Maaliruiskut

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja Vehje, 26.9.2007.

  1. Gyrus

    Gyrus Gearhead

    Samaan hintaan saa saksan ebaystä ostettua postikuluineen devilbissin flg vitosen.. Ite ostin sieltä ja oon ollu tyytyväinen = surkee maalari muuttui siedettäväks maalariks
     
  2. mikkox9x

    mikkox9x 1st gear

    Hiukan arveluttas lähtä Ebaysta osteleen, kun en ole koskaan mitään sieltä ostellut.
     
  3. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    meille tänne ruovedellekin tuli oikein K kauppa ja hiukan arveluttaa tuo sieltä ostaminen :poff:

    ei vaan, mä ostanu ebaystä useesti ja kaikki pelannu ku buicki!
    kyl jos uutta tavaraa ostaa ja maksaa pay palilla, myyjällä hyvät suositukset
    niin on lähes mahdotonta pettyä ja kun ei puhuta kuitenkaan tuhansista euroista.
     
  4. typewriter

    typewriter 3rd gear

  5. mikkox9x

    mikkox9x 1st gear

    Tuo devilbiss flg 5 ei taida olla HVLP ruisku? Onko tuo nyt sitten niin erinomainen verrattuna vaikka tuohon Asturomeciin, että kannattaa ottaa?

    Tuossa ei taida tulla mitään ihmeempiä niinkuin paineregulaattoria tai varaosia? Onko regulaattori tarpeellinen jos välissä on 10m johtoa? HVLP ruiskujen kanssa ei ilmeisesti olisi tuon paineen kanssa niin tarkkaa. Voishan sen tuoltakin tilata mutta siihen ei saa sitten mitään takuuta ja jos varaosiakaan ja kunnon puhdistussarjaa ei tule mukana voi niihin kulua raha jos toinenkin, vielä huonompi jos joka nippeliä ei saakkaan varaosana. Asturomecissä tulis mukana hyvin varaosia ja puhdistussarja, tulis vielä hyvässä salkussa koko sarja mutta saako siihen sitten varaosia kun mukana tulleet loppuu?

    E: Ei ota kyllä oikein selvää noista Ebay ilmoituksista. Hinnat vaihtelee paljon ja suurin osa ilmoituksista Sakasankielisiä niin ei ota selvää että mitä siinä ollaan nyt myymässä, mitä pakettiin kuuluu jne. Ettei nyt menis ostaan sikaa säkissä..

    Tuossa yksi ilmoitus, tulee ilmeisesti 1.8 suutin pohjamaaleille mukana, ois sinällää ihan tarpeellinen noiden epoksimaalien vetoon. Äkkiä tuollekkin tulee hintaa reilut 150e kun postikulut on varmaan yli 30e

    http://cgi.ebay.co.uk/DeVILBISS-FLG-5-P ... 518da738db

    Puhuuko nuo Ebayn Saksalaiset myyjät englantia? Jos ei niin kaupankäynti käy mahdottomaksi.
     
  6. rautavirta

    rautavirta 1st gear

  7. mikkox9x

    mikkox9x 1st gear

    Juu ei tarvita englantia kun kaikki on saksaksi . :odroll: Sitä vaan, että saksaksi kommunikointi myyjän kanssa ei itseltä onnistu. En löytänyt tosta kyllä mainintaa 15e postikuluista, vain että eurooppaan 22e kulut. U-pol taas outo merkki ja sekoittaa pakkaa. DevilBiss olis vissiin semmonen varma valinta? Hankalinta itelle ois tuossa Ebaysta tilaamisessa se, että vaikea tietää noista postikuluista ja pitäs sitte myyjän kans siitä sopia ja vielä vaikeampaa jos eivät osaa kuin saksaa.
     
  8. ville81

    ville81 Gearhead

    kyllä tuo flg-5 on HVLP ruisku. Tilasin just tuollaisen saksan ebaysta,
    tuli maksamaan postikulujen kanssa jotain 107e.
     
  9. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Onko? Mulla on sellainen, enkä muista muista ko. kirjainsarjaa missään yhteydessä nähneeni. Jotain Trans-Tech teknologiaa sen mainostetaan käyttävän. GTI-malliin on saatavana vaihtoehtoisesti joko Trans-Tech- tai HVLP-suuttimia. Eihän sillä sinänsä mitään väliä oo millaiset suuttimet on harrastelijan ruiskussa. Vituiks menee kuitenkin maalaukset ja vika on jossain muualla kuin ruiskussa. :rotfl:
     
  10. mikkox9x

    mikkox9x 1st gear

    Miltä myyjältä ostit?

    Ite tutkiskelin ja ymmärsin, että tuo ei ole suoranainen HVLP ruisku vaan Devilbissin oma systeemi ja mainostavat HVLP:tä paremmaksi.
     
  11. ville81

    ville81 Gearhead

    joo taitaa sittenkin olla tuota Trans-Tech teknologiaa,
    tiedä sitten kumpiko on parempi. en ole vielä omaa ehtinyt kokeilla,
    mutta varmaan kuitenkin parempi kuin bilteman 20euron ruisku millä
    tähän asti olen maalannut. myyjä oli jackomen nimimerkillä, jokin firma
    kuitenkin takana kun tuli kuitti ruiskun mukana. niin ja mainoskynä ja -sytkäri :D
     
  12. gintonicice

    gintonicice 3rd gear

    jackomen eBay-nimimerkillä on sen verran suomalaista taustaa, että osaa auttavasti myöskin suomea, jos ei itsellä satu saksa olemaan kondiksessa.
     
  13. mikkox9x

    mikkox9x 1st gear

    Tuon kohteita olen katellutkin. Jos ottas sen ilmansuodattimen kans ja kannattasko ottaa 1.8 tai 2.0mm suutin vielä lisäksi 29 eurolla? Aattelin, että jos tuolla sais sitten paremmin hionta ja epoximaalit myös maalattua.
     
  14. rautavirta

    rautavirta 1st gear

    Poimittu haulla, jossa mainitaan postitus maahan jossa olet. "Versand" EUR 15 on toimitus Suomeen. Tulee suoraan paypal-laskuun. U-polia myyvät monet liikkeet Suomessakin.
     
  15. mikkox9x

    mikkox9x 1st gear

    Laittasittako mielipidettä, että kannattaako tuon Devilbissin FLG5 ruiskun mukaan ottaa pohjamaaleille(epoksi, hiontaväri) 1.8mm suutin vai onnistuuko yhtä hyvin 1.4 suuttimella? Onko tuo 30€ halpa hinta vai saako suuttimia ja neuloja suomesta samalla hintaa? Vai kannattasko jättää sillä pohjamaalit kokonaan maalata ja hommata pohjamaaleja varten, joku muutaman kympin oma ruiskunsa?
     
  16. Gyrus

    Gyrus Gearhead

    muutaman kympin ruiskulla ei tee mitään.. ainakaan sillä biltema versiolla minkä mä ensin ostin.

    kannattaa ostaa myös se isompi neula niin ei tarvi yli ohentaa paksua pohjamaalia, näin ainakin mun kokemusten mukaan, vaikka en mikään kokenut maalari ookkaan..
     
  17. rasse

    rasse 1st gear

    Itsekkin tuli ostettua tuo Bilteman ruisku eikä ollut muuta huonoa kuin se että ruiskun sisällä olevat silikoonitiivisteet hiukka sulas ja tuli hiukkasen maalipintaan silikoonikraatereita n.30 cm alueelle. Muuten oli aika hyvä kopio oikeesta ruiskusta ja varmaan käy johonkin ei niin laadukkaaseen työhön.
    Ehdottomasti seuraava ruisku on HVLP ruisku ja tietenki painemittarilla varustettu.
    Tuli sillä Bilteman ruiskulla kuiteski tuommoista jälkeä.
    [​IMG]
     
  18. mikkox9x

    mikkox9x 1st gear

    Juu saa tuolla Gern/Bilteman ruiskulla kohtuullista jälkeä, mutta melko kertakäyttöruisku ja muutaman käytön jälkeen arpapeliä miten toimii. Jos sitte suosiolla maalais ne pohjatkin DevilBissillä. Onkohan tuo painemittari/regulaattori sitten miten välttämätön?
     
  19. ville81

    ville81 Gearhead

    Varmaan turhan pieni suutin tuo 1,4 esim. hiomaväreille.
    Itse olen käyttänyt bilteman ruiskussa 1,6 ja 2,0 suutimia pohjamaaleille
    ja hiomavärille. En tiedä onko nuo suuttimien koot suoraan vertailukelpoisia erimerkkisissä ruiskuissa, mutta kyllä tuo 1,4 on tarkoitettu pintaväreille ja lakalle. Riittävän hyvää pintaa sain bilteman ruiskullakin, mutta autotalli
    olosuhteissa maalinpöly oli niin hirveä ettei eteensä nähnyt. Pian näkee
    pölyttääkö tuo flg vähemmän.
     
  20. fixmaker

    fixmaker 1st gear

    Jos viskositeetit ja paineet on kohdillaan ja ymmärtää ruiskun säätämisen päälle, niin kukaan ei sano lopputuloksesta onko se maalattu kahdenkympin vai tonnin ruiskulla. Ja säätimethän on paineilmalinjassa muutenkin. Toki se vähentää hieman hyppimistä, jos säädin on ruiskussakin. Huono vedenerotin tai sen puuttuminen mitätöi sen kalliimmankin ruiskun jäljen samalla tavalla kuin halvemmankin. Samoin pienten/halpojen kompuroiden paineenvaihtelut.
    Tietty niissä halvoista ruiskuista löytyy ihan susiakin, esim. suuttimet ei osu keskelle reikää ym. Ja ne tiivistemateriaalit voi olla mitä tahansa.
    Etu on kuitenkin siinä, että niitä voi ottaa uuden vaikka joka maalaukseen. Tulee silti harrastekäytössä halvemmaksi. Itse olen aivan onnistuneesti saanut värit pintaan niillä halvoillakin, eikä kukaan ole pintoja moittinut...
     

Kerro tästä muillekin!