Mad Max autot

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja debner, 18.1.2016.

  1. debner

    debner Gearhead

  2. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Onks toi joku lastenohjelma kun autot on niinku hiekkalaatikkoleikeistä pöllitty? :wink:
     
  3. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Tota leffaa katsoessa ainoa tunne mikä heräsi oli että kuinkahan monta autoa on tärvelty noinkin paskaa leffaa varten...
     
  4. Naula

    Naula 3rd gear

    Mitä jos sen ajattelis niin päin, että kuinka moni innostuu autoista noin yleensä näiden elokuvien myötä? Omalla kohdalla nimenomaan Mad Max 2, oli aikanaan iso vaikuttaja autohommista kiinnostuessani. Eikä näin tukevasti autojen ympärille rakennettuja leffoja nykypäivänä juuri tehdä.

    Tälläkin foorumilla osa itkee, kun nuorisoa ei kiinnosta vanhat jenkkiautot. Sitten seuraavassa käänteessä haukutaan kaikki nuoret "lippa vinossa kulkeviksi äidin pikku lököhousupaskiaisiksi", joita kiinnostaa vaan tuning-viritykset ja "kiinanromut".

    Noikin on jo melko väsyneitä analogioita nykypäivänä ja jenkkiautoharrastus tuntuu olevan joidenkin mielestä vain raavaiden ja aikuisten, miehisten miesten laji. ;)

    Eiköhän tossakin leffassa moni laitteista ole ihan varta vasten tehtyjä replikoita, eikä kaikkia maailman autoja pysty muutenkaan pelastamaan.

    Tämä ei ollut suora vittuilu kenellekään tässä ketjussa, vaan yleinen huomio.
     
  5. 360fourbarrel

    360fourbarrel 3rd gear

    Hieno leffa. Ei mitään digipaskaa. Juoni on simppeli mutta niin on mieskin.
    Hyvin menee ilta ja pari kaljaa tuota katsoessa. :lol:

    Autojen kanssa on kyllä päästetty luovuus valloilleen. Ehkä tuo hiekkalaatikkovertaus osuu kohdalleen.

    Ei tosikoille eikä pussihousumiehille... :soosoo:
     
  6. Naula

    Naula 3rd gear

    Joo sehän tossa on erityisen hienoa, että kaikki stuntit on vissiin tehty täysin ilman tietokoneavusteita?
     
  7. onre

    onre 3rd gear

    Hemmetin hyvä elokuva kyllä, kunnon tykitystä alusta loppuun.

    Ja on muuten aika hiton paljon digipaskaa, se on vain hyvin tyylikästä digipaskaa! Tuo on tehty samoin kuin uudet Star Wars ja Bond, eli kuvattu filmille, digitoitu ja tietokonegrafiikat lisätty tässä vaiheessa.

    https://www.fxguide.com/featured/a-grap ... fury-road/

    Tuossa hyvä artikkeli aiheesta.
     
  8. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Se mua vaan ihmetyttää miks eivät tee nuotteja ja käytä niitä. Ei tarttis rikkoa kaikkia autoja :(

    Paljon ovat kautta historian tuhonneet noita kotteroita.
     
  9. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Itse itselleni vastaten, kaikkitietävän internetin mukaan ´59 Cadillaceja tärveltiin neljä, 3 Coupea ja yksi sedan... Plus tietty kaikki muut autot, ´48 Chevyjä meni ilmeisesti kolme kappaletta rekkaa varten.

    Mä en vaan syttynyt ko. elokuvasta, ykkönen ja kakkososa oli hyviä mutta tää oli mun mielestä ihan skeidaa... Sotapoikia ja veekaseja, joopa joo, ei vaan sytytä tommonen fantasiameininki. Kakkosen juoni oli vielä jotenkuten uskottava, mitä maailmanlopun jälkeen voisi tapahtua, mutta Fury Road tuntu vaan tehosteiden ja stunttien sekamelskalta.
     
  10. Naula

    Naula 3rd gear

    Joo, onhan tää ihan selkeästi erityylinen leffa kuin vanhat. Musta tuntuu, että tarkoituksella vedetty ihan överiksi. Ns. taideleffa omalla tavallaan. Silti mun mielestä hyvä, kun vaan heitti aivot narikkaan.
     
  11. debner

    debner Gearhead

    Se ei olekaan niitä leffoja joiden kuvaus alkaa sanoin
    "Romanttinen romanssi..." ja sitten kurvataan uudelta näyttävällä Kuplalla kartanon pihaan jossa käynnistyy 2 tuntinen niin kiinnostava ruokapöytäkeskustelu :-D
     
  12. Jukkaw

    Jukkaw 1st gear

    Ei millään pahalla, mutta tuli vaan mieleen että onko sulla elokuvien järjestys oikein?

    Ykkönen on se jossa Mel Gibson on vielä tosi nuoripoika ja leffa oli kuulemma kauan suomessa pannassa liian väkivaltaisena. Tais tulla ensikertaa telkusta vasta joku vuosi sitten.(Tehty -79)
    Kakkonen on se missä on se pensan jalostustehdas siellä aavikolla ja kolmosessa Tina Turner ja "sikavoimala".
     
  13. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Juuri näin. Ykkönen tuli itseasiassa Teemalta viime vuonna... Mä olen tosin sen nähnyt varmaan 15v sitten ekan kerran VHS:ltä. Kakkos-osan olen itse ainakin tulkinnut post-apokalyptisenä kertomuksena? Sinänsä hölmöä että ensimmäistä osaa ei ole esitetty Suomessa, siitä kun selviää mikä johti toisen osan tapahtumiin, miksi Max on erämaassa vaeltava erakko.
     
  14. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Kötöstyksiä ne oli, ja se että siellä oli harvinaisia malleja kuten 59 cadeja vähensi uskottavuutta entisestään. Jos leikkaa pois muutaman minuutin törkeintä väkivaltaa, sopii leffa hyvin 8-14 vuotiaiden kehitystasolla oleville.

    Edit. Näin kakkososan teatterissa sillon kun se tuli oliko -81, kolahti hyvin 15 vuotiaalle, ja sitä jaksaa katsoa vaikka vieläkin. Ykkösosan vasta joskus sen jälkeen videolta.
     
  15. max

    max Double Gearhead

    Mad Maxin identiteetti on mielestäni nimenomaan edesottamukset pumppu Falconin (Interceptorin) kanssa.Uusin oli pettymys,koska tämä parivaljakko loisti poissaolollaan.
     
  16. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Itse tykkäsin kovin, kun Falconi esiintyi leffan alussa. Ja muusiksi ajetun auton comeback oli myös reteetä.

    Ei tuo leffa juonellaan kauheesti loistanut, mutta ainakin leffateatterissa katsottuna erittäin otteessaan pitävä. Itse tykkäsin tuosta kyllä, vanhat maxit useita kertona tenavana kytänneenä must see pätkä, teki kuitenkin kunniaa niille aika hienosti.

    ...vaimon kanssa käytiin tuo romanttisesti katsomassa, hän tuijotti jostain syystä kännykkää tai leffateatterin kattoa suurimman osan ajasta. Ja en saanut varsinaisesti kiitosta elokuvavalinnasta. Oli kai vähän turhan rujon post-apokalyptinen.
     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jos tuosta leffasta on saanut vaikutteita autoiluun niin millasiahan pervoja laitteita tallista löytyy? :lol: saatika kammarik puolelta...
     

Kerro tästä muillekin!