maasturi hakusessa.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja yadong, 19.9.2015.

  1. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Niiden napalukkojen avullako se patrolli voittaa? Miten ne napalukot vaikuttaa maastokykyyn tai siihen onko auto oikea maasturi vai ei?
     
  2. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Nooh, ei välttämättä, mutta nyky "maastureissa" vaan on nämä automaattiset "nelivedot", niin siihen viittasin. Jeepissä saattaa olla oikeakin?

    Sulla ilmeisesti parempaa tietoa siitä?
     
    Muokattu: 7.9.2019
  3. J.J.

    J.J. Gearhead

    Tuo jeeppi pesee patrollilla lattian kun lähdetään metsään. (yleisesti malleista puhuen) Alusta pelaa paremmin, nelikko pelaa paremmin, ketterämpi, automaattilootalla, paremmin ruutia.
    Toki itsekin pidän tuota jeeppiä jo vähän citymaasturina, ei siinä.
    On jo liian mukavaa kyytiä maasturiksi.
     
    Muokattu: 7.9.2019
    Jussi289 tykkää tästä.
  4. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Grandissa on oikea neliveto. Ja noissa ton ikäisissä on ollu lukko edessä ja takana lähes kaikissa uutena Suomeen tuoduissa. Mites patrollissa? Saa tollasen takavetonakin, sit se on kyl citymaasturi! ne napalukot ei vaan vaikuta yhtään mihinkään muuhun kun teoreettiseen bensansäästöön.
     
    Jussi289, isalmela ja viikinki75 tykkäävät tästä.
  5. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Tätä hainkin. Ok. Eli on oikea neliveto. Ja tiedät kyllä varsin hyvin patrollin nelivedon.
     
  6. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Saman painoista venettä yleensä liikutellu 4x4 5.7 bensa suburbanilla. En juuri vähemmällä lähtis liikenteeseen. Joskus 7.3 turbodiesel Ford F250 4x4 mikä on tietysti parempi.

    Sanoisin ota niin uusi suburban kuin perse kestää. Tahoe ehkä mutta en ole kokeillu, tuntuu että olis ehkä pienenpuoleinen. Menis kyllä 2 autona ehkä sujuvammin, ja suoriutus riittävän hyvin veneen vedossa.

    Kunhan nyt 4 pyörää jotenkin vetää niin eiköhän se riitä, ei kai sitä venettä minnekään umpimettään oltu vetämässä.

    Esim suburbanista ei tartte edes kaivella hitaita nelivetoja venerampissa vaikka sellainen löytyykin.
     
    Muokattu: 7.9.2019
  7. marko84

    marko84 2nd gear

    Suburbania alunperin kattelin kuorkina kun itellä c+c1e.
    Luin sit liikaa pumppu, pyöränlaakeri yms vioista ja kulutus on turhan isoa kun yksin/emännän kanssa kahdestaan lähinnä ajellaan normiajot
    Voi olla et sellanen vielä tulee hommattuakin.
    Vene traikku on jenkkimalli jota ei suomessa saa kilpiin niin siinä mielessä sama millä sitä kiskoo, laiton joka tapauksessa.
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  8. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Välillä veneet on aika metässä, onneks sentään oli pieni!



    Käyttisjeeppi kiskois kans pitkällä puolella veneen rampista, mutta lyhyt puoli säästää laatikkoa aika tavalla, alennusvaihde noin 2.7:1.
     
    Jooli ja Powerstroke tykkäävät tästä.
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tjaa. En tiiä patrolista mutta kyllä japsit on osannut nelivetomaastureita tehdä jo pitkään. Onhan jeeppikin jeeppi, mutta silti :soosoo:
     
    viikinki75 tykkää tästä.
  10. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Mut nelikko Subarut ei kuulema ollu hyviä ku olit kaverin kaverilta kuullu niitten kuulemaa juttua.. :odroll:
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mielellään mä tota asiaa sulle uudestaan teroitan, kun ei tunnu päähän menevän.

    Kyllä mä hyvää ystävää uskon, ystävää jonka kanssa olen paljon tekemisissä. Vähän kuin olisi tallilla hyvä harrasteporukka ja samalla tallilla roplattaisi autoja. Fiksu ottais sieltä neuvoja tai oppeja vastaan. Tässä ei mistään esson baarista tai kaverin kaverista ollut edelleenkään kyse mutta minkäs mahdat.


    Subarun nelivetotekniikan kesto (visko) ja moottorien kesto oli valitukseni aiheena vs torsen. En mä siitä sanonut miten sillä pääsee vs torsen. Torseniin vertaan kun noita matalamman maavaran "jatkuvia" nelivetoja nyt ei voi perinteisiin nelivetomaastureihin jäykällä tai keskitasauspyörästöllä olevana verrata jos sen verran ymmärrät, eikä niille ole rekisteriotteella mahtavia vetopainoja edes suotu.



    Enkä mä tässäkään jeeppiä hauku vaan ihmettelen jos wj cherokee tyyliin pyyhkii lattiaa patrolilla. Se on kuitenkin vertauksena suurta ylivoimaisuutta tarkoitettava. Toki veneen vetoon noista kahdesta ottaisin wj:n jos pakko olisi valita.
     
  12. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Niinii et taas kerran näitä Karpovin perus "kaverilta kuulin" essonbasaarin juttuja, vähän niikko kaikis muiski topikeis mis kommentoidaan varmuutta uhkuen referensseinä kavereitten kertomukset, vailla mitään omaa kokemuspohjaa..:odroll:
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Oot heikko ihminen.
     
  14. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Ei meistä kaikista oo tuollasiks alfa-uroksiks vaikk kuin haluttais.
     
  15. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    En tiedä Karpovin kokemuksista, mutta paljonko olet itse vedellyt nelivedolla pahoista paikoista kärryjä/vaunuja? Ilmeisesti enemmän? Vai onko itselläsikin vain huutelua vailla tietoa?;)

    Ite en tuosta Jeepin nelivedosta tiedä, mikä kävikin jo aiemmin selväksi, mutta japsien kanssa olen jonkun verran vedellyt pahoistakin paikoista mm. 90-luvun lopussa ollessani vaunuliikkeessä duunissa.
     
    Muokattu: 11.9.2019
  16. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    90-luvun puolessa välissä kavein kanssa Cortinan hakureissu. Takaveto Hiacen kanssa traileri Cortinan kanssa perässä, ja pieni sivutie umpihankea hänen mummonsa latoon. Mulla usko loppui jo sille umpinaiselle pikkutielle kääntyessä, mutta muistaakseni lopulta perille päästiin. Voi olla, että muistan lopun väärin, mutta toivottavasti Kruunusaari muistaa paremmin? Ja vastaa tähän.
     
    Muokattu: 11.9.2019
  17. xarper

    xarper Gearhead

    Noi uudemmat Subarut ainaski ihan sontaa, vetää yks pyörä edes ja yks takana, ei ollu mitää iloo ku olin lieväs ylämäes jumissa Omegalla ja trailerillä perässä toinen Omega.
    Sit se luovutti ja haki traktorin.
     
    viikinki75 tykkää tästä.
  18. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    No jopas, kyllähän henkilöauton pitää tuollainen 3.5 tonnin lasti saada kiskottua ylämäkeen.
     
    Muokattu: 11.9.2019
    Powerstroke ja simeoni tykkäävät tästä.
  19. xarper

    xarper Gearhead

    Se oli semmone maasturin näkönen subaru, en sanois et henkilöauto.
     
  20. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Yksrengas veto edessä ja yks takana on kuitenkin hitosti parempi kuin kaks vain toisessa päässä. Mutta parasta olis tietty että kaikki neljä pyörii tasatahtia. Silti rajat tulee vastaan jossain vaiheessa ja kaikki jauhaa tyhjää. Niin jeepillä kuin varsinkin blazella oltu monesti siinä tilanteessa.
     
    Powerstroke tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!