maasturi hakusessa.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja yadong, 19.9.2015.

  1. Carpenter

    Carpenter Gearhead

    Jos Jeeppi niin ääni Commanderille.
     
  2. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Gearhead

    Jos grandi tai Commander, niin hemillä. Dieselin "säästö" sulaa korjaamolle.
     
  3. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Gearhead

    Asiaan löyhästi liittyen:



    :rotfl::rotfl:
     
    Gary Grand ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  4. nuc-64

    nuc-64 2nd gear

    Itse päädyin Mitsun avolavan jälkeen hommaamaan käyttöautoksi 02 vuotisen Cherokeen 3.7 bensa V6:lla. On tuo pieni auto, pienin mitä mulla on ikinä ollut :D No kätevä kylläkin käännellä metsäteillä ja ainakin näin kesällä yllättävän hyvä ajaa maantiellä ja metsätiellä. Kuljetuskapasiteetin kanssa vaan on totuttelua. Kärryn veturina on kyllä hyvä. Helmat noista mätänee ja pitäisi tän helmat käydä läpi nyt kesälomalla, muuten alusta on vähäruosteinen. Laitatin tähän Flexfuel etenolisarjan, sen jälkeen on saanut muutaman kerran nollata vikakoodit, ei ilmeisesti tykkää tuo etanoli platinatulpista. Ostin jo vaihtoa odottelemaan normaalit kuparitulpat, joita tähän ainakin jenkeissä mieluummin suositellaan. Muovinen on sisältä, mutta ei nitise eikä natise kuitenkaan. Bensaa menee riittävästi, seka-ajossa meni 13,3 ja nyt etanolilla ajaessa pari litraa enemmän.
     
  5. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Gearhead

    Vie saman kuin hemi! :D:D
     
  6. Gary Grand

    Gary Grand Gearhead

    Puutarhamaasturi..:odeek::cool:
     
    viikinki75 tykkää tästä.
  7. sleepercooler

    sleepercooler 3rd gear

    Aiheeseen liityvää...tarjottiin vaihdossa tollasta -88 Chevyn Blazeria 350 tbi motilla. Aikaisempaa kokemusta ei kyseisistä nelikoista ole, joten tekeekö tälläisellä vehkeellä mitään???

    Tulis lähinnä käyttövehkeeksi ja minkälaiset käyttökulut täläisessä on?
     
  8. Karpov

    Karpov Gearhead

    Tekniikka varmaa jos tbi ei renaa, tosin mieluummin sen kanssa renaa kun jonkun hämähäkkiruiskun. Mettäkelponenkin peli on, soppa maistuu mutta ei liene ylläri.

    Käyttökuluiksi voinee laskea bensankulutus min 15l+/100km.
     
    Gary Grand ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  9. viikinki75

    viikinki75 Gearhead

    Mulla oli manuaali samanlainen, mikä toikin varmasti on, kun ei noita juuri automaatteina ole. Vaihteisto repästy jostain kuorkista, jossa ykkönen ryömintävaihde isollakin puolella.

    Ilmeisesti Metro-Auton toimesta asennettu tuo vaihteisto ulosotolla, jotta saadaan verot alas.
    (Ja sodan syttyessa SA ottaa haltuunsa)
    Nopeat vaihdot (kiihdyttelyt,ym.) voi unohtaa, mutta rauhallisempaan menoon varmasti ihan jees.
    Omastani tykkäsin kyllä pirusti. Oli varmatoiminen, hyvä ajaa, mukava ja muuta, mutta manuaalisuuden takia myin pois.

    Seuraava omistajakin soitteli viikonloppuisin kännipäissään useasti, kuinka tyytyväinen on Blazeriin.:)
    Että kyllä ne hyviä vehkeitä on, jos on vaan sinut sen laatikon kanssa.
     
    Muokattu: 28.8.2019
  10. marko84

    marko84 2nd gear

  11. J.J.

    J.J. Gearhead

    Hiton kallis on ainakin. 2500€ tuosta voisi maksaa jos jostain syystä tuollainen pitäisi saada. Jos dieseli pitää olla niin ennemmin se 2.7cdi Mersun vitoskoneella oleva. Enemmän ruutia ja ihan vahvan koneen maineessa.
     
    Karpov tykkää tästä.
  12. marko84

    marko84 2nd gear

    Juu en oo rahalla ostamassa ja tien et kallis on. Toinen vaihtoehto -91 Gr patrol. https://www.nettiauto.com/nissan/patrol/10710548

    Varmempi varmasti mut isolla tiellä taas kamala ajaa?
     
  13. J.J.

    J.J. Gearhead

    Onhan tuo jeeppi jo ihan toista kuin tuo patrolli.
    Tiedä siitä varmuudestakaan. Mutta hyvä että on hinnat tiedossa, eihän siinä oikein ihmeempää sitten, jos on liemet missä pitääkin ja ei kilise eikä kolise niin eikun kaupoille.
     
  14. Powerstroke

    Powerstroke Gearhead

    Sanoisin että aika ikäloppu, toivottoman tehoton ja leviää äkkiä noin painavan kärryn kanssa.
    Tehoton on tuo jeeppikin varmaan.

    Harkitse cummins ramia?
     
  15. marko84

    marko84 2nd gear

    Vaihturina menisi 3k 4x4 hiace.
    Sekin riittäisi vene veturiksi mutta hitaan puolen puuttuminen teke 2600kg venepaketin nostosta kytkimen polttoa.

    Haussa laite jolla vene liikkuu ja samalla toimittaa 2auton virkaa talven.
     
  16. viikinki75

    viikinki75 Gearhead

    Noista jeepeistä ei ole kokemuksia, mutta toi patrolli kuulostaa just tohon hommaan paremmalta. Ja jeepistä pitäisi tehdä paku, että säästyisi älyttömiltä veroilta.

    Jos paljon tulee maantieajoa, niin sitten en tiedä.. Ei noi Patrollit maantiellä niin herkkuja ollut.
    Aika lyhyt välitys, jota voisi periaatteessa isoilla renkailla kompensoida, mutta...
     
    Muokattu: 7.9.2019
  17. marko84

    marko84 2nd gear

    Jeeppi menis päittäin, tarvis paku muutoksen. Patukasta sais tonnin väliin, mut renkaat alkaa olee loppu ja koukku puuttuu. Olishan siel muitakin, mut yritän nyt alkuun tyrkätä haisun vaihdossa.
     
    viikinki75 tykkää tästä.
  18. viikinki75

    viikinki75 Gearhead

    Niin, sekin on tietysti tärkeää, että vaihto käy. Nyt olen niin humalassa, etten osaa sanoa kumpaan päätyisin, jos kumpaankaan.
     
  19. marko84

    marko84 2nd gear

    Sama vika:D paskoista vaikea valita.
     
    viikinki75 tykkää tästä.
  20. viikinki75

    viikinki75 Gearhead

    Jeepin puolustelijoita tähän varmaan vastaa seuraavaksi, kunhan heräilevät.
    Patrolli on ns. Oikea maasturi, mutta onko noin uusi jeeppi jo "katumaasturi", vai vieläkö löytyy napalukot, ym? Maastossahan patrolli voittaisi kyllä, mutta nythän ei oltu hakemassa "mettämönkijää".
     

Kerro tästä muillekin!