maharotoonta viritystä 225

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja kanafarmari hh, 26.7.2008.

  1. kanafarmari hh

    kanafarmari hh 1st gear

    ehtoota kolleekat ,kokeelin tuallaasta härmä viritystä 225.sehen, eli 2,5mm kannesta pois ja pakokanavien sisältä se helevetinmoonen möltti virtaavamman näkööseksi.
    tulos
    -mukavan vääntävä kone käyttökiarroksilla
    -toivottavasti piäniruakaasempi (eres vähä) :D
    -käynnistyy paremmin? (ainaki tuntuus)
    haitat
    -kytkin ei pirä
    -meleko kankia pyärittää käsin (venttiiliä säätäes ym.)

    ja sitte pari kysymystä notta tiätääkö kukaan mihinkä asti puristus suhure nousoo nuan suurinpiirteen ja pitääkö tuallaanen 9" kytkin uutenakaan ja menöökö minkään tavallisemman auton kytkin moppehen esim.cedrik ym... kiitosta jo etukätehen tiaroosta
     
  2. pontiac safari

    pontiac safari 1st gear

    mitä onko cedrikissä sama boori? joskus ceddrikin asetelmasta pyyhkäsin ne vauhtipyörää vasten tulevat prässätyt pykälät rälläkällä tasaseks ja ei ollu ongelmaa kytkimen luistamisesta

    mulla ois ylimääräsiä datsunin 4v laatikoita jotka kävis suoraan slantin perään...
     
  3. maxvo2

    maxvo2 Gearhead

    kytkin

    Ainakin -80 volareen super-sixilla tarjoaa rock auto 10" ja 91/4kytkintä. Multa löytyy släntin ja A-833 väliin kytkinkoppa. Voin tsekata valunumerosta mikä kytkin sisälle sopii, jos koppa tarvetta on sulla. Onhan noita 4-vaihteisia rysylläkin.

    http://www.rockauto.com/catalog/raframecatalog.php
     
  4. kanafarmari hh

    kanafarmari hh 1st gear

    joo kattos kuinka suuri kytkin sinne menöö. mulla on tuallaane -73 dart alkuperääne 225 ja rattimanuaali loota on varmaha 230? ainaki sivulle purkautuva. sellaane 4 pykäläänen kiinnostaas kyllä. pitää kattua mitä tualle innostuus viälä tekemähä. hauskoja konehia viritellä verrattuna kasiihin jotenki sellaasia sympaattisia :lol:
    ja se cedrikki juttu oli joku huhu että vois mennä mutta ei oo tullu testattua
    pitää käyrä tuas meirän kylän autojen varaosa liikkehes(museos) siälä vois olla hyllys viälä cedrikin asetelmia, ainaki 96 saabin pensapumppu oli suaraan hyllystä :lol:
     
  5. sbm396

    sbm396 3rd gear

    2.5mm teköö 15.6cc:tä palotilas jos siälä on ollu esim. 8.2 puristus nyt on likellä 10:1. moparilta sais tuallaasia nokka akseliakin

    244° Mechanical: P4120243
    268° Mechanical: P4529342
    276° Mechanical: P4286681
    284° Mechanical: P4529343
     
  6. MJF

    MJF Gearhead

    Oikeasti siellä on vakiona jotain 7,5:1 nurkilla, joten 2,5mm höyläyksellä korkeintaan 9,5. Kaupasta saa suoraan sopivaa 10" kytkintä, ihan vakiokamaa. Ainakin omassa vähän piristetyssä 225:ssa pelasi hienosti, mutta eipä siinä mahdottomia tehoja vielä ollutkaan.
     
  7. Slant Sickness

    Slant Sickness Gearhead

    Mahtaakohan noita oikeasti olla enää saatavilla?
     
  8. MJF

    MJF Gearhead

    Eipä oo tainnu saada pitkään aikaan... Mulla oli tuo P4529342, vähän ärhäkämpi mitä vakio. Mm. Ersonilta näkyvät ameriikkalaiset ostavan nokkia nykyään.
     
  9. maxvo2

    maxvo2 Gearhead

    kytkin

    Non niin hämeessä kiireet hitaampia..

    Kytkinkopan valu nummero on 2806720. Tuossa linkki koppien valunumeroille:
    http://www.mymopar.com/bellhousingcastnumb.htm

    Hankala sanoa miten iso kytkin sisään sopii. Jos olisi mopen truck väkeä paikalla voisivat tietää oliko pakuissa isompia kytkimiä slänteissä.

    Jos koppa kiinnostaa niin soittele
    0400-420034
     
  10. kanafarmari hh

    kanafarmari hh 1st gear

    terves kälämit. sattu järjetöön tsäkä, jonkun aikaa pihas maannehes 170cid ja sen manuaalin välis oli uus 10"kytkin. sattuu sitä joskus keräälijälleki säkä, niitäki on näköjänsä kahtaa mallia toisen kaveri toi malliksi 10" ja 42mm leviä pinta (kuulemma trukki malli), ja tuas löyrös oli 10" ja 52mm leviä pinta se on vissihi oikee kunnon paalin kuskoo malli :D
     
  11. Dartsan

    Dartsan Gearhead

    Mulla alko kans viiraamaan ku aukasin yhden romutustuomion saaneen slantin. Sehän oli lähes raputon .040 ylikoossa oleva kampuraltaan mainio motti. Pyyhkästiin lohkosta 1,5 mm pois ja kannestahan lähtee oikastessa jo puolikkamilli ihan vahingossa. Vielä en oo mittaillu enkä tehny juuri muutakaan, mut piakkoin pitäis aloittaa.

    Hulluna ideana ajattelin tyrkätä kaks kaasaria. 123 pytyille oma ja 456 pytyille oma. Ois noita kaks-kurkkusia tuolla hyllyssä pilvin pimein. Ja väkertelis peltisarjan tapaista lievän kanavien muokkauksen tueksi.

    Noita nokkiahan näkyy olevan tuolla Summitilla muutamia. Tai sit jos laittais käytetyn.
     
  12. Jarppo

    Jarppo 1st gear

    Onkos tätä ekassa viestissä mainittua slanttiä saatu käymään ja kuinka toimii? :odroll:
     
  13. kanafarmari hh

    kanafarmari hh 1st gear

    johanny toki se on saatu pelaamahan, mutta se on myyty ja on erelleen jokapäivääses käytös ja ainuana onkelmana on ollu takarenkahien kuluminen. joo elikkä myin sen kaverillen ja se on ollu kovasti tyytyväinen 8l satasella menöö löpyä ja maharottoman alavääntöönen kuutonen siitä tuli. kummi sulaa kyllä ja on sillä jotaki kasi letukoota jäteltyki :D
     
  14. maxvo2

    maxvo2 Gearhead

    833

    Saitkos A-833 kiinni ja pelittämään slänttiin?
     
  15. kanafarmari hh

    kanafarmari hh 1st gear

    eh joo :oops: kyllähän se kolomipykälääsenä lähti tältä tontilta. mutta tämä jätkä jolla dartti nyt on niin sillä on nuata 4spd manuaalia muutama ja ilimeesesti sellaanen on menos tänä kesänä kiinni siihen. itte oon siirtyny vähä liikaaki nuahin c-koriisihin mutta onhan nuata a-koriaki viälä pihas. kattoo ny jos sais tuan -66 chrysyn joskus lyäntihi. sitte vähä kutkuttelis bb dart..... :-?
     
  16. Jarppo

    Jarppo 1st gear

    Tuata olisko poijjilla tiatua kuinka väljät nua venttiilit saa olla ohjuuriihin että öljynkulutus pysyys alle litras saralle? :-?
     
  17. Capri2000GT

    Capri2000GT 1st gear

    Oliskos kenelläkään tietoa voiko tommosesta 225 koneesta ottaa työntötangot pois yhdestä pytystä ja ajella? Siis meinaan notta ku nostajaa ei paina mikään, niin pomppaako se sieltä kolostaan pois hakeutuu kammen yms väliin?
    Mullakun kakkos pytys puristuspaineet nollassa ja olis vähä pakollista ajoa. Tönäreiden poistamisella estäis pensan menemisen öljyn sekaan, jolloin alakerrassa vois olla vielä jotain käyttökelpoista..

    http://www.youtube.com/watch?v=OnRIjPkOPzc

    :odroll:
     
  18. MJF

    MJF Gearhead

    Eihän ne sieltä reiästä mihinkään pääse pomppaamaan, muuta kun viereisen sylinterin nostimelle korkeintaan :) Sen verta suljettu rakenne sielä on ettei muualle pääse.
     
  19. signet

    signet Gearhead

    Mulla oli -92vuonna dart -65 5sylinterisellä slantilla hyvin kävi, vain työntötangot puuttui :wink:
     
  20. Slant Sickness

    Slant Sickness Gearhead

    Kotiutimme joskus kauan sitten 5:llä käyvän 6-Valiantin Sveitsistä saakka. Kutospytystä katosi käynti ja rupesi kiivaasti keittelemään. Tulpanjohto pois ja kovaa ajoa. Sen verran outo käynti ja haju vehkeessä oli, että piti Suoment tullissa autoa tarkemmin tutkituttaa. Muualla ei kiinnostanut ketään pätkän vertaa.
     

Kerro tästä muillekin!