maasturi hakusessa.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja yadong, 19.9.2015.

  1. toyopet

    toyopet Gearhead

    Minulla hajosi valmetista (502) vaihdelaatikko. Siihen asti tuli kyntöaurat kyllä kosteammallakin kohdalla hyvin perässä. Siis ketjut päällä. Ilman ketjuja ihan toivotonta.
     
  2. T5

    T5 3rd gear

    Tuommoinen Cherokee 2.5td-koneella. Ainakin kansien kanssa saa olla tarkkana. Onko mitään muuta tyyppivikaa tuossa? Googlailtu on ja osa kehuu, osa haukkuu alimpaan helvettiin. Kulutus taitaa ainakin olla 10l tai enemmän?
    Osaisiko @JAMANT heittää vinkkiä?
     
  3. Powerstroke

    Powerstroke Gearhead

    Toimivastakin nelivedosta (ja renkaista) loppuu ominaisuudet jossain kohtaa....

    Ja kaiken saa rikki taitamattomuudella ja ymmärtämättömyydellä.
     
    Muokattu: 11.9.2019
    Volvo_5.7 ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  4. Karpov

    Karpov Gearhead

    Miksei 4.0 bensa käy? Saa täydet istuinpaikatkin
     
  5. T5

    T5 3rd gear

    En tajunnu?
     
  6. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Gearhead

    Useat dieselmaasturinreuhkat on rekisteröity pakettiauto/huoltoauto tms huumoriauto luokkaan dieselveron vähentämiseksi.

    Bensavehkeessä tätä kikkailua ei tarvitse harrastaa.
     
    viikinki75 tykkää tästä.
  7. T5

    T5 3rd gear

    Joojoo, kyllä mä ton tiesin. Mut ku Karppovi vaan niin tuota niin toitotti, että diisseleissä ei olisi aina kuin se kaksi penkkiä.
     
  8. Karpov

    Karpov Gearhead

    Jos oot lukenu dieselin koneongelmista, kulutuksesta kympin pintaan ja haluat vielä maksaa täyden dieselveron niin en nää järkeä vs bensa.
     
  9. Jooli

    Jooli Gearhead

    Niin noissa WJ jeepeissä on jatkuva neliveto missä etupää tulee sitten vasta sutiessa mukaan (ihan nopea ja hyvä systeemi kylläkin), mutta onneksi löytyy hidas puoli mikä lukitsee jakolaatikon 50-50 asentoon ja vetää 100% varmasti molemmista päistä.
    Sit on vielä erilaisilla akseleilla, olikohan nyt niin että jos vaihdekepin vieressä lukee Quadra drive niin sitten on lukot molemmissa akseleissa, ja Quadra track 2 niin on avoimet perät.

    Omassa on avoimet perät mutta pirun hyvät joustot, renkaat ja automaatti tekee etenemisen ihmeen hyväksi metsässäkin, on tuolla käyty ainakin land roveria ja patrollia hinaamassa mettästä pois, ni ei se ihan turha citymaasturi ole :)
    Veneen nostot on kanssa sujunut ongelmitta muttei tuo vene nyt taida painaa kuin sen max 500kg
    [​IMG]

    "
    Huomattava ominaisuus on automaattinen Quadra-Drive nelivetojärjestelmä, jossa on pyörimisnopeuksien eroihin perustuvat hydrauliset, Vari-Lock, kytkinlukot kolmella akselilla (etupää - takapää, sekä taka-akselilla ja etuakselilla molemmilla omansa).

    Vaihteistona on 45RFE, joka on siitä erikoinen, että siinä on kolme planeettarengassarjaa tavanomaisen kahden sijaan, joten vaihteistossa on kuusi teoreettista vaihdetta ja sitä pidetään tavallaan ensimmäisenä kuusivaihteisena automaattivaihteistona, mutta se oli säädetty käyttämään ainoastaan viittä vaihdetta. "
     
    Muokattu: 12.9.2019
  10. XVD

    XVD 3rd gear

    Mulla on joutilaana grand Cherokee 4.7v8 vm99 limited. Guadra drive. Siisti päältä ja sisältä. Koneessa laakeri vika. Kampiakseli tarvinnee vaihtaa. Uusi maksaa n. 250 ebayssä laakereineen. Autolla hinta pyyntiä 1900e. Hyvät renkaat
     
  11. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    Mulla löytyy myytäväks Crand Cherogee vm 2005 ns uudempi 5.7 hemi Quodra 2. Käytön jälkiä siis muutama kolhu muuten siisti hyvässä kunnossa. Hopea ulkoa, nahka sisusta, Tummat ikkunat mustat 20" uudet vanteet+265 renkaat. yv jos kiinnostaa.
     
  12. Karpov

    Karpov Gearhead

    Ohimennen kysyn mikä noissa laakereita syö? Useamman nettiautostakin muistan missä 4.7 ja laakerivika.
     
  13. MudMax

    MudMax Gearhead

    Oil Sludge
    https://itstillruns.com/dodge-engine-problems-5571443.html

    https://www.dodgetalk.com/forums/showthread.php?t=40245
    Tuota koneen etukulmassa olevaa muovista öljyntäyttöputkea saa olla jatkuvasti puhdistamassa, joten toi teoria kuulostaa varsin uskottavalta.
     
    Karpov tykkää tästä.
  14. Seejii

    Seejii 2nd gear

  15. MudMax

    MudMax Gearhead

    Sludge ei ole kuiva vaan lietettä. Siis kondensoituu vettä öljyn sekaan, koska kuuma huohotushöyry jäähtyy siinä eristämättömässä putkessa PCV:n sijainnista johtuen.
     
  16. Seejii

    Seejii 2nd gear

    Juu on minullakin tuota lietettä. Vähän vaan ihmettelen asiaa. Kuinkapaljon sitä on mahtanut kertyä
    Lähinnä näen suurimmaksi riskiksi huohotuksen tukkiuduttua moottorin pulauttavan öljyt pihalle. Tätähän tapahtui tietyille autoille talvella.
     
  17. Karpov

    Karpov Gearhead

    Luotan kampikammionsuodattineen. Pcv puoli normaalisti mutta putsarille menevälle suodatin.

    Auttanut autoon kuin autoon missä tehtaalta paska huohotussysteemi suomen oloihin (näitä löytyy). Ei ole 2000-luvun ruiskupelejäkään sotkenut moinen systeemi.


    Alle 5€ sijoituksella monta huolta poistuu, eikä käryytä.
     
  18. XVD

    XVD 3rd gear

    Joo en tiiä tarklleen miksi menee. Mutta öljytila on myös äärettömän pieni. Tuosta sais hyvän pelin jos joku vihtis korjata. Paljonkohan se jamant ottas remontista?
     
  19. Valkoselkätikka

    Valkoselkätikka 1st gear

    Onko täälä ford explorer tietäjiä? Jonkunverran on autosta kokemuskeskusteluja foorumilla mutten o päässy kuussalle mimmonen neliveto autossa on. Onko mahdollista kytkeä jakolaatiko tasauspyörästöä lukkoon? Onko kitkalukkoja akseleissa? Vai onko se vain takaveto, neliveto ja alennusvaihdeneliveto ja tasari pyörii jakilses jokavalinnas
     
  20. Karpov

    Karpov Gearhead

    Minkä ikänen? Vanhassa on 2wd 4wd jäykkä ja 4wd low. Etuakselissa lukot.

    Uudempi oli sähköohjattu ja muistaakseni nelikko tulee kehiin kun pyörien pito häviää.
     

Kerro tästä muillekin!