Maastokuorma-auton ja kuorma-auton erot?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja toony69, 12.9.2013.

  1. toony69

    toony69 1st gear

    Pitäs tässä kohta puoliin maahantuonti katsastaa f-250, korotettu ja isot gummit alla. kellään tietoo kummaksi kannattaa ja mitä aroja näissä on? tai tietääkö joku linkkiä paikkaan jossa enemmän tietoa tästä aiheesta?
     
  2. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Maastokuorma-autoksi (N2G) se kannattaa rekisteröidä, ja taitaa mennä automaattisesti koska on neliveto. N2G ei tarvi roiskeläppiä eikä alleajosuojia. Trafin sivuilta löytyy infoa pienellä hakemisella.
     
  3. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ja saa korottaa enemmän...
     
  4. captainpera

    captainpera 2nd gear

    ...ja rengassäädökset maastokuorma-autoihin ovat ilmeisesti harvinaisen sekavia. Toisille sovelletaan normikuorma-auto/pakettiautosäädöksiä eli esim. tämmöseen 4x4 jenkkilavuriin ei sallita tämän sääntötulkinnan puitteissa kovin suuria rengaskoon muutoksia. Toiset taas ovat saaneet leimattua jumalattomia palleroita sillä varjolla, että on maasto-k-a.

    Sama kai on lavapaikkojen kanssa. Tuossa tuskin on eroa, että onko N2 vai N2G. Toiset ovat saaneet leimattua lavalle heittämällä kolme laillista lisäpaikkaa matkustajille ja sitten me toiset, kun vaivaudumme mennä ihan ystävällisesti moista kysymään, niin saamme närkästyneen vastauksen päin naamaa, että ei onnistu!

    Mielestäni kannattaa aina katsastaa maastokuorma-autoksi, jos se vain on mahdollista.
     

Kerro tästä muillekin!