Maksoitko edellisen verot?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja INVICTA, 28.2.2015.

  1. INVICTA

    INVICTA 3rd gear

    Minä sain rahani edelliseltä omistajalta mutta vain sen takia että myyjä ei ollutkaan ihan epärehellinen venkoilija vaan otti itse yhteyttä ettei saanut enää veroa trafista ja maksoi sen lopulta tililleni.

    Oikaisupyynnön tekeminen on turhaa niinkuin tuossa toisessa topikissa joku epäilikin. Rikosimoitus on vielä epäselvää olisiko siitä mitään hyötyä...
    Tässä tapauksessa se nyt ei enää ole aiheellista :)
     
  2. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Eli hetkinen edellinen omistaja ei saanut trafista laskua hänelle kuuluvista veroista jotka oli sinulla pitkänä :eek:
     
  3. INVICTA

    INVICTA 3rd gear

    myyjä oli ilmeisesti hukannut laskun ja yritti saada maksutiedot trafista mutta ei niitä enää saanut kun olin sen erääntyneen veron jo maksanut. myyjä siten laittoi rahan minun tilille ja homma ok.
     
  4. Mr. El Maco

    Mr. El Maco 3rd gear

    En ole vielä maksanut ja taidan jättää maksamattakin..

    Eli niinhän kävi, että ostin muutama viikko sitten auton osien vuoksi, aikomuksena purkaa se. Sain ajoneuvoverolapun ja sen alareunastahan ilmeni, että edelliseltä omistajalta on vero (himpun vajaa 200€) menossa maksuun 10.3.2015. Eli jos (kun) hän jättää veron maksamatta, menee auto ajokieltoon, ilman, että minä saan siitä tietoa mistään kuin kyselemällä trafilta.

    Kyselin veroista tekstiviestillä ennen ostoa, mitään ongelmaa ei ollut, tietty, kun eräpäivä on vasta reippaasti kaupan jälkeen.

    No, murhe ei ole suurensuuri, puran kotteron paria viikkoa aiemmin kuin oli tarkoitus, pikkuisen tietty potuttaa moinen.

    Mutta kysymys aiheeseen liittyen.

    Käsittääkseni vero on ulosottokelpoinen, mutta vain mun omistamaltani ajalta. Eli tuota edellisen veroa ei ulosmitata edelliseltä, eikä minulta. Auto vaan menee ajokieltoon?

    Jos näin, niin kaiketi minä voin vielä ennen purkua "myydä" auton kaverille ennen oman veroni erääntymistä, ja kaveri tekee liikennekäytöstäpoiston välittömästi, jolloin minäkin voin jättää verot pystyyn ilman pelkoa ulosotosta.. Eikö? Vähän kuin kostoksi trafille :)

    Sikälihän sillä ei ole väliä, kun autoa ei enää koskaan liikenteeseen saa kuitenkaan.
     
  5. INVICTA

    INVICTA 3rd gear

    näin minulle vastattiin:

    kiitos yhteydenotostasi.

    Mikäli ajoneuvon edellinen tai joku aikaisempi omistaja jättää veronsa maksamatta, menee auto käyttökieltoon eräpäivän jälkeen myös uudella omistajalla. Maksamattomat verot siis seuraavat ajoneuvoa.

    Veroa ei koskaan peritä uudelta omistajalta vaan henkilöltä, joka on ollut verovelvollinen kyseisenä ajanjaksona, mutta se aiheuttaa siitä huolimatta käyttökiellon ajoneuvolle ja silloin poliisilla on oikeus poistaa ajoneuvosta rekisterikilvet ja antaa sakot. Tällöin, mikäli ajoneuvoa haluaa käyttää, on erääntynyt vero maksettava.

    Kun ajoneuvovero kuittaantuu maksetuksi, on se maksettutilassa ja veroa ei enään peritä aikaisemmalta verovelvolliselta.
     
  6. Jupe

    Jupe Gearhead

    Kuka vetää käytännön oikeuteen? Syyttömälle sakot, ei oikealle verovelvolliselle.
     
  7. Aako

    Aako 1st gear

    Menee se entisen omistajan vero ulosottoon sille edelliselle omistajalle, ei se omistajanvaihdos vapauta häntä sitä maksamasta, ellet itse sitä kuittaa saadaksesi kotteroa luvallisesti ajoon
     
  8. Mr. El Maco

    Mr. El Maco 3rd gear

    No niinpä menee.. Mutta, se lohduttaa heti hieman. Jos veroa ei ole maksettu 11 päivä, teen liikennekäytöstä poiston, maksan oman veroni ja pussihousulta (kerrankin) peritään verot.. Koska mulla ei ole mitään tarvetta sitä maksaa :)
     
  9. Aako

    Aako 1st gear

    Onkin sitten toinen juttu, että kuin pitkään jonoon se ulosotossa menee ja onko koskaan mitään ulosotettavaa... aika monestihan näillä ei ole mitään merkitystä näille joppareille...
     
  10. JKF

    JKF Gearhead

    Kerran tuli tehtyä sillain, että en maksanut edellisen omistajan rästejä ja ajelin riskillä. Semmonen 3-4kk siinä meni, ennen kuin ulosotto oli hoitanut hommansa. Trafista kyselin viikoittain, että joko on lähteny perintään. Ainakin pari kuukautta tais mennä, ennen kuin asia eteni voudille asti.
    Sitten seuraavaksi patistelusoittoja asiaa hoitavalle ulosottomiehelle. Ulosottomies tuntui ymmärtävän tilanteen ja lupasi kiirehtiä homman kanssa, eikä siinä sitten kovin kauan kyllä enään mennytkään.
     
  11. Mitä näitä. En oo nähny kyttiä aikoihin.
     
  12. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    5 vuotta ja verot on entiset, näinhän se taitaa mennä


    Mitenhän lie sit näitten 2h paku ja pehmeet penkit paikallaan autojen verot ikääntyykö ne 5 vuodessa?
     

Kerro tästä muillekin!