Maan Nopein katu-auto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja MadMike, 6.5.2005.

  1. fe390

    fe390 Gearhead

    Minulle on aivan sama mikä on nopein, mutta postilaatikkoon tuli tänään Chrysler-lehti "Freedom". Siinä esitellään uusi Chrysler ME Four-Twelve sanoin "May be the fastest street legal car in the world".
    0-60 mph 2,9 seconds, "potential" huiput 248 mph (399 kmh), 850 hp, V12 4:llä turbolla jne.
    Kuullostaa mukavalta, ja aito Chrysler.
     
  2. timuli

    timuli Gearhead

    ja montako tuommoista on SUOMESSA käsittääkseni topicikin aihe oli maan nopein eli Suomen nopein katuauto :eek:
     
  3. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Chrysler on mennyt ohi GMstä jo aikoja sitten noissa todellisissa vauhtikoneissa .Niin konsepti kuin tuotanto osastolla. Pidetään kaikki sormet ristissä että tulis vaan tuotantoon lisää noita hirmuja. Seuraava pickup voisi olla SRT V10 ....

    Ja maailman nopeimpiin takas :rotfl: Pohjat on kait sillä rallimunalla 388 km/h. Toi kraisun vastaava aika saman näköinen joten ennätys rikki vaan!
     
  4. coupe 74

    coupe 74 1st gear

    ajankulukseni tiivistelin tämän topikin pääkohdat(???)..mielenkiintoinen aihe..olis mukava kuulla lisää aikoja mitä olette ajaneet 8)

    ahvenisto:


     
  5. challenger500

    challenger500 Gearhead

    no voi helvetti, että taas tollanen kiilannäkönen pulkka... kyllä nää viper/firepower sun muut sentäs näyttää autolle!! Tää on vaa mun subjektiivinen mielipide. Noita saatanan kiiloja, jossa istutaan etuakselin päällä, varpaat puskurissa kii on ihan riittävästi euroopan valmisteissa :odroll:
     
  6. supaman

    supaman 1st gear

    Öö kelpaaks tää nopeeks?
    -Bugatti Veyron 16.4
    -488 cid n.8litre
    -1001 hp/1250 nm/1550 kg
    -top speed 406kmh
    -Production series sport vehicle.
     
  7. BRC1

    BRC1 Gearhead

    öö... ei. Tota ei ole todistettavasti ajettu. Mutta ajatus ihan hyvä.
     
  8. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Eikä noita Bugatteja taida olla yhtään Suomessa, mä en ainakaan oo nähnyt :wink:
     
  9. Make2

    Make2 3rd gear

    Kelpaa se nopeaksi mutta ei nopimmaksi. Dauer Porschet meni tuon jo toistakymmentä vuotta sitten.


    http://images.google.com/imgres?imgurl= ... en%26lr%3D
     
  10. supaman

    supaman 1st gear

    Jaahas,no ei täs sit muuta.
    ps: eiks fillari oo maailman nopein?
    Periaattees sehän menee niin lujaa,ku haluaa.
     
  11. supaman

    supaman 1st gear

    Mistäs tiiät,ettei oo todistettu?
     
  12. makke

    makke 1st gear

    Eiks raketti mee vielä lujempaa?
     
  13. PAW

    PAW Gearhead

  14. supaman

    supaman 1st gear

    Siis Oldsmobile :rotfl:
     
  15. BRC1

    BRC1 Gearhead

    :odroll:

    No viimeksi yrittivät bugatilla virallista nopeusennätystä ihan oulussa asti jäälle auratulla radalla. Ei paukkuneet rajat silloinkaan.Sen jälkeen ollut aika hiljasta.

    Täytyy ymmärtää että teoreettinen huippunopeus on ihan aikuistenoikeesti eri asia kuin oikeasti mitattu huippunopeus. :soosoo:

    Tässä vielä lainaus Koenigseggin sivujen pressitiedotteesta:

    The Koenigsegg CCR breaks the World Record

    On February the 28th 2005, at 12.08 local time, the Koenigsegg CCR broke the production road car speed record, achieving a new official top speed of 388 (387.87) km/h at Italy’s Nardo Prototipo proving ground.

    A team of five Koenigsegg engineers and mechanics together with founder Christian von Koenigsegg ran, a technically standard Koenigsegg CCR in order to take the top speed record for productions road cars. The famous supercar test driver, Loris Bicocchi who is a veteran recorder breaker, drove the CCR.

    The Koenigsegg CCR raised McLaren's previously unofficial mark of 372 km/h set at Nardo/Prototipo in 1993 with over 15 km/h. On top of this the CCR broke the official McLaren F1 record of 386.7 km/h, which was set on the 9 km straight line VW Ehra facility in Wolfsburg Germany.

    The official Test Report is issued by Prototipo, acting as a third party verificator and is forwarded to the Guinness Book of Records for processing.


    Ei liene vielä bugatti tuolla listalla....
     
  16. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Voisi olla aikuistenoikeesti aika järisyttävä kokemus päästä tuollaisen CCR- kuninkaanmunan kyytiin Helsinki-Porvoo -moottoritielle lipponen lattiaan painettuna 8)
     
  17. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Se on hysteerisin Porsche GT kautta aikojen. Salonojalla huilii sellainen hopean värinen tallissa kanssa. Tuosta löytyy todella hienoa videota porchen sivuilta. Eri kamerakulmia ja ÄÄNET saa valinnaisesti kuunnella esim konehuoneesta,pakoputkenpäistä ja sisältä!!!!!!!!!!! :eek:

    Menee muuten vaihdot nappiin kuskilla (napista:)!
     
  18. Make2

    Make2 3rd gear

    Niin Carrera GT kehitettiin kampeamaan Ferrarin Enzo maailman nopeimman sarjatuotantoauton tittelistä. Moottori on V10 vapari noin 630 hv ja auto on useilla moottoriradoilla todettu erittäin nopeaksi.

    Tuo n. 400km/h katulaillisella autolla meni periaatteessa hajalle jo 35 vuotta sitten. Muistelisin että joskus -70 tai -71 Le Mansissa Lang Heck 917 painoi mulsanella pari kolme kilsaa sen alle ja nuo 917 olivat periaatteessa katulaillisia autoja. Sen jälkeen Mulsannen suoralle on tullut parikin hidastetta josta johtuen nopeuksia on alennettu. Luoja tietäisi mitä nykyautot kulkisi jos tuon melkein 7 km. saisi vielä kaasu pohjassa luukuttaa.

    Ei saa myöskään väheksyä Daytona Chargereiden ja 500 nopeuksia kaudella -70 vaikka muutokset jo vakioautoon aika merkittäviä olivatkin.
     
  19. Make2

    Make2 3rd gear

    Joo eikä keveimpiä. Yksi päivä tuossa kun pöytää siivosin niin "jouduin" tuollaisiakin nostelemaan ja voi jessus että on painoa !
     
  20. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Sen takia varmaan Sipoossa kalastajat käyttävät noita HEMI-kansia verkonpainoina.

    Yhellä ukolla on noita venevajassa kymmeniä.
    Sen sisko oli 60 luvulla naimisissa jonkun NASCAR -mekaanikon kanssa.



    (hoh hoh. sorry, oli pakko. meinasin säästää aprillipäivälle.)
     

Kerro tästä muillekin!