maasturi hakusessa.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja yadong, 19.9.2015.

  1. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Henkilöautoja on Subarut ja kaikki muut citymaasturit, ei niitä ole tarkoitettu maastoajoon eikä raskaisiin vetohommiin. Joissakin Forestereissa on ollut maastoauton mittana joskus pidetty alennusvaihde, mutta sekin lähinnä kompensoimassa pienen bensakoneen olematonta vääntöä. Isommilla mottoreilla varustetuissa ei ole alennusvaihdetta.
     
  2. xarper

    xarper Gearhead

    No joku vitun leluauto kummiski :poff:
     
    Karpov tykkää tästä.
  3. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Veikkaan, että olet ollut pahemmissa tilöanteissa, mitä minä ikinä, mutta eikö tossa tilanteessa jo renkaatkin vaikuta paljon. siis jos 4 rengasta lyö tyhjää. Tosin siinä vaiheessa kuskillakin on iso osuus.


    Joku saa myöskin nelivedon jumiin sellaiseen paikkaan, mistä toinen vetää takavedolla.
    ( nyt ei puhuta offroadista).
     
  4. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Joo, kemppiperäisellä satelliitilla olisi liikahtanut.
     
    xarper tykkää tästä.
  5. xarper

    xarper Gearhead

    Jep, ei oltu talvella jumissa kertaakaan :D
    Kiitos kempin.
     
  6. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Mä en noista uusista tiedä hölkäsen pöläystä, kun mulla on ollut aina vaan näitä vannhoja.
    Mutta ei sovi kaikille. Pitää lapsettaa.:D
    Niinkun mua aina, jos sopiva sauma osuu kohdalle. :D Se on sladi, vaikka olen jo yli nelkymppinen, niin nautin leikkimisestä. Lähinnä rauhalliset pitkät sladit on mun suosikkeja. aina ollut.
     
    xarper tykkää tästä.
  7. xarper

    xarper Gearhead

    Sanoisin et päinvastoin omalla kohalla :D
    Ei jaksa ennää talvella leikkiä ku voi kesälläki, paljo kivempaa o kesällä. En tainnu kertaakaa männä luisus viimetalvena Satellitella.
     
    viikinki75 tykkää tästä.
  8. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    En ymmärrä rajoittimeen hakkaavaaaa Nykyihmistäo_O
    Ennen vanhaan vehkeissä ei ollut mitään rajoittimia.
    Piti ihan itse korvakuulolta rajoittaa ne kierrokset. Ei ne kyllä kiertäneetkään noin paljon.
    Vastaan myöhemmin, kun tähän tulee kommentteja.
     
  9. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Jos sulla oikeasti on kemppi, niin et voi välttyä sladeilta. Ja tämä on FAKTA! Tai sitten olet nössö, jolla murtaa ihan perkeleesti.
     
    Muokattu: 11.9.2019
  10. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Mulla kävi aikoinaan silleen kisaa ajaessani,että MSD 7 AL-2 sytkäboxista oli yksi piuha tärissyt poikki!Lähtökierrokset olleet 11000!Ihmeteltiin sitten tiedonkeruusta,että miten tämä on mahdollista?Niin,lähtökierrokset piti olla muistaakseni rajoitettu 10400,voi olla 10600kin ,mutta 11000 oli ollut!Rauta sitten näköjään rajoitti siihen!:oops:
    Mitään ei hajonnut!Onneksi!:)
     
  11. xarper

    xarper Gearhead

    Ei ole fakta :soosoo:
    Fakta on se ettei mene luisussa, kuin tarkotuksella.
    Hyvät talvirenkaat varmaan auttaa asiaan mutta ei se kemppikään itestään luisuun lähe, ihan jokunen tuhat kilsaa tulee talvisinki ajettua.
     
  12. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Et tainnut juuri talvella ajellakaan
     
  13. xarper

    xarper Gearhead

    Joulukuussa otin ajoon, useempi sata kilsaa joka vknloppu, tais joulukuu/tammikuu mennä lähestulkoon plkästään tällä kunnes työmatkoille ostin toisen auton, sit ajelin vaa hupiajot Satellitella.
     
  14. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Jaah, meillä on vaan erilaiset ajotyylit. Se ehkä selittää ainakin osan.?
    Mulla on aika raskas kaasujalka.
     
  15. xarper

    xarper Gearhead

    Mulla vaan kesäsin :D
     
  16. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Renkaat vaikuttaa toki hitosti sekä auton alusta eli kuinka rengas pysyy maassa ja vetävien pyörien määrä. Eli hyvillä renkailla pärjää kohtuudella ilman lukkoja jos on hyvät joustot. Ja lukoilla taas korvaa vähän joustoja. Siis offissa. Paskoja renkaita ei korvaa oikein mikään, missään.

    Esim. kadulla tai umpilumi offissa jos on sopivasti pehmeetä lunta ja alla jäätä tai lumi kiillottuu sellaseks, niin avoimilla perilla se sutasee aina yhellä pyörällä/pää ja se sutimaton pyörä jarruttaa sikana ja sais olla melkoiset rallipiikit että se ruopiva rengas veis eteenpäin. Mutta jos kaikki renkaat vetää tasaseen tahtiin, niin ei välttämättä lähe ruopimaan ollenkaan. ja jos ruopii, niin jokainen rengas syö edestään sitä lunta tai muuta moskaa veke.
     
    viikinki75, Powerstroke, xarper ja 1 muu tykkäävät tästä.
  17. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Taitaa sillä painollakin olla oma vaikutuksensa näissä vetohommissa, joku hinattava objekti ei liiku 1200kg 150hv Subarun tms. perässä mihinkään, kaikki neljä pyörää jauhaa tyhjää. Saman kuorman eteen pistetään 5000kg:n vanha takaveto-traktori 70hv , niin sehän lähtee höyhenen kevyesti.

    Tai vastaavasti jotkin antiikkiset höyrytraktorit vetää pullingissa full pullin joka kerta, heppoja jokusen kymmenen ja herlevit parin tuhannen hepan koneilla vaan lennättää soraa. Näissäkin painoero tietysti aika huomattava.

    Hyvissä olosuhteissa pärjää pienemmälläkin, 72hv, 1240kg takaveto-hiluxillakin saa 2000kg:n kärryn kuskattua mutta jos se kärry vaikka liukkauden takia alkaa luisumaan, niin ei massat riitä hiluxissa hillitsemään, vaikka olisi neljäkin vetävää pyörää.
     
    viikinki75 tykkää tästä.
  18. WBBC

    WBBC Double Gearhead

  19. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    [​IMG]
    Sitten kun lopetetaan leikkiminen ja tarttis jottain tehäkin.

    Ei tartte kuin takana, ilman lukkoakin ei edes meinaa jäädä sutimaan.
     
    mikaa7146 ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  20. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    No jooo…. mun mielestä toimiva neliveto on käytännöllisempi. :rotfl: ja aika tarkkana saa olla ketjujen kanssa ettei ala tulee voimansiirto vahinkoa. Useamman kerran nähny kun ketjujen kanssa leikkiminen loppuu vetarin katkeamiseen.
     

Kerro tästä muillekin!