maasturi hakusessa.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja yadong, 19.9.2015.

  1. WBBC

    WBBC Gearhead

    Monteverdi Safari.
     
  2. hartsa69

    hartsa69 Gearhead

    ^ Katselin ebay:n tarjontaa, 2000 dollarilla saisi -07 srt8 penkkisarjan, tyylikkään harmaat..
    Risahan sekin olisi varmaan.. Muutenhan penkit on ehjät, pitäisi vaan verhoiluttaa sivu uudelleen. Paitsi ei se näyttäisi hyvälle..
     
    Teemu T. tykkää tästä.
  3. Powerstroke

    Powerstroke Gearhead

    Olipa jännä. Perustuu siis IH Scouttiin jossain määrin.
     
  4. Näille korotetuille farmariautoille on jo keksitty oma nimitys "katumaasturi" joka kuvaa niiden ominaisuuksia hyvin. Oikeassa maasturissa on alennusvaihteisto ja hyvässä oikeassa maasturissa jäykät akselit :)
     
  5. Powerstroke

    Powerstroke Gearhead

    Ja pitäs yrittää taas tajuta että jokapyörävedon / nelivedon ja maasturin välillä ei ole mitään kausaalista yhteyttä.
     
    Muokattu: 26.1.2017
  6. downtown

    downtown 3rd gear

    kahtelin että saksassa ei pahan hintasia ois tuollaset porsche cayennet... tekeeks sillä mitään?
     
  7. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Tuloa korjaamoille jossei muuta :poff:
     
  8. LUM-1

    LUM-1 3rd gear

    jos peukalo keskellä kammentä niinku vissiin sulla :poff:
     
  9. pantera

    pantera Gearhead

    Kaverilla on lastutettu pippuri possu, imee kuulemma gasoo+20L mutta hyvä se on ajaa.
    Joo ja kyllä grand cherokee on jenkki maastureiden #1, mut vartotaan vielä pari vuotta niin saahaan uus ronkko kauppoihin
    [​IMG]
     
    Muokattu: 28.1.2017
    Powerstroke tykkää tästä.
  10. downtown

    downtown 3rd gear

    taitaa tollane caynne sentään kulkeekki johki mitä tavan kippo, kulutuksella sillain väliä vaan liekö sitten kuin vikaherkkä laitos pitemmän päälle, amerikanvehkeissä sentään ollut toimintavarmuutta
     
  11. MudMax

    MudMax Gearhead

    Tämän voinee tulkita myöntäväksi vastaukseksi, että joko omistaja tai korjaamo joutuu possua kuitenkin jatkuvasti korjaamaan :rotfl:
     
  12. pantera

    pantera Gearhead

    Jarruremppaa niissä saa ainakin tehdä normi huussia useemmin, ja aktiivijousitukseskin on ollu jotain ropleemia
     
  13. Powerstroke

    Powerstroke Gearhead

    Yhdellä kylänmiehellä on pippuri. Sai halvalla jostain. Kehu kuinka kovakulkunen on peli, ja kyseli samalla miten sais koodit ulos kun vikavalo on päällä. Korvin kuuli että se ei käynyt kaikilla. Jatkoi ajelua kunnes jäi lopulta tien päälle. On taas liikenteessä mutta kovin on hiljainen kaveri, enkä ole viittinyt kysellä.

    Itse jättäisin eksoottiset vehkeet sikseen, ellei suunnitelma ole laittaa siihen sbc.
     
  14. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    No mitä nyt kymmenisen vuotta työkseen rassannu noita autonpaskoja + siihen päälle harrasteena jo pennusta asti, mutta kait mä sit oon vaan poikkeuksellisen lahjakas ku osaan tehä hommia vaikka peukalo oiski keskellä kämmentä :lol::wc:
     
  15. LUM-1

    LUM-1 3rd gear

  16. Seejii

    Seejii 2nd gear

    Lukolliset porttaali akselit ja mäennousu kyvyksi luvataan 100% Onhan tuo mese tosihyvä ja sen saa suoraan kaupasta.

    Cryslerillä olen kuullut olevan omia varaosa numeroisia porttaali boxeja konseptiautoissaan eli osaavan myyjäliikkeen kautta saattaisi olla mahdollista saada porttaali Rubicon Jeeppi. "Mersun tappaja"
     
  17. Catiska

    Catiska 3rd gear

    Vaikka lehmä lentäisi ei se vielä avita rupikonnaan G-pisteen tappajaksi.
     
  18. Seejii

    Seejii 2nd gear

    Saatoin lukea Four Wheeleristä ensimmäisen kerran Jeepin porttaaleista.
    Ne olikin jutussa kokoakselit ei pelkät boxit. Noh.
    Etuakselin varaosanumero on P5155670 ja taka-akselin varaosanro on P5155671
    http://www.fourwheeler.com/how-to/transmission-drivetrain/131-1208-living-with-mopar-portal-axles/
    http://www.allpar.com/mopar/suspensions/portal-axles.html


    Jo ostettuihin autoihin on varmaan helpompi kysellä Dynatraciltä.
    https://www.dynatrac.com/axle-assemblies/jeep-jk-wrangler/prorock-portal-axle-for-jeep-jk.html
    Sivulla on mukavasti aiheeseen sopiva unimogin akseli verrokkina

    Plussaa G-mersussa tavalliseen G-mersuun verrattuna on maavara akselin alla, mutta edelleen näyttää olevan jakari alustalla. Mäennousussa se ei pärjää Jeeppien nelilinkeille
    Mäennousu kyky 100% laittaa naurattamaan sillä vissiin tarkoitetaan 45 asteen kaltevuutta jakarialustalla ei käytännössä ole mahdollista nousta niin jyrkkää rinnettä. Se ei ole tarpeeksi herkkä!

    Mersun välityksistä en pikku googlauksella löytänyt mitään. En vaikka maastoauton tärkeimpiä asioita on riittävän tiuhat välitykset ja maastoautojen paremmuudesta voi suoraa vetää johtopäätöksiä kokonaisvälityssuhteesta.
     
  19. f34

    f34 Gearhead

    Just näin joku aika sitte katsastustilaston, jossa oli jenkkiautot isolla hylkyprosentilla ja esim. possukan hylkyprosentit pienimmästä päästä. Kai nuo katsastuksessa hylätyt autotkin jossain korjataan...
     
  20. Alko jo himottaan noi jeepin porttaalit kunnes näin hinnan, tietty ton mersun hintaan verrattuna ne ei oo mitään
     

Kerro tästä muillekin!