männän tappi sbc

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja cam79, 18.9.2006.

  1. cam79

    cam79 Gearhead

    Kumpi olis parempi,kelluva tappi vai prässätty ja miksi.Onko väliä jos sekä männässä on kelluva että kiertokangessa,vai "pitääkö" toisen olla prässätty.Kun ei ole aikasemmin tarvinu moisia edes miettiä.
     
  2. Hai

    Hai Double Gearhead

    Riippuu ihan käytöstä.
    Tullaanko moottoria purkamaan useammin?
    Aiotko tehdä tasapainotuksia tms. itse, että helppo koottavuus on tarpeen?

    Kelluva tappi on uiva molemmissa.
    Prässätty on tiukasti kangessa.
    Männän ja tapin sovite on aina uiva.
     
  3. cam79

    cam79 Gearhead

    No ei toivottavasti tarvi purkaa useasti,ihan katukäyttöön.
    Eli tarkoitus on siis valita männät ja kanget mitkä käy toisiinsa.

    Siis tarkoittaako mäntien tiedoissa toi "pressed or floated pin" siis vain tapin kiinnitystä kiertokankeen jos kerran tappi on uiva AINA mäntään.
    Eli jos kanki on mallia bushed tai floated niin mäntä pitää olla kans floated ,ei pressed.

    Eli onko niin että floated pin on aina lukkorenkaalla kiinni männässä mutta jos malli on pressed niin lukkoja ei välttämättä ole.
     
  4. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Just noin onpi asian laita. Se kumpaankin laakeroitu on siinä mielessä turvallisempi, että jommasta kummasta puolesta on varaa hirttää kiinni ja homma toimii edelleen. Suurimmassa osassa mäntiä ei ole uria tapin lukkorenkaill, mutta toki sellaset pystyy jälkikäteenkin tekemään. uivassa tapissa on sitten välys kahdesas paikassa, kun puristesovitteisessa taas on välys vaan männän ja tapin välissä.
     

Kerro tästä muillekin!