maasturi hakusessa.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja yadong, 19.9.2015.

  1. Merisusi

    Merisusi 1st gear

    Mullakin olis kiinnostusta tietää millainen tuo s10 blazer on?
    Onko hidasta nelivetoa, lukkoja, millaiset tyyppiviat.
     
  2. onre

    onre 3rd gear

    Mulla on joku päähänpinttymä että oikeassa maasturissa on jäykät akselit. S10:ssa tais olla erillisjousitus edessä.
     
  3. xarper

    xarper Gearhead

    Muakin vähän mietityttää ja ihmetyttää tää.

    Miks noi on niin halpoja? Mikä niissä on sit paskaa tai jotain? Ja mites tuo nelikko niinko Merisusi ihmetteli kans
     
  4. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    ^ Tosi ahtaita ne ainakin on sisältä, en muuta osaa sanoa.

    Onkohan jäykkiä etuakseleita enää oikeen missään uudessa? Jos otetaan ihan globaalistikin? Japsit? Range, meisseli? Perinteinen kantti-jeep, mikä nyt onkaan?
    Chevyt muuttu jo 80 luvulla. Ramcharger varmaan oli jäykällä mutta loppui kans silloin, Broncot muuttu jo joskus 70 luvulla kai, usa pikupeista vain 1 ton luokassa taitaa olla jäykkiä etusia nykyään.
    Mites muut pikupit, toyota, nissan?
     
  5. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead


    Sorii mä en vaan voi....... Uazis on jäykät akselit vielä -90 jne luvullakin :wink: . Ny muutaman viikon kokemuksella UAZ on ihan hauska ajoneuvo jos HUOM jos ei tartte ajaa maanteillä :rotfl: :rotfl: :poff:
     
  6. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Jeepeistä on uusista jäykkä enää wranglerissa, muut jeepit on jo pilalla. Grandeissa oli -04 asti ja xj cherossa -01. Uudemman korimallin chero/liberty on jo risukeula.
     
  7. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Jos maasturia lähtisin ostamaan, niin blazeri 6.2 kiisselillä olis mun valinta.
    Mutta jos vielä aura olis keulalla, palkkihelmat ja vähitään 35/12.5/15 renkaat alla, niin olis aika oiva työkalu. Metsässäkin mahtuu menemään ihan kelvollisesti, subbe ei niinkään.
     
  8. speedy

    speedy Double Gearhead

    Minä voin kahren tiisseliplatserin jäläkeen sanoa, että ei .. tai no mikäli haluaa wanhan helvetin laiskan tiisselin ongelmien kans tapella, niin mikäettei :rotfl: Ehkä poikkeuksena täysin ja hyvin läpikäyty yksilö, jossa turbo apuna, niin lievä ehkä.. :odroll: Joskus vaan kuitenkin joutuu mennä tunteella, ei järjellä :)
     
  9. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Ajat muuttuvat..

    Jos ei raha ole este, niin tuossa lienee aika kova laite?
    http://www.iltalehti.fi/iltvautot/20151 ... 0_v1.shtml
     
  10. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Kyllä ne on jäykät akselit tossa mersussakin, portaalipokseilla lisättynä. Oikeissa maastureissa on jäykät akselit.

    Erillisjousitus kuuluu golfklubi tason maastureihin, missä on tärkeintä niskatukien lcd näytöt ja muu paska.

    Ja risukeulaa tarvitaan sit kovaa meno offikilpureissa, missä alusta maksaa kivitalon verran.
     
  11. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Gooklasin kans sen verran että taitaapi tuo G mersu ja jeepin ränkler olla ainoita jäljellä. Onko uudet uazitkin sit risukeulalla.

    Tuo pre runner /baja tyyli onkin oma juttunsa. Hommalla taitaa olla enemmän yhteistä rallin kuin offin kanssa, mutta jotain itua kai siinäkin on. Missäs se oli videopätkä kuvattu jossain mehikolaisessa kaupungissa jossa joku vetelee hurjia stuntteja baja tyylin kilpurilla?

    Tuossa muutama ihan katukelpoisen oloinen kotitekoinen esimerkki.



    [​IMG]


    [​IMG]

    [​IMG]
     
  12. Merisusi

    Merisusi 1st gear

    Ruotsissa näyttäs olevan nuo hinnat puolet halvempia suomeen verrattuna, katselin nuita s10 blazereita 95- ylöspäin.
    Mitähän veroja ja muita maksuja tullia ym tuollaiseen tulis vielä päälle.
    Kannattaakohan tuon hintaluokan autoa tänne tuoda.
     
  13. Rust Devil

    Rust Devil Gearhead

    Tuossahan tuo.


    https://www.youtube.com/watch?v=Fp2aDTqCCyw
     
  14. onre

    onre 3rd gear

    http://www.uaz.ru/en/cars/patriot

    Tossa on ainakin jäykkä etuakseli. Ja tätähän tehään yhä:

    http://www.uaz.ru/en/cars/hunter

    Kannattaa huomioida myös että 70-sarjan Land Cruiseria tehdään yhä. Meille tulee vain golfkerhoversioita.
     
  15. ville400

    ville400 2nd gear

    no kertokaapas ne jäykän akselin edut normaalissa maasturissa??, ja nyt ei puhuta porttaali akseleista
     
  16. onre

    onre 3rd gear

    Mikä on "normaali maasturi"?
     
  17. ville400

    ville400 2nd gear

    no jätetään rakennellut offroad autot ulkopuolelle ,eli jokapäiväiseen ajoon tarkoitetut 4x4 maastoautot
     
  18. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Jos ei maastossa ajele niin ei siitä varmaan juurikaan etua ole, ehkä jopa päinvastoin. Jos ajelee maastossa niin jäykkä on kestävämpi, maavara parempi, helpompi korottaa, pidemmät joustot
     
  19. ville400

    ville400 2nd gear

    no niin päästiimpä asiaan , se kestävyys on sellasia henkilökohtasia mielipiteitä tiedän monta työkäytössä ollutta toyotaa millä ajettu lähes miljoona ja alkuperäisilla perällä ja vetareilla mennään, ja vastaavasti monta g mersua mistä etuperä auki kerran vuodessa, ja mitä maavaraan tulee niin se on ainoastaan pyörän puoleisessa päässä pienempi, keskellä autoa jopa huonompi, ja mitä tohon pidempään joustoon tulee niin siinä ei kyllä normi autossa ei eroa muuta kun siinä et jäykkäakselisessa toisen pyörän ylösalainen liike vaikuttaa myös toiseenn pyörään.
     
  20. onre

    onre 3rd gear

    Näissä onkin kyse siitä mistä tykkää itse, ei kiveen kirjoitetuista faktoista. Yhtä lailla nykyaikainen etuvetohenkilöauto ajonvakautuksineen, ABS-jarruineen jne on varmasti turvallisempi, mukavampi, taloudellisempi ja tehokkaampi kuin mun takavetoinen talvikäyttikseni. Silti ajan mieluummin tuolla rotiskolla, koska se vastaa henkilökohtaisia mieltymyksiäni.

    Jostain absoluuttisista paremmuuksista vääntäminen on aika turhaa hommaa, sitä tehtiin jo hiekkalaatikolla kun väiteltiin että kenen isi hakkaa kenen isin.
     

Kerro tästä muillekin!