MAGNUM 'X' HEAD (RHS/INDY 360X HEAD) pohdintaa...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Gyrus, 28.7.2009.

  1. Gyrus

    Gyrus Gearhead

    linnki kansiin

    onko jollain kokemuksia tai jotain mielipidettä noista kansista jos verrataan niitä vaikka edelbrockin rpm kansiin.. halvemmat nuo ainakin ovat vaikka toisaalta sitten myös painavammat..

    itse löysin noi kannet just netistä ja en ole niidtä ennen kuullut puhuttavan. Jäi lisäksi mietityttämään että sopiikohan noihin suoraan tupla venajouset vai onko tarkotettu vakioille..

    sattuipa silmään samoilta sivuilta vielä toisetkin kannetlinkki
     
  2. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    On olleet sen verta vähän aikaa markkinoilla, et tokkopa kellään on kauheesti kokemusta. Se mitä oon kuullut, niin kanavat ja palotilat pitäis olla erinomaisen hyvät "bolt on" kansiksi, vähän niinku moparversiot gm:n vortec kansille ja virtaavatkin jo boksista hyvin. Suureks puutteeks on koettu venttiilijousien olematono asennuskorkeus mikä käytännössä estää korkeenostosten nokkien käyttämisen, jolla noi kannet pääsis todella oikeuksiinsa. Mut ne pitäis toimia myös erinomaisesti ihan norminostoilla.
     
  3. Gyrus

    Gyrus Gearhead

    viittikkö vähä tarkentaa että missä kohdassa sun mielestä nokka on korkeenostonen? 0.5, 0.6 vai peräti 0.7? :D nää kun on aina vähä suhteellisia käsitteitä? itellä taitaa olla nyt vähä vajaa 0.5 nostoa, mutta olis kiva jos ois ainakin vähä varaa vielä pistää isompaa nokkaa..
     
  4. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Päälle 0.55:n mun mielestä ruvetaan puhumaan isompinostosista. Tossa on asennuskorkeus luokkaa 1.63", kyllä kait siihenkin saa jousia jo ihan terveille nokille, tuplajouseen vaan joutuu siirtymään jo aika aikasin. Sit on tietty muutenkin sama kun tuotantokansissa, et mahdollisesti joutuu ohjureita lyhentää jne. Jos en ihan väärin muista, niin Pontiacilla on kanssa aiak pieni asennuskorkeus, et sitä kautta varmaan vois olla jousivalikoimaakin enempi?
     

Kerro tästä muillekin!