Maan Nopein katu-auto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja MadMike, 6.5.2005.

  1. Capri 69

    Capri 69 Gearhead

    Taitaa Suomessa yksi Lotus Omega ollakin, ainakin kuullut juttua ja nähnytkin sen. En mitenkään tarkemmin ole tutustunut.

    Linkissä jotain juttua ilmeisesti samasta autosta.

    Kyllähän tuolla ajaisi, jos ei ikinä korjata tarvitsisi.

    Eroaako tuo sitten Vauxhallin tuotteesta?
     
  2. bbford

    bbford Gearhead

    En tiedä onko tollaista täällä,seinäjoelle piti tulla sellanen "ihan" varmasti jo monta vuotta sitten.Kyseisellä herralla on kyllä ollut vehkeet ihan ok,nyt kauppakassina vaimolla uusi subaru wrx(?),herralla itellä ollut noita 600 mersuja ja kesällä ajelee ferrari modena 360:lla.
     
  3. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    497 sivua enään ja Rock Rock.
     
  4. mke77

    mke77 Gearhead

    nopein

    vauxhallist en tiiä mut eikös forsasa oo tommone lotus omega. viimesimmän huhun mukaan olis prosentti-peikko tarrannu kii hampaat irves ja vieny kilvet mennessään manalaan.....
     
  5. Putte

    Putte 1st gear

    Kyllähän se niin on, että se joka vetää varttimailin nopeimmin on nopein. Sama se on ihmisissä. Se joka juoksee satasen nopeimmin on nopein, ei maratoonari tai maileri. Kyllä munkin lotja kerää huippuja kun vaan suoraa piisaa, mutta ei se vartissa kiihdy huippuunsa.
     
  6. Galaxie500

    Galaxie500 Gearhead

    Niin ainakin se vartilla nopein on aika kohtuu helposti määritettävissä... Tosin kyllä mun mielestä se nopein voidaan määritellä myös vaikka mutkaradan ja varttimailin yht. lasketuilla ajoilla, koska kyllä se ajettavuuskin jotenkin auton nopeudesta puhuttaessa yleensä tulee mieleen. Eli jos auto tehty vain suoraan ajamiseen ei sitä voi mielestäni pitää nopeimpana katuautona koska kadulla tulee myös mutkia vastaan :odroll:
     
  7. jenkkijuuso

    jenkkijuuso Gearhead

    Kaik nuo on kyllä totta ja ymmärrän kyllä jopa fysiikan lakienkin päälle jotain mutta niin monta on soppaa kun on keittäjääkin ja makuasioita kai nämä sitten parhaimmillaan on, enkä siis väittänyt missään vaiheessa että niin se asia on miten minä sen ajattelen se on vain aina ihmetyttänyt mua.
    maku asioista ei sovi kiistellä sano dobermanni kun pallejaan nuoli :wink:
     
  8. MadMike

    MadMike Gearhead

    Mikset ostanut sitä Jos kelpaa Opelina joka Turussa oli eräällä tutulla myytävänä 5000 €kua halvemmalla kuin Mobilessa olleet ilmot ?
    Toisaalta ymmärrän jos raha oli esteenä tai merkki väärä mutta sellaisessa kyydissä olleena mieleen ei tullut kuin että Fat girl´s can´t fly.
    Hieno luxus-sedan se on ajossa, kallis ylläpitää tosin.

    Noista esimerkeistäsi tosin voi olla montaa mieltä.
    Countach on liian vanha vertailtavaksi Diablo sopii paremmin ja Testarossa noh se sopinee vastineeksi mutta T-Rosan Testatut huiput on ollut *sadekelillä* 293 joten haluan todella nähdä vastaavan lukeman Omegalla.
    Sedan kategoriassa se tosin on vieläkin omaa luokkaansa.

    Mutta mitä tulee nopeuteen niin eiköhän se ole nopein joka tietyn tilaisuuden nopein on.
    Riippuu ihan mitä haetaan..yksi peli kun tuskin voi olla nopein kaikilla osa-alueilla.
    Noh seuraavaksi joku nelivetojapsin omistaja tai muu Xbox/P2 genreestä tulee väittämään toista.


    Silti väitän että mitä keveimmäksi vehkeesi saat niin sitä paremmin on asetelmat.
    Moottoriteho kun on esim. suomen mutkaradoilla sangen toissijainen juttu.
    Ahvenistollakin on max 200m suoraan kiihdytettävää.

    Jos puhutaan että varttimaili on se ainut oikea niin pitää muistaa että on kiihdytelty myös pidemmillä matkoilla kautta historian.
    Itse lasken esim. kilometrinkiihtyvyyttä tai mailin päässä loppunopeutta sopivana mittarina ja se kertoo autostakin jotain voiko sillä ajaa huippunopeuksia.


    *Callawayn Sledghammer Corvette meni 409 km/h vai olikos se nyt muutama deci alle.
    Sledge on siis nopein.
    Niitä tehtiin yksi tosin ja auto nykyään Saksassa.
    Sitä edelsi Callaway Top Gun joka meni 360 nopeuksia.
     
  9. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Voiko sillä ajaa huippunopeutta? Miksei vois? Ei kai siihen muuta tarvi kun se, että auto kasassa pysyy. En oo kyllä ite koettanut kun tonne 240:n päälle, mutta ei siinä vauhdissa ollut vakiovaliantilla mitään vaikeuksia. Janne pyyhkäs viime kesänä vartin päässä 291 65:llaan ja auto meni ihan moitteita ilman sen kummempia siipiä tai spoilereita.
     
  10. MadMike

    MadMike Gearhead

    Alumperin tuota matkaa kisattiin hevosilla koska se oli sopiva matka mitä hevoset jaksoi mennä...
    Googleta vaikka Quarterhorse :rotfl:
     
  11. MadMike

    MadMike Gearhead

    Tuo on seikka mihin moni tarraa voiko ajaa lujaa kun malli on tuollainen...
    Jos keula on sopivan alhaalla suhteessa perään niin auton alle syntyy nopeudessa alipaine joka pitää kyllä auton tiessä.
    Korimallista riippumatta.
    Pahimmat autot muuten kovissa nopeuksissa (poislukien kuplat) on 63-67 Vettet.
     
  12. Raider

    Raider 1st gear

    Kyseessä kaveri joka harrastaa hevosia, mutta ilman kansallispukua?

    Eikös teillä päin asustele yksi toinen kaveri, jolla on ainoa Suomen kilvissä oleva 550 Maranello? Näin ainakin jutteli, kun viime kesänä tapasin tyypin kotikulmillani.
     
  13. BRC1

    BRC1 Gearhead


    Joo totta :oops: ,otetaas takas ja korjataan . Omasta mielestäni nopein katuauto on auto jolla suurin huippunopeus . Menikö nyt oikein ? :rotfl:
     
  14. jäyhis

    jäyhis 1st gear

    Mutta jos ajattelet tuota, niin 100 m juoksijan huippunopeus on oikeasti suurempi kuin mailerin tai maratoonarin. Lukuja ei nyt tule mieleen. Monelle autolle taas 400 m on liian lyhyt kiihdytysmatka huippunopeuteen. Miten siis nopeimmuus voitaisiin määritellä ehdoitta matkalla, jolla laitteet eivät ehdi kiihtyä? Väitän, että lähes jokainen auto kiihtyy vielä tuon 400 m jälkeen eli saavuttaa suuremman nopeuden. 2-3 km suora varmaan riittäisi kiihdyttämään monet autot huippunopeuteen.

    Se on sitten täysin eriasia arvostaako huippunopeutta vai vartimailin aikaa enemmän ja sotketaanko vielä mutkatkin mukaan. Absoluuttisesti nopein on se kenellä on suurin huippunopeus. Uskon, että monet vartilla pärjäävät vehkeet olisivat kilpailukykyisiä huippunopeusmittauksissakin, jos ne vain muutettaisiin siihen touhuun. Perävälityksillä ja ylivaihteilla saataisiin ihmeitä aikaan. Onhan sitä tehoa ja vääntöä löydyttävä hirveitä määriä, jos 0-100 km/h kiifdytään alle 2 s ja vartti mennään alle 10 s.
     
  15. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Nopein voi olla monella osa-alueella.

    Onko nopein kaljanjuoja se joka vetäisee tuopin kahdessa sekunnissa vai se joka imuroi korin kaljaa nopeimmin?

    Ei näitä nopeuskäsitteitä voi verrata keskenään.

    Alunperinhän kyse oli VAIN siitä mikä on nopein auto Ahveniston radalla.
     
  16. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    Kuinkahan tuommoisia kolmensadan huippunopeuksia ajetaan Suomen roudanraiskaamilla KADUILLA?
    Joten varttimaili, jossa ois pari mutkaa ja yksi ajohidaste olisi hyvä määre.

    Jos kyse on maan(Suomen?) Katu(kaupunki?)-autoista.

    Anteeksi, jos nussin pilkkuja.
    Alkaa juttu muistuttamaan erästä kuuluisaa mopo-topikkia...
     
  17. MadMike

    MadMike Gearhead

    Tässä kanssasi täysin samaa mieltä jokainen tehköön siihen suntaan autonsa mitä haluaa.
    Jotkut haluaa pelkän stripin toiset ratapelin.

    Ja eikös kyse ollut ihan suurin keskinopeus vaan jollain suomalaisella moottoriradan kierroksella ?
    Ahvenisto nyt tuli esiin kaiketi sijaintinsa takia koska siellä ajamisesta löytyy eniten lähdeviitettä.
     
  18. makke

    makke 1st gear

    Tuosta Vauxhall Lotus Carltonista vielä hivenen.
    Juu, ei mulle Opel Lotus Omega kelpais, sen verran Vaux-hurahtanut olen.
    Eikä olis nyt kyllä varaakaan ostella moista. Mutta sitä erästä äivää odotellessa!
    Samoja autoja nuo, molemmat tehty Englannissa. Erona vaan badget ja se, että kaikki Lotus Carltonit oli rhd malleja ja niitä valmistettiin vähemmän mitä Lotus Omegoita.
    Se lopullinen kiistakysymys maailman nopeimmasta sedanista tulee siitä, että kaikki Lotus Omegat oli rajoitettu 252 km/h huippuihin. Tuota rajoitinta ei Lotus Carltonissa ollut.

    Ja tuo vertaus / tieto Ferrari Testarossaan, Lamborghini Countachiin ja Jaggen V12:sta on ihan kirjatietoa. Siinä sen enempiä ollut eroteltu miten milläkin mitattu, mainittu tuo asia vaan.
     
  19. Hessu1

    Hessu1 1st gear

    Re: nopein

    Ööö... mites tästä voi kilvet lähtee prosenttien perusteella? Kuitenkii ihan tehdasvalmisteinen auto...
     
  20. speed

    speed 1st gear

    Kyllä mun Omeka on maan nopein ja tulee olemaankin .
    LOPETTAKAA toi lapsellinen kinastelu maan nopeimmasta autosta
    ja jatkakaa sitä neppis skappa sielle hiekkalaatikolla ja kaivakaa nenäänne . :soosoo:
     

Kerro tästä muillekin!