voi julkaista. Firma ei voi haastaa oikeuteen kunnianloukkauksen yms tiimoilta, koska firmalla ei voi olla kunniaa. Muta henkilöitä ei saa haukkua kusettajaksi, huijaajaksi yms vaikka niillä olisi tuomio oikeudesta siitä....
     
  18. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Ei varmaan saa haukkua, mutta tuskin on kiellettyä todeta oikeudesta olevan tuomio.
     
  19. Kimmo

    Kimmo Gearhead

    Miksi nyt edes pitäisi olla ketään haukkumassa ? Tähän viestiin vaan kirjoittaa, että olen ollut tekemisissä tämän nimisen hepun kanssa, joka tekee työtä tämän nimisessä firmassa. Ei se ole haukkumista, mutta auttaisi meitä muita tekemään omia valintoja shippauksen suhteen.
     
    Seevu tykkää tästä.
  20. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Taas on aikaa kulunut ja reilu pari vkoa sitten ne lukemattomat viestit lopulta luettiin ja mulle vastattiin.
    Lyhyesti: Tässä oli säästetty rahtikuluissa asiakkaan riskillä joka eskaloitui maarahtimatkalla 100%:sti.
    (—> Joten eppäillä soppii että valuutusyhtiöltä tai rahtifirmalta tuskin voi pyytää mitään papereitta matkanneista osista ja siinä lienee perimmäinen syy ajanpeluuseen)
    Välittäjän kertoma tilapäinen persaukisuus estää osallistumisen tappioihin tällä hetkellä. Rahaa on kyllä käsittääkseni hetki sitten ollut mutta ilmeisesti tämän asian hoitaminen ei ole ollut riittävän tärkeää.
    Sovintoesitys lähti 19.7. mutta taas tuli radiohiljaisuus joka jatkuu yhä ja viestit lukematta joka kertoo välittäjän intresseistä asian hoitamiseksi.

    Tämä välittäjä on putkään alalla ollut toimija joka tälläkin hetkellä shippaa autoja Suomeen ja kontitukset tapahtuu NY satamassa mikä kummastuttaa, kun omassa autossakin maavetoa tuli 1000 mailia Georgian eteläreunalta NY asti.
    Herääkin kysymys onko koko hommassa yksi ansaintakeino ottaa autoille hitokseen maarahtia ja laskuttaa se täysimääräisenä asiakkaalta ja samalla käyttää sitä kaikista halvinta rahtifirmaa minimikuluilla ja vakuuksilla, eli ottaa tuossakin kohdassa mukava siivu välistä.
    Koska välityspalkkiohan maksetaan auton ostamisen yhteydessä ja rahdit sitten erikseen kun se saadaan satamaan ja sieltä laivaan lastattua.
    Tämä välistävetoajatus tuli myös siksi että viime vuonna sekä LA ja NY satamista shipatuissa ja siis samana vuonna ostamaissani autoissa merirahtikin on ollut vähintään yhtä suuri (NY jopa suurempi vaikka, siitä vähentää sen maarahdin osuuden), kun halvemmassa tapauksessa laiva kiersi Panaman kautta, toiselta puolelta Amerikan manteretta…
    Mitään erotteluahan tässä casessa ei noista rahtikustannuksista luonnollisestikaan ole minulle asti tullut.

    Tämän viikon lopulla säikeeseen tulee jatkoa.

    Se joko loppuu osaltani tähän teen asiasta täysin julkisen ja kuten välittäjä vihjasi; kuittaan todennäköisesti tappiot ”suolatessani hänen bisneksensä”
    tai armon välittäjä antaa mulle vastauksen joka tyydyttää mua.
    Koska taas viestit on maannu reilu 2 vkoa lukemattomina välittäjän postilaatikossa.
    Eli pallo on nyt Ameriikan mantereella.
     
    Muokattu: 1.8.2022
    isalmela tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!