Maaliruiskun led valo

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja Doorslammers, 25.10.2018.

  1. Doorslammers

    Doorslammers 3rd gear

    Onko kenelläkään kokemusta maaliruiskuun liitettävästä led valosta? Aika hintavia systeemejä näyttää olevan.
    [​IMG]
     
  2. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    jesarilla taskulamppu.
    lamppu 4,90 ja jesarirulla tokmannilla 3,90
     
  3. 401

    401 2nd gear

    Enempi haittaa siitä suoraan tulevasta valosta ku hyötyä..
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  4. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    myös kaiutin olisi kova sana,voi vee näitä markkina miesten keksintöjä.se käsi mikä ruiskua keinuttaa on tärkein tekijä ellei halua lisä syitä miksi maalaaminen ei onnistu.
     
  5. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    En oo mikää maalari. Joskus kokeilin otsalamppua, ei mitään iloa. Kyllä sen valon pitää tulla ihan erisuunnasta mitä itse on, et näkee minkäslaisia valumia sitä tälläkertaa saa aikaseks...
     
  6. aircool

    aircool 3rd gear

    Jos pimeessä maalaat niin voi olla hyväkin,mutta mielummin valo siihen toiseen käteen missä ruisku on.Sivusta tuleva valo näyttää paremmin miten maalipinta"kastuu".
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  7. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Ei ei ja ei, kyllä sen valon pitää tulla katosta ja sitten auton ympäriltä vähän joka suunnasta: lue useampi lamppu, ite oon käyttäny pitkiä loisteputkia metrin välein pystyssä. Sillon näkee hyvin millon on appelsiinipinnalla ja millon kastuu sopivasti, niin osaa lopettaa sen ruiskutuksen ennen valumaa...
     
  8. aircool

    aircool 3rd gear

    Tässä ledi valossa oli ehkä kysymys omista tallimaalauksista.Jos omaan harrastetalliin sijoittaa lamppuja metrin välein,niin mikäpä siinä.Onko se sitten kovin järkevää,jos ei tee niitä maalauksia jatkuvasti.30vuotta leipätyökseni maalannut ja monenlaisissa kopeissa.Niin sen voin sanoa,että sitä valoa ei ole koskaan liikaa.Mutta jos omassa tallissa maalailee satunnaisesti, niin vaikka roikkavalo toisessa kädessä ajaa asiansa.
     
  9. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Ne lamput saa myös kerättyä pois, ei niitä mullakaan tallissa koko ajan ole. Mulla on muutenkin pressulla jaettavissa kahteen osaan ja imu käy öljymontun kautta, jolloin ei jää metallihohtomaalienkaan flaket leijailemaan vaan maali imetään auton alta pihalle.

    Lamput laitan sillon kun maalaan jotakin.

    Tosin nyt en oo pitkään aikaan mitään maalannut.

    Mulla on ruiskuna Sata jet 100 muistaakseni, siihen aikaan kun tuo hankittiin niin ei ledejä ollutkaan, muuten hyvä kolmen tuhannen markan ruisku.
     

Kerro tästä muillekin!