maasturi hakusessa.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja yadong, 19.9.2015.

  1. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Varmaan sitä että kaikki menee...omat,lainatut ja varastetut :rotfl:
     
  2. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Emmätiiä. Mut jos pyöreelamppunen K5 pitää saada menee alle 10l sadalla keskimäärin, niin polttoaineena pitää varmaan olla uraani.

    Ja pyöreelamppuset on seitkytluvulta, et jotain pientä laittoo saattaa olla. Mut hauskahan tollasella on leikkiä.
     
  3. pekka.j

    pekka.j Gearhead

    Meillä on seitsemäs Jeeppi nyt tontilla.

    Olisin kernaasti hommannut taas XJ:n, mutta riittävän hyvää ei tullut reilun vuoden etsinnällä vastaan, niin piti sitten tyytyä WJ koppaiseen Grand Cherokeehen (2000).

    Yhtä sun toista muuta "maasturia" ja maasturia on tullut testattua, mutta jotenkin noi Jeepyt on vaan parhaiten sopinu mun ja emännän ajoon.

    Kulutukset nyt on mitä on, mutta on se sen arvoista. Nykyinen grandi on luonnollisesti 4.0 pannulla ja keskikulutus on tietsikan mukaan 13,3.

    Pihein on ollu renix ruiskuinen XJ 4.0, takavedolla katurenkailla matka-ajossa pihistellen meni 9 litraan, toinen ääripää oli 360 koneinen FSJ, ei mennyt ikinä alle 25... mutta hauskaa oli silloinkin.
     
  4. yadong

    yadong 1st gear

    Näin se Naumasto varmasti menee. :lol:
    Mutta mutta kulutusta tärkeämpi on koneen ja laatikon kestävyys ja luotettavuus ja vähäisellä selailulla olen saanut sen käsityksen että blazerit on melko luotettavia vempaimia + varaosat on myös huokeita. Aina on jotain laittoa kulkineesta riippumatta. Ihan mielenkiinnosta, paljonko 70 luvun k5 hörppäsee maantiellä?
     
  5. yadong

    yadong 1st gear

    Jeeppi on toinen vahva ehdokas blazerin rinnalla ja muutama mielenkiintoinen on tullut vastaan ovat vaan olleet turhan kaukana. XJ ja K5 taitaa olla aikalailla saman kokoisia, eukko ja 2 koiraa kun mahtuu kyytiin niin hyvä tulee.
     
  6. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    No ei tosiaan ole samankokoisia, K5 on about samaa luokkaa 70-luvun isokorisen Cherokeen/Wagoneerin kanssa (eli FSJ:n kanssa), XJ on pikku-Cherokee, siis 84-01 välin compact-size -maasturi....
     
  7. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    XJ on aika paljon pienempi kuin K5, molempiin toki pitäis mahtua emäntä ja kaks koiraa jokatapauksessa. Blazer on liki 30cm leveempi...

    Maantiekulutus riippunee tuhannesta asiasta mitä ton ikäselle autolle on ehtinyt jo tapahtua liki neljänkymmenen vuoden aikana.. mut kunnossa oleva ja normirenkailla varustettu K5 vois päästä lähelle 15l kulutuksia, mut 20 lienee lähempänä todellisuutta. Siis bensa, diisel keijoiluun en ota kantaa.
     
  8. yadong

    yadong 1st gear

    Ahaa ok, kiitos oikaisusta . Kokemusta ja tietoa näistä vehkeistä ei vielä hirveästi ole niin voip olla että oikaisuille tulee vielä tarvetta.
    8)
     
  9. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

  10. yadong

    yadong 1st gear

    Laitatko Rockmaple kuvia autosta? Mites toi käyttömaksupolitiikka? Tuolla ylempänä oli puhetta jotta -02- GC:n kohdalla käyttikset pompsahtanut ylös. Missä se raja menee että verottajan perkeleelle ei tartte liikoja antaa. ;)
     
  11. yadong

    yadong 1st gear

    Ja käyttöautosta joo kyse.
     
  12. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Vm.2003 alkaen vero määräytyy co2-päästöjen mukaan, mikä bensamaastureissa on iso lukema. Vanhemmissa kokonaismassan mukaan, XJ:n vero on jotain 250 euron luokkaa ollut, vuodenvaihteessa nousee sen kuuskymppiä vai mikä se korotus olikaan.

    Edit: Oikea vuosiluku on siis 2000 eikä 2003.
     
  13. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Typhooni menee maantieajossa 12 pintaan jatkuvalla nelivedolla, keskikulutus sitten jossain 14 huitteilla minun ajoissa. Että varmaan vastaava (pikku-)Blazeri menee samoihin. 4.3 on hyvä moottori ilman mutkaakin, oli aiemmin Camino sillä koneella. Persoja ruosteelle ovat kyllä tuon ikäiset Blazerit. Ehkä käyttöautoksi ennemmin se uudempikorinen Blazer - tai vastaava Oldsi (mikä se nyt malliltaan olikaan), niin on vähän enempi luxusta ja löytyy helpommin parkkipaikalta.

    Bravada!

    Niin se vielä että on kyllä nurkkapielipyörityksessä aika mukava tuon korinen (=pienehkö) ameriikan"maasturi".
     
  14. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Mä ostin eilen kans maasturin. Ei saa ottaa piruuluna :wink:
    [​IMG]
     
  15. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    ...Tuo Mietmi on kyllä aika pahasti paatunut automies :D

    Mut niinkun ylempänä sanoin, kaikki muut pitää GC-tä kauheen isona pirssinä...
    Tässä Lord of Fliesin kuvassa (päivän autotopic, vuosien takaa) näkyy hyvin mittakaavaero jenkkimaasturien/pickuppien ja GC:n välillä.
    [​IMG]

    Päivän autokuva =>sivu 648 löytyy lisää talvisia temmellyskuvia...
     
  16. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Lainataanpas topickia ja udellaan minkälaisia kokemuksia porukoilla on S10 Blazereista ?
    Hinnat ei ainakaan päätä huimaa.
     
  17. dean66

    dean66 Gearhead

    http://www.trafi.fi/tieliikenne/verotus ... e_ja_maara

    millä perusteella saa 2002 mallisen kilojen mukaan?

    olen ollut siinä ymmärryksessä, että viimeinen vuosi on 2000, mitä kannattaa katsella. vai meneekä WJ painon mukaan jo tuonne 2001 osastolle?

    mutta 2002 ei tuon trafin sivuston mukaan ole enää mahdollinen. liekkö joku erikoistapaus kyseessä?

    itse hankin just -93 mallisen grand cherokeen. ajettu 214tkm ja seuraava voisi hyvinkin olla tuoreempi wj.

    -a-
     
  18. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Muistin vuosiluvun väärin. :oops:
     
  19. Merisusi

    Merisusi 1st gear

    Täytyy myös tunnustaa jeeppi kuumeen iskeneen. Viisi vuotta sitten oli sama tilanne, tuli kuitenkin hankittua silloin firebird. Mulle riittäisi tuo 2.5 bensa versio, kiire kun ei ole mihinkään ja kilsoja tulee.
     
  20. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Onpa tosiaan naurettavan kokoinen tuo Jeeppi noitten rotsien välissä.
     

Kerro tästä muillekin!