Mallisarjan tehokkain moottori.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja 350cid, 7.5.2007.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Niin ihmettelin minäkin mutta pakko sieltä oli "lupa" pyytää :rotfl: . Siellä oltiin mm. erittäin huolissaan etuakselipainoista ja arvatkaa olinko pihalla kun ahdin painaa vissiin pari kiloa :eek: .
     
  2. veekone

    veekone Gearhead

    Onkohan nykyaikana joku selvä sääntö mikä on näköhaitta ja mikä ei vai onko se vieläkin vain katsurin mielialasta kiinni,navigaattori keskellä tuulilasia ei oo mutta jos hiukan kaasarit ja putsarit pilkistää lasin alareunassa niin....
     
  3. garagektc

    garagektc Gearhead

    pahoin pelkään että virallinen sääntö on olemassa mutta paikallinen setä (tai täti) voi ainakin yrittää normeja tiukentaa. tai sitten löysentää, onhan niissä kuitenkin paljon positiivisiakin yksilöitä.
    oman ikuisuusprojektin kanssa jännittää mitä sitten aikanaan sanovat. pumppu luuraa näkösälle ilman polttoainelaitteitakin...
    onneks papereissa on mekaanisesta ahtimesta maininta.
     
  4. tuomo.leva

    tuomo.leva 2nd gear

    itsellä olisi kans meininkinä laittaa -81 Capriceen 350 bensakone (nykyinen 305). Wikipedian mukaan tuo kuuluu 3. sukupolveen ja isoin kone on ollut tuo 350 vuoteen -80 asti ja sen jälkeen kyttäautoissa.
    Miten paljon heppoja tuossa 3. sukupolven 350 bensakoneessa on?
    Oon kuullu että tuo kone sopii aika suoraan Capricen konehuoneeseen ja sopii suoraan th700 laatikkoon.
     
  5. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    kyllä sinne capricen keulalle voi 350 padan laittaa. vertailuautona voit käyttää vaikka oldsmobile custom cruiseria, johon sai 70-luvun lopulla 403 kuutiotuumaisen moottorin.

    koneen vaihtaminen ei paljoa helpommaksi muutu. sopii suoraan laatikkoonkin.
     
  6. Fireball

    Fireball Gearhead

    Mulle kerrottiin konttorilta että säännöt on tarkentunu, eikä vertailussa enää kelpaa saman konsernin tuote vaan ainoastaan tismalleen sama merkki. Chevylle chevy ja Dodgeen vain Dodge. Tämä oli jo noin vuosi sitten kun koitin kelpuuttaa Chrysleriä verrokkina Dodgeen, no can do.
     
  7. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    En mä ainakaan ole kuullut tollasesta ohjeesta.
    Ja valmistajahan on GM se millä nimellä samoja autoja on myyty ei pitäisi vaikuttaa, sillä valmistajan mukaan ne on samoja B korisia kaikki.

    http://en.wikipedia.org/wiki/GM_B_platform
     
  8. tuomo.leva

    tuomo.leva 2nd gear

    Minkä vuotisissa 350 bensakoneissa on tietokone, ja käykö 305 tietokoneen johdot?
    Entä kannattaako laittaa kaasari- vai ruiskukone?
     
  9. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Ei noi tietokoneetkaan ole niin yksiselitteisiä... Eli jos sulla on tossa -81 Caprisessa tietokone, koska mulla ei -82 Caprisessa ole (ikinä ollutkaan muuta kuin pahvilaatikkoon pakattuna koti pc)...
     
  10. ata

    ata Gearhead

    Haepas täältä jostain se Ford Taunuksen ja Cortinan vertailujuttu, missä Cortina ei kelvannut Taunukselle vertailumalliksi, vaikka täsmälleen sama auto on kyseessä (siinä kyseisessä vuosimallissa) ja valmistajakin oli sama.

    Eikä taida kelvata esimerkiksi 2005 6.0 Pontiac GTO tai 2006 Vauxhall Monaro VXR500 remmiahdetulla 6.0 LS2:lla vertailumalliksi vaikka Opel Omegalle (eikä se remmiahdettu edes tuolle Pontiacille) vaikka valmistajan mukaan keskenään samoja GM V korisia ovat nekin molemmat...
    http://en.wikipedia.org/wiki/GM_V_platform_%28RWD%29
     
  11. Fireball

    Fireball Gearhead

    Laki sanoo allaolevasti, tiedä sitten onko se tulkittavissa monellakin tapaa mutta kuten edellä kerroin tämän tarkennuksen voimaantulon kertoi minulle kasvotusten sellainen konttorin johtaja jonka sanaan luotan enemmän kuin OD:lla "en ole kuullut moisesta" lausuntoihin :rotfl:

    Eli Taunus on nykyään Taunus eikä Cortina vaikka molemmat on Fordeja.

    Vertailumoottori

    Vertailumoottoreita ovat tyyppitiedoissa samaan mallisarjaan (ja sukupolveen, jos auton mallisarjan eri sukupolvien välillä on olennaisia teknisiä eroja) kuuluvien yleiseen tieliikenteeseen tarkoitettujen mallien moottorit. Auton mallisarja ja sukupolvi määritellään joko tyyppitietojen mukaisen jaottelun tai valmistajan taikka valmistajan edustajan lausunnon perusteella.

    Vertailumoottoreina voidaan vastaavin perustein pitää Suomeen tyyppikatsastettujen mallien moottoreiden ohella myös mallisarjaan kuuluvien muun Euroopan ja Yhdysvaltojen markkinoille yleiseen tieliikenteeseen tarkoitettujen mallien tehdasvakiomoottoreita, mikäli luotettava selvitys mallien teknisistä eroista on saatavissa. Muiden kuin Suomeen tyyppikatsastettujen mallien osalta tulee tarvittaessa esittää valmistajan tai valmistajan edustajan lausunto siitä, että ko. malli on tarkoitettu yleiseen tieliikenteeseen.
     
  12. ohc205

    ohc205 1st gear

    Mk3 Taunus ja Mk5 Cortina on sama auto, Eri nimillä. Ja mulla on varmaan jossain fordin todistuskin asiasta. Pitäs penkoa.
     
  13. C73

    C73 1st gear

    Mitenkähän tämä nyt sitten on? Mielipiteitä molempiin suuntiin.

    Nimimerkillä: neliviisnelonenko kahdeksankytluvun kapriceen...
     
  14. ohc205

    ohc205 1st gear

    Nämä asiat on kiinni lähinnä siitä, kuinka paljon sulla löytyy painettua faktaa ja todistuksia asiasta. Jos todistat että alusta on sama, niin ongelmia ei pitäisi olla. Jos mussutusta kuuluu, vaihda konttoria.
     
  15. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Äkkiseltään sanoisin että ei käy, sukupolvi vaihtuu.
    Ja toisekseen sillä ei ole merkitystä, kun tehopainosuhde estää muutoksen.
     
  16. Fireball

    Fireball Gearhead


    Minä en esittänyt tässä mitään mielipidettä, vaan kerroin mitä konttorinjohtaja sanoi kasvotusten. Eli kannattaa ottaa yhteyttä omaan konttoriin suunnitelmiensa kanssa niin ne kyllä kertoo näkemyksensä lain tulkinnasta, ja mitä kussakin tapauksessa tarvii todistella ja dokumentoida.
    Silleen välttyy turhalta työltä rahanmenolta ja yllätyksiltä? Se vaan ei toimi et kertoo niille kuinka kaveri Kälviälläkin sai kilvet omaansa...
     
  17. C73

    C73 1st gear

    Sen todistaminen että olds ja chevy tehty samalle alustalle ei pitäisi olla kovin vaikeaa. Eli 403 cid x 1,25 = 503 cid :D ja tehot 185 hp x 1,2 = 222 hp . Ei muuta kuin lupa vetämään ja 503 cid / 222 hp keulille. :D

    Siis tuollainen:
    http://www.summitracing.com/search/...-C-I-D-502-HP-Engine-Assemblies/?autoview=SKU
     
  18. ohc205

    ohc205 1st gear

    Ei siihen edelleenkään mitään lupia tarvita.
     
  19. C73

    C73 1st gear

    Laitoin konttorille kyselyn voiko 1977-1985 Oldsmobile Delta 88 403 cid käyttää verrokkiautona 1977-1990 Chevrolet Capricelle moottorinvaihtoasiassa. Katsotaan mitä vastaavat.
     
  20. montego

    montego 1st gear

    Mitenkähän tuon chevy2 vuosimalli -65,saakohan tätä katsastettua esim 396 tai 454 koneella,eikös 66 mallia tehty jo isolohkolla ja kelpaakohan nämä 66 tai -67 verrokiksi?
     

Kerro tästä muillekin!